Jak pisać teksty SEO? SEO Copywriting kork po kroku | Famatech
SEO copywriting, czyli pisanie tekstów SEO

Pisząc teksty SEO trzeba zadbać przede wszystkim o wartość dla użytkownika i o odpowiednią optymalizację dla algorytmów wyszukiwarki. Jeśli uwzględnisz oba te elementy masz szansę na wysoką pozycję w Google i złapanie uwagi użytkownika. Jak to zrobić?


Spis Treści

  1. Co to jest SEO?
  2. Co to są teksty SEO?
    1. Przykładowy tekst SEO
  3. Zasady pisania tekstów SEO
    1. Pamiętaj o użytkowniku
    2. Użyj słów kluczowych
    3. Nie licz znaków
    4. Liczy się jakość
    5. Zadbaj o dostępność
  4. Jak pisać teksty pod SEO?
    1. Przygotowania
    2. 0. Poznaj odbiorców i ich problemy
    3. 1. Wybierz temat i słowa kluczowe
    4. 2. Stwórz spis treści
    5. 3. Napisz tekst i zadbaj o optymalizację
    6. 4. Opublikuj tekst i promuj go
  5. Przydatne narzędzie - Edytor tekstu SEO
    1. Content editor od Surfer SEO (płatne)
    2. Edytor treści w Website Auditor (bezpłatne)
  6. SEO copywriting - Podsumowanie
  7. Przydatne linki i narzędzia

Co to jest SEO?

Zanim zabierzemy się pisanie tekstów SEO, wyjaśnijmy krótko, co kryje się pod tym skrótem.

SEO (Search engine optimization), czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Często określana hasłem pozycjonowanie. To działania, które wykonujesz na stronie internetowej, aby znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Co dokładnie robi się w ramach pozycjonowania? W bardzo dużym skrócie: tworzysz wartościowe zoptymalizowane treści, planujesz i wdrażasz właściwą strukturę odnośników na stronie, zdobywasz linki z innych miejsc w Internecie oraz dbasz o to, by strona była "sprawna" i dostępna dla robotów Google.

podział działań SEO
Działania SEO

Pierwszym punktem w działaniach są zoptymalizowane treści, które możemy nazwać tekstami SEO. Czym są i czym różnią się od innych? Już wyjaśniam!


Co to są teksty SEO?

Teksty SEO to wartościowe dla użytkownika treści, które są zoptymalizowane tak, by Google zaprezentowało je w wynikach wyszukiwania. To znaczy, że zawierają odpowiednie słowa kluczowe, dobre linkowanie i są dostępne dla wyszukiwarek internetowych.

Od innych typów treści odróżnia je właśnie to, że po pierwsze tworzysz wartościowy tekst dla użytkownika, ale uwzględniasz w nim "potrzeby" wyszukiwarki. To ważne, ponieważ to ona łączy naszą stronę internetową z odbiorcami. Optymalizacja pomaga jej algorytmom "zrozumieć", o czym jest nasz tekst i zaprezentować go użytkownikowi, który szuka informacji w danym temacie.


Przykładowy tekst SEO

Artykuł, który właśnie czytasz, jest przykładem tekstu SEO. :) Próbuję przekazać Ci trochę wiedzy w formie tekstu. Podczas pisania przeszłam cały proces, który opisuję niżej i zadbałam o optymalizację najważniejszych elementów.

Teksty SEO to zazwyczaj dobrze przygotowane:

  • artykuły blogowe,
  • opisy produktów i kategorii w sklepach internetowych,
  • opisy oferty na witrynach firmowych,
  • artykuły sponsorowane.

Jeśli chcesz znaleźć więcej przykładów, możesz poczytać inne wpisy na naszym blogu lub wpisać w wyszukiwarkę zapytanie związane z SEO (np. "jak wybrać słowa kluczowe") i sprawdzić kilka pierwszych wyników.


Zasady pisania tekstów SEO

Podczas pisania warto mieć na uwadze kilka prostych zasad. Dzięki temu Twój tekst będzie przyjazny w odbiorze dla użytkownika i wyszukiwarki. Odczarujemy też mit długości tekstu, tak byś podczas pisania skupił się na rzeczach najważniejszych.


Pamiętaj o użytkowniku

Tekst tworzysz przede wszystkim dla ludzi! To oni są głównymi odbiorcami Twoich treści.

Dlatego po pierwsze: nie przesadzaj z optymalizacją.

Kiedyś, aby być wysoko w Google, wystarczyła tona linków i słowo kluczowe powtórzone w każdym możliwym miejscu na stronie. Dziś algorytmy są "mądrzejsze" i całkiem dobrze rozumieją skomplikowane treści. Wystarczy więc, że napiszesz tekst kompleksowo opisujący temat i zadbasz o jego optymalizację.

Po drugie: pisz tak, by użytkownik nie musiał szukać dalej.

Wejdź w buty odbiorcy i odłóż na chwilę specjalistyczne słownictwo. Spraw, by tekst był zrozumiały i odpowiadał na wszystkie wątpliwości czytającego. Zrób wszystko, aby po wejściu na stronę nie kliknął szybko "Wstecz".

Po trzecie: wygląd też się liczy.

Czytelność jest bardzo istotna. Zdarzyło Ci się kiedyś szukać konkretnej informacji i uciec ze strony, gdy zobaczyłeś jeden duży blok tekstu? Mnie tak! Warto tak skonstruować tekst, by przyjemnie się go czytało nie tylko pod względem stylu i merytoryki. Podziel tekst na akapity, dodaj listy, wyróżnij ważne fragmenty pogrubieniem, dodaj grafiki - tak, by użytkownik miał na czym "zawiesić oko" i szybko mógł odnaleźć interesujące go informacje.


Użyj słów kluczowych

Słowa kluczowe, to krótkie kilku wyrazowe frazy, których użytkownicy używają do wyszukania informacji w Google, np. "właściwości czekolady". Użyj ich w tekście, ale zgodnie z sugestią wyżej, w rozsądnych ilościach i odpowiednich miejscach.

Skorzystaj też ze słów kluczowych pomocniczych np. dla "właściwości czekolady" na tej liście będą między innymi "wartości odżywcze czekolady", "kaloryczność czekolady". To będą wszystkie powiązane hasła z tematem głównym. (Szczegółów dowiesz się za chwilę, w części o procesie pisania).


Nie licz znaków

Jedno z częściej zadawanych pytań brzmi: "Ile znaków ma mieć tekst SEO?". Na szczęście pozycja w Google nie zależy bezpośrednio od liczby znaków w tekście. Nie chodzi o to, by zmieścić się w jakimś limicie, ale by dobrze opisać temat.

Zamiast liczyć wyrazy, zastanów się, czy Twój tekst odpowiada na wszystkie podstawowe pytania, jakie może mieć odbiorca. Sprawdź, czy całość tekstu nie pozostawia użytkownikowi wątpliwości, czy nie brakuje jakieś informacji. Każda z nich może spowodować, że zacznie szukać gdzie indziej.


Liczy się jakość

Pamiętaj, by zawsze dokładnie sprawdzić tekst. Błędy językowe lub merytoryczne mogą sprawić, że ktoś uzna Cię za nieprofesjonalnego i mogą spowodować szybką ewakuację użytkownika z Twojej strony.

Utracone zaufanie trudno odbudować. Dlatego przy pisaniu skorzystaj z narzędzi, które pomogą wykryć błędy. Skorzystaj też z pomocy innych - często oczy autora, nie są w stanie wyłapać literówek, czy błędów stylistycznych.

Jeśli piszesz tekst specjalistyczny, skonsultuj się z osobą, która zna się na sprawie lub zrób dokładny research w branżowych portalach, czasopismach itp. W przypadku tworzenia raportów, czy przedstawiania wyników badań, ankiet lub testów, jeśli tylko możesz, opisz dokładnie, jak powstały. Uwzględnij informacje o badanej grupie, metodzie, a następnie podziel się wnioskami. To zwiększy wiarygodność Twojego tekstu, a także zaufanie do Ciebie, jako autora.


Zadbaj o dostępność

To nie wprost wiąże się z pisaniem, ale jest bardzo istotne. Możesz mieć fantastycznie przygotowane treści, ale nikt się z nimi nie zapozna, bo przez niedopatrzenie nie będą dostępne dla odbiorców.

Sprawdzaj, czy na witrynie nie wyświetla się błąd i czy serwer dobrze działa. Jeśli korzystasz z certyfikatu SSL, pamiętaj, by przedłużać jego ważność w terminie. Strony internetowe, którym wygasł certyfikat, są zwykle poprzedzane bardzo "odstraszającym" komunikatem o niebezpieczeństwie.

W sytuacji, gdy coś nie działa, tracisz użytkownika od razu na starcie. Jeśli następnym razem trafi na inny link do Twojej strony, może go nie kliknąć, bo będzie pamiętał, że coś było nie tak.

To również ważne ze względu na widoczność strony w wyszukiwarce. Jeśli będzie dłużej niedostępna, to również roboty Google się na nią nie dostaną i w efekcie mogą przesunąć ją na niższą pozycję lub usunąć z rankingu.

Dlatego monitoruj stan strony oraz pamiętaj o przedłużaniu certyfikatu SSL, opłacaniu hostingu i domeny w terminie.


Jak pisać teksty pod SEO?

Mając podstawowe zasady z tyłu głowy możemy wreszcie usiąć do pisania. W tej części spróbujemy przejść przez cały proces tworzenia tekstów SEO od planowania i szukania fraz kluczowych, aż po publikację i promocję.


Przygotowania

Napisanie tekstu wydaje się być sprawą prostą. W tekstach SEO jest jednak parę elementów związanych z optymalizacją, o których należy pamiętać przy pisaniu. Jednak przede wszystkim chodzi nam o to, by tworzyć skuteczne teksty, które mają wartość dla użytkownika, a to wymaga pracy i pomocy narzędzi.

Co przygotować do pisania?

  • Edytor tekstu - może to być Word lub inny jego odpowiednik, Możesz też skorzystać ze specjalnego edytora do tekstów SEO. Kilka z nich przedstawię Ci w dalszej części artykułu. Tutaj będziemy tworzyć zasadniczy tekst.
  • Coś do notatek - może to być kartka i długopis, a najlepiej arkusz w Excelu lub systemowy notatnik Twojego komputera. Przyda nam się w etapie planowania treści.
  • Narzędzie do wyszukiwania i analizy słów kluczowych - jeśli masz dostęp, to odpal Planer słów kluczowych Google. Jeśli nie, możesz szybko założyć konto Google Ads lub skorzystać z innych rozwiązań - spokojnie listę alternatyw znajdziesz za moment.
  • Własny umysł :) Zrób sobie małą przerwę na mini spacer, a po powrocie zakończ inne zadania i wyłącz powiadomienia. Przygotuj przestrzeń, tak żebyś potrafił się skupić.

 

Skorzystaj z arkuszy na notatki stworzonego w Google Sheets, który znajdziesz TUTAJ (kliknij "Utwórz kopię", żeby uzyskać dostęp). Plik uwzględnia etapy pisania i zawiera tabele, które pomogą Ci uporządkować zebrane dane. Po skopiowanu możesz go dowolnie modyfikować.

Na koniec zaparz kawę/herbatę i zabieramy się do pracy!


0. Poznaj odbiorców i ich problemy

Żeby stworzyć dla użytkowników wartościowe teksty, trzeba się dowiedzieć, co może dla nich być tą wartością. Stąd etap zero dotyczący zapoznania z odbiorcami.

To ważne, ponieważ znajomość Twojej grupy docelowej pomaga:

  • stworzyć tekst, który faktycznie odpowiada na ich potrzeby, problemy i wątpliwości,
  • dostosować język i styl wypowiedzi do odbiorcy tak, by był dla niego zrozumiały,
  • dodać coś "ekstra", co będzie dodatkowym atutem Twojego tekstu i wzbudzi efekt "WOW" w Twoim odbiorcy,
  • stworzyć treści, które będą wspierać Twoje cele biznesowe, czyli pomogą zamienić czytelników w klientów lub dadzą Ci zysk z wyświetleń reklam.

Jeśli masz przygotowaną strategię, w której masz dokładnie opisaną grupę docelową wraz z personami - idź i znajdź tę część dokumentacji. Zapoznaj się z nią. Na tej podstawie będzie się opierać dalszą część naszej pracy.

Nie wiesz co to persony i nie do końca orientujesz się, kto jest Twoją grupą docelową? Przeczytaj fragment (a najlepiej całość) artykułu o celach marketingowych dotyczący określania grupy docelowej, czyli klientów. Odpowiedz na pytania tam zawarte, przygotuj swoją personę(y) i wróć tutaj.


1. Wybierz temat i słowa kluczowe

Jeśli odrobiłeś zadania z punktu poprzedniego, masz już mniej więcej wyznaczony kierunek poszukiwania tematu. Czas przystąpić do bezpośrednich działań i wyłonić myśl przewodnią dla tekstu. Gdzie szukać?

  • Wypisz samodzielnie pomysły związane z problemami, wątpliwościami, zainteresowaniami Twoich odbiorców, jakie przychodzą Ci do głowy.
  • Porozmawiaj z osobami, które pracują bezpośrednio z klientami. Dowiedz się, o co najczęściej pytają, jakie wyrażają wątpliwości, co chwalą itd.
  • Poszukaj w Internecie. Może brzmi głupio, ale to wbrew pozorom często dobre miejsce na znalezienie tematycznej perełki. Przeglądaj blogi i portale branżowe, odwiedź fora i grupy na Facebooku. Twoi potencjalni odbiorcy wprost piszą tam o tym, co ich boli i czego im potrzeba! Grzech nie skorzystać.
  • Sprawdź w Google. Jak? Wpisz wybrane hasło i wynikach wyszukiwania sprawdź, co jest w sekcji "Podobne pytania" (jeśli jest) i jakie hasła znajdują się na końcu listy linków.
  • Skorzystaj z narzędzi. Przykładem takiej aplikacji jest Answer the public - wpisujesz tam ogólne hasło i na tej podstawie system podrzuca Ci pomysły na frazy kluczowe i tematy do pisania. To narzędzie jest częściowo bezpłatne. Jeśli masz parę dolarów na zbyciu, możesz skorzystać z opcji "Content plan" w aplikacji Surfer SEO - to już bardziej zaawansowane narzędzie, które tworzy grupy słów kluczowych powiązanych ze sobą w ramach jednego tematu.

Frazy kluczowe podzielone na główną i pomocnicze
Przykładowy podział słów kluczowych

Skoro masz już listę pomysłów czas zweryfikować ją pod kątem wyszukiwań w Internecie. Teksty SEO optymalizujemy pod określone frazy kluczowe, o których wspomniałam wcześniej. Teraz sprawdzimy, czy tematy, które masz na liście, są wyszukiwane w Google. Czyli jakich słów kluczowych używają użytkownicy, żeby znaleźć odpowiedź na dany temat.

  1. Weź twój temat, np. "Jak grać w koszykówkę?" i zastanów się, co wpisałbyś w Google, żeby uzyskać informacje. Przygotuj krótką listę (proponuję zrobić to w Excelu lub systemowym notatniku, bo tych danych będziemy używać za moment w narzędziach). Na takiej liście mogą znaleźć się takie frazy jak np. "koszykówka jak grać", "zasady gry w koszykówkę", "jak grać w koszykówkę", "koszykówka co potrzebne" itp.
  2. W tej części możesz wykorzystać kilka narzędzi np. Semstrom (wyszukiwanie słów kluczowych jest darmowe), keywordtool.io (również darmowy), lub Senuto (płatne).
  3. Zebraną listę czas zweryfikować u "źródła", czyli w Google. Otwórz Planer słów kluczowych i wklej tam wybrane frazy. Zwróć szczególną uwagę na średnią liczbę wyszukiwań oraz na trend.
  4. Wrzuć wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarkę i sprawdź z kim będziesz konkurował. Jeśli masz małego bloga, a na pierwszej stronie są duże portale branżowe, to znak, że na ten moment lepiej wybrać inną frazę kluczową.
  5. Po przesianiu listy słów kluczowych wybierz jedną frazę główną i dobierz do niej frazy pomocnicze. To takie hasła, które są powiązane z tematem i uszczegóławiają frazę główną. W naszym koszykówkowym przykładzie może wyglądać to tak: fraza główna - "koszykówka jak zagrać", frazy pomocnicze: "koszykówka zasady", "co potrzebne do gry w koszykówkę", "błędy w koszykówce", "koszykówka rodzaje rzutów", "koszykówka rodzaje podań" itp.

Schemat wyszukiwania słów kluczowych
Uproszczony schemat wyboru słów kluczowych

Jeśli czujesz niedosyt wiedzy związany z wyszukiwaniem odpowiednich fraz - zapoznaj się z naszym artykułem "Analiza i dobór słów kluczowych".

Temat wybrany, lista słów kluczowych przygotowania. Czas zabrać się za pisanie!

Zrób bazę materiałów

Przeszukując różne przestrzenie, pewnie trafisz na różne ciekawe dane, pomysły i materiały. Zapisuj je na bieżąco - z doświadczenia wiem, że później bywa ciężko ponownie je odnaleźć.

Wskazówka


2. Stwórz spis treści

Każde skuteczne działanie powinno mieć cel i plan realizacji. Dlatego po ustaleniu bardziej technicznych spraw, warto określić oba te elementy wyznaczyć dla tekstu, który będziemy pisać.

Cel pomoże Ci skupić się na ważnych aspektach tematu. Będzie wyznacznikiem, który pomoże ocenić, co zostawić, a co usnąć z treści. Zostanie naszym "strażnikiem jakości". Jak sformułować cel tekstu?

Odpowiedz na dwa pytania:

  • Co chcesz, aby użytkownik wiedział/umiał po lekturze?
  • Co chcesz, aby zrobił po przeczytaniu?

W ten sposób łatwiej będzie Ci się skupić na tym, co chcesz przekazać. Drugie pytanie pomoże też zadbać Ci o własny interes. Przecież tworzysz treści, głównie po to, by zachęcić niepewnych lub zadbać o stałych klientów, prawda? Warto mieć to na uwadze.

Mamy cel, więc teraz czas na plan. W przypadku naszego tekstu będzie to spis treści. Dlaczego robimy go PRZED pisaniem?

Po pierwsze pomaga nam ustalić logiczny ciąg kolejnych wątków. Dzięki temu tekst będzie bardziej spójny. Będzie też łatwiej nam ocenić, czy nie pominęliśmy żadnego istotnego aspektu opisywanego zagadnienia.

Po drugie mamy listę słów kluczowych do wykorzystania. Jednym z miejsc, w których warto je umieścić, są właśnie nagłówki. Dzięki wcześniejszemu planowaniu możemy w pełni wykorzystać potencjał wybranych fraz.

Po stworzeniu spisu treści zrób rewizję:

  • Czy na pewno są w nim wszystkie istotne zagadnienia?
  • Czy coś jest niepotrzebne?
  • Czy zawiera wybrane słowa kluczowe?

Jeśli masz taką możliwość, to na tym etapie możesz poprosić innych, by również zrobili taką rewizję. Co dwie głowy to nie jedna!


3. Napisz tekst i zadbaj o optymalizację

To faza, która wymaga pełnego skupienia. Wszystkie materiały gotowe, frazy wybrane, plan przygotowany. Czas wypełnić szkielet spisu treści merytorycznym "mięsem".

Pisząc pamiętaj o:

  • celu tworzonego tekstu,
  • odbiorcy (możesz sobie wyobrazić, że Twoja persona siedzi obok i tłumaczysz jej dany temat),
  • słowach kluczowych, ale bez przesady. Używaj ich naturalnie - tam, gdzie uważasz za stosowane i nie bój się korzystać z synonimów.

Napisane?

Sprawdź tekst pod kątem błędów. Wykorzystaj do tego narzędzia (polecam m.in. LanguageTool). Podeślij też tekst innym — nie dość, że może pomogą wyłapać literówki, których Ty lub aplikacja nie zauważycie, to jeszcze możesz zyskać konkretną informację zwrotną na temat treści.

Tu również możesz pomyśleć o elemencie, który zrobi efekt WOW. Mogą to być grafiki, video z instrukcją, szablon w Excelu do pobrania — cokolwiek uznasz za wartościowe i jesteś w stanie dostarczyć.

Czas na ostanie szlify, czyli optymalizację. Częściowo już mamy ją z głowy — uwzględniliśmy konkretne słowa kluczowe w tekście i nagłówkach. Co jeszcze zostało do zrobienia?

Jeśli dodajesz grafiki, ustaw dla nich tekst alternatywny (opcja zwykle dostępna przy wstawianiu zdjęcia na stronę). Opisz to, co się na nich znajduje. Jeśli się da, możesz dodać tam też pasującą frazę kluczową.

Ustaw własny adres URL dla strony i uwzględnij w nim główne słowo kluczowe. Systemy CMS często automatycznie przerabiają tytuł wpisu na adres strony. To sprawia, że jest długi i trudny do zapamiętania. Dlatego warto zmienić go na krótszą wersję.

Iinfografika: Gdzie umieścić słowa kluczowe na stronie?
Działania SEO

Przygotuj treść znaczników meta title i description. To tytuł i krótki opis, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania. W ich treści użyj słów kluczowych i zwrotów, które zachęca użytkownika do kliknięcia linku.


4. Opublikuj tekst i promuj go

Nareszcie! Mam napisany wartościowy tekst zgody z zasadami SEO. Klikamy "Publikuj" i gotowe! Teoretycznie tak, ale... jest jeszcze klika rzeczy, które warto zrobić.

Wykorzystamy w pełni potencjał ukryty w nowej treści oraz inne elementy Twojej witryny. Upewnimy w ten sposób roboty Google, że Twój tekst to najlepsza odpowiedź na wyszukiwane frazy. Dodatkowo zwiększymy krąg odbiorców i szansę na zdobycie linków zewnętrznych.

Jak to zrobić?

  • Linkowanie wewnętrzne - czyli dodanie linków do nowego produktu/opisu/artykułu SEO z innych miejsc na Twojej stronie. Dodawaj link w miejscach, gdzie będzie to przydatne dla użytkowników i gdzie jest treść powiązana tematycznie z tym, co właśnie opublikowałeś. Unikaj anchorów (czyli tekstu, który "ukrywa" link) w postaci "Czytaj dalej", "Sprawdź", spróbuj raczej użyć jednej z fraz kluczowych, które zawarte są w nowej treści.
  • Promocja w innych kanałach marketingowych - pochwal się nową treścią w mediach społecznościowych, dodaj link w newsletterze. Jeśli tekst jest wartościowy, to nie będzie to źle odebrane, a wręcz przeciwnie!
  • Spróbuj zdobyć linki zewnętrzne - Uderz do znajomych blogerów z branży, przygotuj artykuł sponsorowany powiązany z treścią Twojego nowego tekstu, przedstaw go na internetowym forum. Te działania pomogą Ci zwiększyć autorytet strony w oczach Google. Linki zewnętrzne traktowane są jak głosy. Duża liczba i dobrej jakości linków to znak, że Twoja treść jest godna zaufania i wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Przydatne narzędzie - Edytor tekstu SEO

Edytor tekstu SEO to nic innego jak "zwykły" systemowy notatnik wzbogacony o dodatkowe funkcje związane z optymalizacją. Najczęściej podpowiada, jakich słów kluczowych użyć, jakie elementy powinny znaleźć się w treści, jaka powinna być średnia długość tekstu. Poniżej przedstawię Ci dwa rozwiązania, z których możesz skorzystać. W sieci znajdziesz ich znacznie więcej.


Content editor od Surfer SEO (płatne)

To część oprogramowania do content marketingu. Sprawdzisz w nim jakość Twoich treści, przeanalizujesz konkurencję, zaplanujesz i napiszesz teksty na stronę.

  • podpowiedzi fraz kluczowych
  • propozycja ogólnych parametrów treści (długość tekstu, liczba nagłówków grafik itp.)
  • dane na podstawie analizy konkurencji głównie TOP10 i danych zebranych za pomocą sztucznej inteligencji
  • ocena Content Score - pomaga porównać jakość twojej treści z konkurentami
  • do optymalizacji istniejących tekstów i do tworzenia "od zera"
  • aplikacja przeglądarkowa

Edytor treści w Website Auditor (bezpłatne)

Website Auditor to jedna z aplikacji pakietu SEO Power Suite. Służy do audytowania stron i analizy pod kątem SEO. W sekcji do sprawdzania optymalizacji konkretnej podstrony (Page Audit) dostępny jest Edytor treści.

  • podpowiedzi fraz kluczowych
  • podpowiedzi tematów i pytań
  • pole do uzupełnienia meta description z podglądem w wyszukiwarce
  • tworzy chmurę najczęściej używanych słów i zwrotów w tekście
  • wskaźnik optymalizacji treści do oceny tekstu
  • Wyświetla alerty np. o nadmiernym użyciu słów kluczowych lub ich braku w istotnych miejscach
  • do optymalizacji istniejących tekstów i do tworzenia "od zera"
  • aplikacja do pobrania i instalacji

SEO copywriting - Podsumowanie

SEO copywriting, czyli sztuka pisania tak, by tekst polubili użytkownicy i wyszukiwarki, wymaga sporo pracy. Podstawą jest analiza danych z wyszukiwarki i dobre przygotowanie, a później napisanie skutecznej treści.

Wiesz już jak pisać teksty SEO. Czas przetestować tę wiedzę w praktyce! Wróć do sekcji "Jak pisać teksty pod SEO?" i stwórz zoptymalizowaną i wartościową treść na swoją stronę.

Zajrzyj też do listy poniżej. Znajdziesz tam artykuły i inne narzędzia, które mogą Ci pomóc w pisaniu.

Masz pytania i nie znalazłeś na nie odpowiedzi? Napisz śmiało w komentarzu. A jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu wartościowych tekstów - skontaktuj się z naszym doradcą. Wspólnie spróbujemy zanleźć rozwiązanie podczas konsultacji lub po prostu stworzymy treści dla Ciebie w ramach działań SEO.


Przydatne linki i narzędzia

Skorzystaj z formatki notatnika na dane i słowa kluczowe - Skopiuj arkusz Google

Narzędzia:

  • Jasnopis - sprawdzi trudność Twojego tekstu (darmowy, PL)
  • Language tool - sprawdzi, czy nie zrobiłeś błędów ortograficznych i interpunkcyjnych (darmowy, PL)
  • Keyword density checker - to narzędzie pomoże Ci sprawdzić, czy nie użyłeś zbyt dużo razy Twoich słów kluczowych (darmowy, ENG)
  • Canva - pomoże przygotować ładne grafiki (darmowy, PL)
  • Unsplash - bank zdjęć (darmowy, ENG)
  • Adobe Stock - bank zdjęć, video, audio (płatny, ma kategorię bezpłatnych materiałów)

 

Poradniki:

Opublikowane: 
wt., 03/01/2022 - 13:34
Autor: 
Marta Cichoń
Kategoria: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.