Ceny pozycjonowania oferowane przez agencje oraz freelancerów bywają bardzo zróżnicowane. Wahają się od kilkudziesięciu złotych do kilku czy nawet kilkunastu tysięcy miesięcznie. Patrząc na tak mocno zróżnicowane cenowo oferty, może być ciężko podjąć odpowiednią decyzję. Do tego dochodzą jeszcze różne modele rozliczeń. Ile powinno więc kosztować pozycjonowanie Twojej strony WWW, od czego zależy ostateczna cena i jaką formę rozliczenia wybrać? Co najważniejsze, czy w ogóle warto inwestować w pozycjonowanie?
Dwa główne modele rozliczenia za pozycjonowanie
Szukając ofert na pozycjonowanie, można się spotkać z kilkoma modelami rozliczeń. Dwa najczęściej spotykane to:
-
pozycjonowanie z rozliczeniem za efekt
-
opłata abonamentowa za usługę pozycjonowania.
Rozliczenie za efekt
Kiedyś najpopularniejszy sposób rozliczenia oferowany przez niemal wszystkie agencje i freelancerów. Obecnie jednak coraz więcej firm, jak również klientów odchodzi od tego modelu. O co właściwie chodzi z tym efektem? Do pozycjonowania wybierana jest konkretna lista słów kluczowych. Opłata naliczana jest dopiero po osiągnięciu pozycji w TOP 10 wyników wyszukiwania w Google.
Ten model rozliczenia jest niekorzystny zarówno dla klienta, jak i dla agencji. Po pierwsze - zaproponowane klientowi frazy mogą nie przełożyć się na ruch i konwersję np. ze względu na małą lub wręcz zerową liczbę wyszukiwań. Niejednokrotnie w trakcie umowy niemożliwa jest zmiana wybranych słów, co może stanowić spory problem. Dodatkowo mogą się pojawić wątpliwości co do tego, w jaki sposób monitorować pozycje dla danych fraz kluczowych. Dla tego samego słowa Google może zwracać różne wyniki w zależności od wielu czynników w tym np. adresu IP, historii wyszukiwania czy używanej przeglądarki. Co najważniejsze – pozycjonowana jest tylko i wyłącznie wybrana lista fraz! Są więc niewielkie szanse na to, że strona pojawi się na wysokich pozycjach także na inne słowa kluczowe. Z punktu widzenia agencji model rozliczenia za efekt jest niekorzystny przede wszystkim, dlatego że otrzymuje ona wynagrodzenie za podejmowane działania dopiero w momencie pojawienia się poszczególnych słów w TOP 10. W niektórych branżach osiągnięcie takich efektów bywa bardzo czasochłonne. Czynników ryzyka i niejasności wynikających z tej formy rozliczenia można by jednak wymienić zdecydowanie więcej.
Ceny w przypadku tego modelu bywają różne – zazwyczaj ustalane są indywidualnie dla każdej frazy w zależności od jej konkurencyjności. I tak np. dla jednej frazy możemy zapłacić 39 zł za pozycje 10-6, 59 zł za pozycje 5-4 i 69 zł za pozycje 3-1. Dla innej, nieco bardziej konkurencyjnej frazy za pozycje 10-6 zapłacimy 169 zł, 189 zł za pozycje 5-4 i 219 zł za pozycje 3-1. Kwoty te w przypadku mocno konkurencyjnych fraz mogą być jednak znacznie wyższe! Każdego miesiąca ostateczna kwota, którą trzeba zapłacić agencji za jej działania może być inna, ciężko więc w tym przypadku określić stały budżet na działania marketingowe.
Opłata abonamentowa
Opłata abonamentowa, którą oferuje obecnie większość agencji, w tym także my jest rozwiązaniem korzystnym z punktu widzenia obu stron. My mamy gwarancję otrzymania wynagrodzenia za wszelkie działania wykonane na Twojej stronie. Ty z kolei możesz mieć pewność, że podejdziemy do Twojego projektu kompleksowo. Nie ograniczymy się do wybranych kilku słów kluczowych, ale nieustannie będziemy walczyć o poprawę widoczności Twojej strony. Wspólnie ustalone słowa będą dla nas wyznacznikiem kierunku działania, ale nie będą naszym jedynym celem. Co więcej, ten model rozliczenia wiąże się z reguły z elastycznym podejściem do listy pozycjonowanych fraz – zazwyczaj można je modyfikować w dowolnej chwili. A to wszystko w cenie, która każdego miesiąca będzie taka sama!
Co składa się na koszt pozycjonowania?
Pozycjonowanie to proces złożony i długotrwały, dlatego też składa się z wielu etapów i wymaga specjalistycznej wiedzy oraz dostępu do licznych narzędzi. Na całościowy koszt usługi pozycjonowania w modelu abonamentowym składają się takie działania, jak:
-
audyt strony pod kątem technicznym,
-
audyt treści zamieszczonych na stronie,
-
audyt dotychczasowych działań off-site mających wpływ na pozycje i ruch w wyszukiwarkach,
-
analiza i dobór słów kluczowych do pozycjonowania,
-
optymalizacja techniczna strony,
-
optymalizacja treści zamieszczonych na stronie, bądź też stworzenie nowych,
-
link building,
-
monitoring pozycjonowanych słów kluczowych oraz ruchu na stronie,
-
raporty z prowadzonych działań i osiągniętych efektów,
-
wiele innych mniejszych działań, które z pozoru mogą nie mieć znaczenia, ale w wielu przypadkach odgrywają znaczącą rolę.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron i od czego zależy cena?
Koszt pozycjonowania strony firmowej, sklepu czy też bloga jest uzależniony od wielu czynników. Wśród najważniejszych należy wyróżnić słowa kluczowe – ich ilość oraz konkurencję w wyszukiwarce Google. Przez konkurencję rozumiemy tutaj przede wszystkim szacowaną miesięczną liczbę wyszukiwań oraz liczbę stron walczących o wysokie pozycje w Google na konkretne słowo kluczowe. WARTO PAMIĘTAĆ, że przy opłacie abonamentowej, mimo wybranej listy słów kluczowych, klient ma niemal 100% gwarancję, że pojawi się także na inne powiązane frazy.
Nie bez znaczenia jest też wielkość pozycjonowanej strony – rozbudowana strona będzie wymagała większego nakładu pracy zarówno w zakresie optymalizacji kodu, jak i tworzenia treści.
Duży wpływ na ostateczną cenę ma także stan Twojej witryny. Stara strona zupełnie niedopasowana do obecnych wymogów związanych np. z obsługą na urządzeniach mobilnych, będzie wymagała wielu przeróbek.
Cennik pozycjonowania w Famatech
Dla naszych obecnych oraz potencjalnych klientów przygotowaliśmy cennik, który zawiera kilka pakietów podstawowych oraz pakiety tematyczne.
Pakiet MINI to przede wszystkim doskonała opcja dla niewielkich firm, które dysponują małym budżetem na działania marketingowe. Jest także dobrym rozwiązaniem dla wszystkich tych, którzy chcą zacząć się promować w internecie, ale nie chcą od razu poświęcać na tego typu działania dużych kwot.
Pakiet STANDARD sprawdzi się w zasadzie w każdym biznesie. Niezależnie od tego, czy prowadzisz niewielki gabinet weterynaryjny na obrzeżach miasta, czy sklep internetowy sprzedający niszowe produkty będzie to dobry wybór.
Pakiet PREMIUM polecamy każdemu, a szczególnie właścicielom sklepów internetowych oraz projektów z bardziej konkurencyjnych branż. Większa widoczność = większa szansa na zdobycie potencjalnych klientów
Pakiety INDYWIDUALNY dedykowany jest dla projektów o specjalnych wymaganiach — duże serwisy, międzynarodowy zasięg, czy konkurencyjna branża, to przypadki, które potrzebują często większych nakładów pracy, która często różni się i wykracza poza "standardowe" pozycjonowanie.
Pakiety tematyczne to oferta uzupełniająca podstawowe działania SEO. Dzięki temu możemy zaproponować strategię, która będzie dopasowana do potrzeb projektu i pozwoli optymalnie zagospodarować planowany budżet na pozycjonowanie. Oferujemy:
- Content marketing - w ramach tego pakietu oferujemy kompleksowe przygotowanie oraz tworzenie i publikowanie treści na stronie. Zwykle ten dodatek proponujemy dla projektów, w których warto wykorzystać treści inne niż oferta, np. stron firmowych z blogiem. Ustalamy strategie i przygotowujemy treści, które przyciągają i rozwiewają wątpliwości potencjalnych klientów.
- Link building - to opcja dla tych projektów, które potrzebują wzmocnienia poprzez dodanie wysokiej jakości linków z innych miejsc w Internecie. Ten pakiet najczęściej proponujemy dla stron z bardziej konkurencyjnych branż. Przeprowadzamy cały prace kompleksowo: od znalezienia odpowiednich miejsc poprzez przygotowanie treści aż po ich publikację i monitorowanie efektów.
- Pakiet lokalny - jeśli Twoja firma działa w określonym mieście lub obszarze proponujemy ten pakiet. Dzięki temu możemy się skupić na tych działaniach, które są ważne z punktu widzenia wyszukiwarki i zadbać o to, by łatwiej powiązała Twoją działalność z daną lokalizacją.
Oferujemy również usługę Kompleksowego Audyty SEO. Podczas tej procedury sprawdzamy stan Twojej witryny, aktualny poziom optymalizacji i widoczności w wyszukiwarce. Na koniec przygotowujemy podsumowanie z rekomendacjami i proponowanymi usprawnieniami do wdrożenia.
* każda dodatkowa godzina od 200 zł
Zwiększ możliwości i skorzystaj z dodatkowych usług:
+ opłaty za publikację
+ opłaty za publikację
jednorazowo
Jeżeli żadna z propozycji nie spełnia Twoich oczekiwań, napisz do nas – przygotujemy ofertę specjalną, dopasowaną do potrzeb Twoich i Twojej firmy. W każdym momencie masz także możliwość poszerzenia listy pozycjonowanych słów kluczowych – wystarczy, że się z nami skontaktujesz, a przygotujemy dla Ciebie nową, równie atrakcyjną ofertę.
Nie jesteś pewien, czy pozycjonowanie jest dla Ciebie? Skorzystaj z konsultacji! Nasi specjaliści przeanalizują Twój pomysł marketing u i podpowiedzą skuteczne rozwiązania.
Czy pozycjonowanie się opłaca?
Comiesięczna opłata w wysokości kilkuset czy kilku tysięcy złotych dla wielu, zwłaszcza niewielkich firm może się wydawać sporym wydatkiem. Możesz spróbować samodzielnie powalczyć o zwiększenie ruchu na stronie. Konieczne jednak będzie poświęcenie wielu godzin na poszerzenie wiedzy w tym zakresie. Dobrze by było także zainwestować w kursy, które niejednokrotnie wymagają dużych nakładów finansowych. Dochodzą do tego opłaty za niezbędne narzędzia. W związku z tym, że pozycjonowanie - o czym wspomnieliśmy na początku - jest procesem złożonym, czeka Cię naprawdę sporo pracy. Może jednak warto swoją witrynę i jej widoczność w internecie powierzyć profesjonalistom? Odpowiednio dopasowane słowa kluczowe oraz właściwie dobrana strategia szybko mogą przynieść oczekiwane efekty i zwrot z inwestycji! Niezależnie od tego, czy Twoja firma działa w branży przemysłowej, turystycznej, budowlanej, czy jakiejkolwiek innej – pozycjonowanie się opłaca!
A może Twoja konkurencja nie prowadzi działań marketingowych w internecie i wydaje Ci się, że pozycjonowanie to zbędny koszt? Nic bardziej mylnego. Podejmując odpowiednie działania w kierunku zaistnienia w Google, możesz być o krok przed nimi. To oni niebawem będą musieli gonić Ciebie!
Chcesz, żeby Twoja firma była widoczna w sieci, ale nie masz strony? Żaden problem. Stworzymy ją dla Ciebie. Zapoznaj się z naszą ofertą tworzenia stron WWW.
Dlaczego warto wybrać nasze usługi?
-
Kompleksowość – jak już wcześniej wspomnieliśmy, nie ograniczamy się tylko i wyłącznie do wybranej listy słów kluczowych. Działamy tak, aby Twoja strona była widoczna na coraz większą ilość fraz, które mogą przynieść potencjalnych klientów! Optymalizujemy kod i treści tak, aby były stworzone z myślą zarówno o użytkownikach, jak i wyszukiwarkach.
-
Elastyczność – wybrane słowa kluczowe nie przynoszą zamierzonych efektów? Pojawił się w ofercie nowy produkt, który chcesz promować? Z nami to żaden problem – możemy dokonać zmian na liście pozycjonowanych słów lub zaproponować nowy, rozszerzony pakiet w atrakcyjnej cenie. Wybór należy do Ciebie.
-
Dobry kontakt – nasi klienci co miesiąc otrzymują raport z przeprowadzonych działań oraz efektów, jakie udało się osiągnąć. Nie mamy tajemnic przed naszymi klientami, dlatego specjalista SEO, który będzie odpowiedzialny za Twój projekt, odpowie na wszelkie związane z nim pytania.
-
Wsparcie techniczne i merytoryczne – jeżeli samodzielnie dodajesz materiały na swoją stronę i chcesz robić to dobrze, poproś nas o pomoc. Podpowiemy, jak robić to w sposób atrakcyjny dla użytkowników i odpowiedni dla wyszukiwarek!
Co zyskujesz, wybierając naszą ofertę?
-
Optymalny dobór słów kluczowych – dokładnie przeanalizujemy Twoją stronę pod kątem najlepiej dopasowanych fraz, które przełożą się nie tylko na wzrost ruchu, ale także wzrost konwersji.
-
Jasna i przejrzysta współpraca – wszystkim klientom dostarczamy comiesięczne raporty, w których znajdą wszelkie niezbędne informacje.
-
Stała cena za usługę – wybierając rozliczenie abonamentowe, nie musisz się martwić o swój budżet. Zawsze wiesz, na jaką kwotę otrzymasz od nas fakturę.
-
Stronę zoptymalizowaną pod wyszukiwarki, ale także pod użytkowników! Nie stawiamy wyszukiwarki na pierwszym miejscu, dla nas ważniejszy jest człowiek i takie podejście przynosi dobre efekty!
Potrzebujesz więcej faktów, aby się przekonać, że pozycjonowanie rzeczywiście się opłaca? Zobacz nasze referencje. Z chęcią powalczymy o wzrost widoczności Twojej strony w Google. Cena, jaką zapłacisz za nasze usługi, z pewnością szybko się zwróci :)