ALBO TO JA
Promując swój biznes w Internecie, na pewno rozważałeś kwestię inwestycji w reklamy Google Ads (wcześniej Google Adwords). To słuszne podejście, stanowią one jedną z najskuteczniejszych form promocji online. Jak duże koszty trzeba ponieść, by kampanie reklamowe w Google były skuteczne? Co wpływa na budżet reklamowy? Kiedy warto zainwestować w płatne kampanie? Ile kosztuje reklama w Google? Na te i inne pytania odpowiadamy niżej.
Rodzaje reklam - w jakich miejscach mogę promować swój biznes?
W zależności od tego gdzie chcesz się reklamować, masz do wyboru różne formy reklamy Google Ads (Google Adwords). Różnią się miejscem wyświetlania, mają swoje wady oraz zalety i sprawdzą się lepiej lub gorzej w określonych sytuacjach.
Rozróżniamy reklamy:
- W sieci wyszukiwania - najpopularniejszy, najczęściej wybierany rodzaj kampanii Google Ads
- W sieci reklamowej - sieć reklamowa to wszelkie reklamy graficzne i bannery reklamowe
- Produktowe - idealne dla sklepów internetowych automatycznie generowane reklamy graficzne produktów
- Wideo - reklamy wideo stosowane głównie na platformie Youtube i witrynach oraz aplikacjach sieci partnerskiej Google
- Promujące aplikację - dzięki nim zachęcisz potencjalnych klientów do instalacji, rejestracji i korzystania z twojej aplikacji
Nieco więcej o poszczególnych rodzajach reklam Google napisaliśmy w naszym artykule - Typy kampanii Google Ads.
Z czego składa się całkowity koszt Google Ads (Google Adwords)?
Z dwóch podstawowych elementów:
- Budżetu kampanii - to ile zapłacisz za reklamy Google, a konkretniej za ich kliknięcia oraz wyświetlanie w wynikach wyszukiwania, na stronach partnerskich czy serwisie Youtube.
- Obsługi (wynagrodzenie agencji) - to ile zapłacisz za przygotowanie reklam, optymalizację kampanii i analizę wyników firmie, która pomoże Ci w prowadzeniu kampanii Google Ads.
Budżet kampanii Google Ads (kampanii Adwords)
Koszt reklam nieodłącznie wiąże się z ustalonym przez nas budżetem - kwotą jaką jesteśmy w stanie wydać na kampanie.
Podstawowym rodzajem budżetu jest budżet dzienny, czyli maksymalna kwota, jaką mają do wykorzystania reklamy Google w ciągu jednego dnia. Każda kampania posiada swój własny budżet dzienny, a po jego przekroczeniu reklamy powinny przestać się wyświetlać. Czy jest tak za każdym razem? Nie. Google zastrzega sobie możliwość przekroczenia dziennego budżetu reklamowego jeśli wykryje, że reklamy w danym dniu mogą wygenerować większy ruch.
Kolejnym ważnym pojęciem jest budżet miesięczny. Jest on w zasadzie nieograniczony. Nie musisz przejmować się tym czy istnieje jakiś minimalny budżet, który musisz posiadać. Zacząć możesz równie dobrze z kwotą 100 000 zł, jak i 100 zł.
Co wpływa na pozycję reklamy w wynikach sponsorowanych?
Cały system Google Ads (Google Adwords) opiera się o system aukcji. Jak one działają? Powiedzmy, że użytkownik wpisuję w wyszukiwarkę Google hasło "najlepsza pizzeria w Katowicach". W tym momencie Google odnajduje wszystkie reklamy, które pasują i mogą odpowiedzieć na to zapytanie. W tym samym czasie odrzucając te, które np. są kierowane na inne miasta lub kraje albo te kompletnie niepasujące do zapytania.
Spośród wytypowanych reklam wyświetlane są te, które mają wystarczająco wysoki ranking reklamy. Składa się na niego:
- oczekiwany współczynnik klikalności (CTR), wskazujący jak duże istnieje prawdopodobieństwo, że użytkownik sprawdzi akurat naszą reklamę
- trafność reklamy, a konkretnie fraz kluczowych, na jakie jest kierowana
- jakość strony docelowej (strona musi być przejrzysta, przydatna i dobrze skonstruowana).
Potrzebujesz nowej strony? Żaden problem. Stworzymy ją dla Ciebie. Zapoznaj się z naszą ofertą tworzenia stron WWW
Ile kosztuje reklama w Google?
Koszty reklamy, zależą od wielu czynników:
- Typu wybranej reklamy - promowanie się w sieci wyszukiwania jest najpopularniejsze, w związku z tym CPC (cost per click, koszt za pojedyncze kliknięcie) będzie w tym przypadku prawdopodobnie największy, reklama w sieci reklamowej natomiast może być tańsza, ale jednocześnie mniej efektywna.
- Branży - tutaj sprawa jest prosta, im wyższa konkurencja, tym wyższy koszt za kliknięcie. Dla słów kluczowych związanych np. z usługami finansowymi, prawniczymi czy ubezpieczeniowymi stawka może sięgać nawet do 10, 15 czy nawet 20zł za jedno kliknięcie. Z elementem konkurencyjności trudno walczyć, jest to jednak możliwe - wszystko zależy od danej branży.
- Harmonogramu reklam oraz urządzeń na jakie kierujemy - czas jaki wybierzemy, może wpłynąć na koszty reklam, zwłaszcza gdy zdecydujemy się na moment, w którym reklamuje się także konkurencja.
Reklamy Google mogą opierać się na kilku modelach rozliczeń:
- CPC (cost per click, koszt kliknięcia) - zdecydowanie najpopularniejsza forma płatności. Decydując się na nią płacisz tylko za pojedyncze kliknięcie w reklamę. Samo wyświetlenie reklamy jest bezpłatne. Koszt kliknięcia możemy sami ustawić w ramach grup reklam oraz dla pojedynczych słów kluczowych. Rzeczywisty koszt kliknięcia może się jednak ostatecznie od niego różnić. Wpływa na to m.in. wynik jakości naszych reklam oraz stawki konkurencji.
- CPM (cost per mile) - w tym przypadku płacisz wtedy gdy Twoja reklama wyświetli się tysiącowi użytkowników. Dobrze sprawdza się w przypadkach gdy z pomocą reklamy walczymy o zwiększenie rozpoznawalności/świadomości marki.
- CPV (cost per view) - nazwa mówi sama za siebie, w tym przypadku koszty ponosi się za wyświetlenie reklamy, ale głównie w serwisie Youtube. Obejmuje zarówno wyświetlenia, jak i aktywność związaną z reklamą np. kliknięcie linków sponsorowanych w filmie.
- CPA (cost per action) - w tym przypadku koszty są ściśle związane z konwersją, którą może być np. wykonanie telefonu do Twojej firmy, wysłanie formularza kontaktowego czy kupno produktu. Płacisz za wygenerowanie przez reklamy tego określonego działania, czyli liczbę konwersji.
- CPL (cost per lead) - działa na podobnej zasadzie jak CPA, z tą różnicą że płacisz gdy użytkownik wejdzie na Twoją stronę i wykona określone działania, które kończą się przekazaniem danych osobowych np. przez wypełnienie formularza.
- CPS (cost per sale) - wykorzystywany głównie w e-commerce. Koszt ponosisz tylko, gdy użytkownicy zakupią Twój produkt lub usługę. Warto wspomnieć, że ten model generuje zdecydowanie większe koszty niż inne.
- CPI (cost per install) - model wykorzystywany przy reklamach aplikacji mobilnych. Płacimy tylko wtedy gdy użytkownik ją zainstaluje. Stawka może różnić się w zależności od platformy (iOS / Android).
Gdy walczymy o wyświetlenie naszej reklamy w wyszukiwarce Google razem z innymi firmami, brana jest pod uwagę zadeklarowana przez nas kwota CPC (zakładając, że jakość obu reklam jest na podobnym poziomie). Załóżmy, że proponujemy stawkę wysokości 3 zł a firma, z którą konkurujemy 2 zł. Czy w takim wypadku za wyświetlenie się na wyższej pozycji zapłacimy 3 zł? Nie, jedynie 2,01 zł, czyli minimalną kwotę wymaganą do tego by "przeskoczyć" stawkę konkurencji.
Cennik Google Ads Famatech
Dla naszych obecnych i przyszłych klientów przygotowaliśmy cennik zawierający dwa pakiety podstawowe oraz usługi dodatkowe.
Pakiet Standarddomyślnie przeznaczony jest dla małych i średnich firm z ograniczoną ofertą. Jeśli Twoim celem jest wypromowanie nowej strony czy sklepu internetowego, większy ruch na stronie, zwiększenie odzewu telefonicznego lub zainteresowania określonymi produktami oraz usługami ten pakiet jest dla Ciebie!
Pakiet Indywidualny przeznaczony jest dla dużych firm oraz takich, których oferta jest bardzo rozbudowana. Polecamy go szczególnie wtedy gdy nie chcesz, by ograniczały Cię żadne ramy czasowe oraz liczba reklamowanych usług i produktów. Pakiet Indywidualny pozwoli na działania reklamowe w Ads prowadzone na szerszą skalę.
Usługi dodatkowe:
- Dodatkowa praca specjalisty (ponad wyznaczone w pakietach godziny) - 200 zł/h
- Pakiet 20 banerów do remarketingu / reklam w sieci reklamowej - 700 zł netto
- Tłumaczenie kampanii na język obcy - Ustalane indywidualnie
- Optymalizacja witryny pod reklamy - rozliczenie godzinowe 200 zł netto/h (lub programista - od 200 zł / do ustalenia)
- Inne rodzaje kampanii (wideo/produktowe) - Ustalane indywidualnie
Chętnie stworzymy również landing page - stronę docelową, na którą będą odsyłać użytkowników reklamy. Zapoznaj się z naszą ofertą tworzenia stron WWW
Jeżeli żadna z propozycji nie spełnia Twoich oczekiwań, napisz do nas – przygotujemy ofertę specjalną, dopasowaną do potrzeb Twoich i Twojej firmy.
Nie jesteś pewien, czy reklama w Google Ads jest dla Ciebie? Skorzystaj z konsultacji! Nasi specjaliści przeanalizują Twoje pomysły na kampanie oraz słowa kluczowe i podpowiedzą co robić!
Kiedy warto zainwestować w reklamę Google Ads?
Kampania reklamowa Google Ads może być Twoim największym sprzymierzeńcem. Potencjał promowania w Google jest ogromny, a nasze działania reklamowe ogranicza jedynie wiedza i pomysłowość.
Kiedy powinieneś pomyśleć o reklamach Google Ads?
- Gdy masz nowy sklep internetowy i chcesz go wypromować
- Gdy chcesz powiadomić swoich klientów o specjalnych promocjach czy akcjach w swoim sklepie internetowym
- Masz landing page i chcesz z jego pomocą sprzedawać
- Masz do zrealizowania cele krótkookresowe np. zwiększenie sprzedaży na koniec kwartału
- Sprzedajesz produkty albo usługi sezonowe
- Właśnie założyłeś stronę internetową dla firmy i chcesz ją wypromować
- Chcesz chronić swoją markę przed konkurencją
Dlaczego warto wybrać nasze usługi?
Skupiamy się na wynikach i osiągnięciu celu
Terminowość i dobry kontakt
Indywidualny doradca i specjalista Ads
Dbałość o szczegóły
Zaangażowanie
Co zyskasz wybierając naszą ofertę?
- Dokładną analizę i wstępną wycenę (ustalimy budżet kampanii, wskażemy najlepszą według nas ścieżkę do osiągnięcia celu, sprawdzimy konkurencję, wskażemy, jakie mogą być przybliżone koszty reklamy oraz które rodzaje kampanii będą najlepsze - w wyszukiwarce Google, sieci reklamowej a może jeszcze inne? Dokonamy także analizy słów kluczowych)
- Stały monitoring i analizy (ciągle sprawdzamy, czy reklamy mają się dobrze, reagujemy jak tylko zauważymy niepokojące sygnały)
- Regularną optymalizację reklam (jeśli ustawienia kampanii wymagają zmian, należy dodać nowe warianty reklam czy popracować nad kosztami - możesz mieć pewność, że to zrobimy)
- Przejrzystą współpracę (zapewniamy miesięczne oraz w razie potrzeby tygodniowe raporty, w których informujemy o postępach)
- Stałą cenę za wykonywaną pracę (płacisz tyle ile ustalimy na początku współpracy, chyba że wspólnie stwierdzimy, że przyda się wyższy budżet lub bardziej rozbudowane działania reklamowe)