Ceny pozycjonowania oferowane przez agencje oraz freelancerów bywają bardzo zróżnicowane. Wahają się od kilkudziesięciu złotych do kilku czy nawet kilkunastu tysięcy miesięcznie. Patrząc na tak mocno zróżnicowane cenowo oferty, może być ciężko podjąć odpowiednią decyzję. Do tego dochodzą jeszcze różne modele rozliczeń. Ile powinno więc kosztować pozycjonowanie Twojej strony WWW, od czego zależy ostateczna cena i jaką formę rozliczenia wybrać? Co najważniejsze, czy w ogóle warto inwestować w pozycjonowanie?

 

Dwa główne modele rozliczenia za pozycjonowanie

Szukając ofert na pozycjonowanie, można się spotkać z kilkoma modelami rozliczeń. Dwa najczęściej spotykane to:

  • pozycjonowanie z rozliczeniem za efekt

  • opłata abonamentowa za usługę pozycjonowania.

Model rozliczenia seo

Rozliczenie za efekt

Kiedyś najpopularniejszy sposób rozliczenia oferowany przez niemal wszystkie agencje i freelancerów. Obecnie jednak coraz więcej firm, jak również klientów odchodzi od tego modelu. O co właściwie chodzi z tym efektem? Do pozycjonowania wybierana jest konkretna lista słów kluczowych. Opłata naliczana jest dopiero po osiągnięciu pozycji w TOP 10 wyników wyszukiwania w Google.

Ten model rozliczenia jest niekorzystny zarówno dla klienta, jak i dla agencji. Po pierwsze - zaproponowane klientowi frazy mogą nie przełożyć się na ruch i konwersję np. ze względu na małą lub wręcz zerową liczbę wyszukiwań. Niejednokrotnie w trakcie umowy niemożliwa jest zmiana wybranych słów, co może stanowić spory problem. Dodatkowo mogą się pojawić wątpliwości co do tego, w jaki sposób monitorować pozycje dla danych fraz kluczowych. Dla tego samego słowa Google może zwracać różne wyniki w zależności od wielu czynników w tym np. adresu IP, historii wyszukiwania czy używanej przeglądarki. Co najważniejsze – pozycjonowana jest tylko i wyłącznie wybrana lista fraz! Są więc niewielkie szanse na to, że strona pojawi się na wysokich pozycjach także na inne słowa kluczowe. Z punktu widzenia agencji model rozliczenia za efekt jest niekorzystny przede wszystkim, dlatego że otrzymuje ona wynagrodzenie za podejmowane działania dopiero w momencie pojawienia się poszczególnych słów w TOP 10. W niektórych branżach osiągnięcie takich efektów bywa bardzo czasochłonne. Czynników ryzyka i niejasności wynikających z tej formy rozliczenia można by jednak wymienić zdecydowanie więcej.

Ceny w przypadku tego modelu bywają różne – zazwyczaj ustalane są indywidualnie dla każdej frazy w zależności od jej konkurencyjności. I tak np. dla jednej frazy możemy zapłacić 39 zł za pozycje 10-6, 59 zł za pozycje 5-4 i 69 zł za pozycje 3-1. Dla innej, nieco bardziej konkurencyjnej frazy za pozycje 10-6 zapłacimy 169 zł, 189 zł za pozycje 5-4 i 219 zł za pozycje 3-1. Kwoty te w przypadku mocno konkurencyjnych fraz mogą być jednak znacznie wyższe! Każdego miesiąca ostateczna kwota, którą trzeba zapłacić agencji za jej działania może być inna, ciężko więc w tym przypadku określić stały budżet na działania marketingowe.

 

Opłata abonamentowa

Opłata abonamentowa, którą oferuje obecnie większość agencji, w tym także my jest rozwiązaniem korzystnym z punktu widzenia obu stron. My mamy gwarancję otrzymania wynagrodzenia za wszelkie działania wykonane na Twojej stronie. Ty z kolei możesz mieć pewność, że podejdziemy do Twojego projektu kompleksowo. Nie ograniczymy się do wybranych kilku słów kluczowych, ale nieustannie będziemy walczyć o poprawę widoczności Twojej strony. Wspólnie ustalone słowa będą dla nas wyznacznikiem kierunku działania, ale nie będą naszym jedynym celem. Co więcej, ten model rozliczenia wiąże się z reguły z elastycznym podejściem do listy pozycjonowanych fraz – zazwyczaj można je modyfikować w dowolnej chwili. A to wszystko w cenie, która każdego miesiąca będzie taka sama!

Co składa się na koszt pozycjonowania?

Pozycjonowanie to proces złożony i długotrwały, dlatego też składa się z wielu etapów i wymaga specjalistycznej wiedzy oraz dostępu do licznych narzędzi. Na całościowy koszt usługi pozycjonowania w modelu abonamentowym składają się takie działania, jak:

 

  • audyt strony pod kątem technicznym,

  • audyt treści zamieszczonych na stronie,

  • audyt dotychczasowych działań off-site mających wpływ na pozycje i ruch w wyszukiwarkach,

  • analiza i dobór słów kluczowych do pozycjonowania,

  • optymalizacja techniczna strony,

  • optymalizacja treści zamieszczonych na stronie, bądź też stworzenie nowych,

  • link building,

  • monitoring pozycjonowanych słów kluczowych oraz ruchu na stronie,

  • raporty z prowadzonych działań i osiągniętych efektów,

  • wiele innych mniejszych działań, które z pozoru mogą nie mieć znaczenia, ale w wielu przypadkach odgrywają znaczącą rolę.

koszty pozycjonowania

Ile kosztuje pozycjonowanie stron i od czego zależy cena?

Koszt pozycjonowania strony firmowej, sklepu czy też bloga jest uzależniony od wielu czynników. Wśród najważniejszych należy wyróżnić słowa kluczowe – ich ilość oraz konkurencję w wyszukiwarce Google. Przez konkurencję rozumiemy tutaj przede wszystkim szacowaną miesięczną liczbę wyszukiwań oraz liczbę stron walczących o wysokie pozycje w Google na konkretne słowo kluczowe. WARTO PAMIĘTAĆ, że przy opłacie abonamentowej, mimo wybranej listy słów kluczowych, klient ma niemal 100% gwarancję, że pojawi się także na inne powiązane frazy.

Nie bez znaczenia jest też wielkość pozycjonowanej strony – rozbudowana strona będzie wymagała większego nakładu pracy zarówno w zakresie optymalizacji kodu, jak i tworzenia treści.

Duży wpływ na ostateczną cenę ma także stan Twojej witryny. Stara strona zupełnie niedopasowana do obecnych wymogów związanych np. z obsługą na urządzeniach mobilnych, będzie wymagała wielu przeróbek.

Cennik pozycjonowania w Famatech

Dla naszych obecnych oraz potencjalnych klientów przygotowaliśmy cennik, który zawiera kilka pakietów.

Pakiet MINI to przede wszystkim doskonała opcja dla niewielkich firm, które dysponują małym budżetem na działania marketingowe. Jest także dobrym rozwiązaniem dla wszystkich tych, którzy chcą zacząć się promować w internecie, ale nie chcą od razu poświęcać na tego typu działania dużych kwot. Pakiet MINI to jedyne 499 zł miesięcznie.

Pakiet STANDARD sprawdzi się w zasadzie w każdym biznesie. Niezależnie od tego, czy prowadzisz niewielki gabinet weterynaryjny na obrzeżach miasta, czy sklep internetowy sprzedający niszowe produkty będzie to dobry wybór. W przypadku tego pakietu mamy przygotowane dwie opcje cenowe – pierwszą za 599 zł, drugą za 799 zł miesięcznie.

Pakiet PREMIUM polecamy każdemu, a szczególnie właścicielom sklepów internetowych oraz blogów. Większa widoczność = większa szansa na zdobycie potencjalnych klientów, czy czytelników. W tym przypadku ceny w zależności od ilości wybranych słów kluczowych to 999 zł, 1199 zł albo 1399 zł miesięcznie.

Mini
Audyt
wstępny darmowy
Szukanie i analiza fraz kluczowych
zakres podstawowy
Integracja z Google Analytics i Google Search Console
tak
Pozycjonowanie na wybrane frazy
do 5 fraz
Dodatkowe frazy
-
Link building
1 link/mc
Dodatkowe linki
-
Artykuły na bloga
1 artykuł seo na kwartał
Optymalizacja pozostałych treści na stronie
-
Optymalizacja techniczna witryny
-
Dodanie wizytówki Google Moja Firma
-
Monitoring konkurencji
-
Zainstalowanie heatmapy
-
Monitorowanie, analiza i planowanie
tak
Comiesięczny raport pozycji i ruchu
tak
Indywidualny doradca
tak
Dostęp do bazy wiedzy Famatech
-
Cena
499 zł netto/mc
Standard
Audyt
wstępny darmowy + raz na rok
Szukanie i analiza fraz kluczowych
zakres standardowy
Integracja z Google Analytics i Google Search Console
tak
Pozycjonowanie na wybrane frazy
do 10 fraz
Dodatkowe frazy
max 5
Link building
2 linki/mc
Dodatkowe linki
-
Artykuły na bloga
1 artykuł na miesiąc
Optymalizacja pozostałych treści na stronie
-
Optymalizacja techniczna witryny
podstawowa
Dodanie wizytówki Google Moja Firma
tak
Monitoring konkurencji
-
Zainstalowanie heatmapy
-
Monitorowanie, analiza i planowanie
tak
Comiesięczny raport pozycji i ruchu
tak
Indywidualny doradca
tak
Dostęp do bazy wiedzy Famatech
-
Cena
5 fraz: 599 zł netto/mc
10 fraz: 799 zł netto/mc
Premium
Audyt
wstępny darmowy + raz na kwartał
Szukanie i analiza fraz kluczowych
zakres zaawansowany
Integracja z Google Analytics i Google Search Console
tak
Pozycjonowanie na wybrane frazy
liczba fraz do ustalenia
Dodatkowe frazy
max 10
Link building
3 linki/mc
Dodatkowe linki
1 artykuł sponsorowany/mc
Artykuły na bloga
1 rozbudowany artykuł na miesiąc
Optymalizacja pozostałych treści na stronie
tak
Optymalizacja techniczna witryny
zaawansowana
Dodanie wizytówki Google Moja Firma
tak
Monitoring konkurencji
tak
Zainstalowanie heatmapy
tak
Monitorowanie, analiza i planowanie
tak
Comiesięczny raport pozycji i ruchu
tak
Indywidualny doradca
tak
Dostęp do bazy wiedzy Famatech
tak
Cena
5 fraz: 999 zł netto/mc
10 fraz: 1199 zł netto/mc
15 fraz: 1399 zł netto/mc

Jeżeli żadna z propozycji nie spełnia Twoich oczekiwań, napisz do nas – przygotujemy ofertę specjalną, dopasowaną do potrzeb Twoich i Twojej firmy. W każdym momencie masz także możliwość poszerzenia listy pozycjonowanych słów kluczowych – wystarczy, że się z nami skontaktujesz, a przygotujemy dla Ciebie nową, równie atrakcyjną ofertę.

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Comiesięczna opłata w wysokości kilkuset czy kilku tysięcy złotych dla wielu, zwłaszcza niewielkich firm może się wydawać sporym wydatkiem. Możesz spróbować samodzielnie powalczyć o zwiększenie ruchu na stronie. Konieczne jednak będzie poświęcenie wielu godzin na poszerzenie wiedzy w tym zakresie. Dobrze by było także zainwestować w kursy, które niejednokrotnie wymagają dużych nakładów finansowych. Dochodzą do tego opłaty za niezbędne narzędzia. W związku z tym, że pozycjonowanie - o czym wspomnieliśmy na początku - jest procesem złożonym, czeka Cię naprawdę sporo pracy. Może jednak warto swoją witrynę i jej widoczność w internecie powierzyć profesjonalistom? Odpowiednio dopasowane słowa kluczowe oraz właściwie dobrana strategia szybko mogą przynieść oczekiwane efekty i zwrot z inwestycji! Niezależnie od tego, czy Twoja firma działa w branży przemysłowej, turystycznej, budowlanej, czy jakiejkolwiek innej – pozycjonowanie się opłaca!

 

A może Twoja konkurencja nie prowadzi działań marketingowych w internecie i wydaje Ci się, że pozycjonowanie to zbędny koszt? Nic bardziej mylnego. Podejmując odpowiednie działania w kierunku zaistnienia w Google, możesz być o krok przed nimi. To oni niebawem będą musieli gonić Ciebie!

Chcesz, żeby Twoja firma była widoczna w sieci, ale nie masz strony? Żaden problem. Stworzymy ją dla Ciebie. Zapoznaj się z naszą ofertą tworzenia stron WWW.

Dlaczego warto wybrać nasze usługi?

  • Kompleksowość – jak już wcześniej wspomnieliśmy, nie ograniczamy się tylko i wyłącznie do wybranej listy słów kluczowych. Działamy tak, aby Twoja strona była widoczna na coraz większą ilość fraz, które mogą przynieść potencjalnych klientów! Optymalizujemy kod i treści tak, aby były stworzone z myślą zarówno o użytkownikach, jak i wyszukiwarkach.

  • Elastyczność – wybrane słowa kluczowe nie przynoszą zamierzonych efektów? Pojawił się w ofercie nowy produkt, który chcesz promować? Z nami to żaden problem – możemy dokonać zmian na liście pozycjonowanych słów lub zaproponować nowy, rozszerzony pakiet w atrakcyjnej cenie. Wybór należy do Ciebie.

  • Dobry kontakt – nasi klienci co miesiąc otrzymują raport z przeprowadzonych działań oraz efektów, jakie udało się osiągnąć. Nie mamy tajemnic przed naszymi klientami, dlatego specjalista SEO, który będzie odpowiedzialny za Twój projekt, odpowie na wszelkie związane z nim pytania.

  • Wsparcie techniczne i merytoryczne – jeżeli samodzielnie dodajesz materiały na swoją stronę i chcesz robić to dobrze, poproś nas o pomoc. Podpowiemy, jak robić to w sposób atrakcyjny dla użytkowników i odpowiedni dla wyszukiwarek!

    zalety zlecenia

Co zyskujesz, wybierając naszą ofertę?

  • Optymalny dobór słów kluczowych – dokładnie przeanalizujemy Twoją stronę pod kątem najlepiej dopasowanych fraz, które przełożą się nie tylko na wzrost ruchu, ale także wzrost konwersji.

  • Jasna i przejrzysta współpraca – wszystkim klientom dostarczamy comiesięczne raporty, w których znajdą wszelkie niezbędne informacje.

  • Stała cena za usługę – wybierając rozliczenie abonamentowe, nie musisz się martwić o swój budżet. Zawsze wiesz, na jaką kwotę otrzymasz od nas fakturę.

  • Stronę zoptymalizowaną pod wyszukiwarki, ale także pod użytkowników! Nie stawiamy wyszukiwarki na pierwszym miejscu, dla nas ważniejszy jest człowiek i takie podejście przynosi dobre efekty!

 

Potrzebujesz więcej faktów, aby się przekonać, że pozycjonowanie rzeczywiście się opłaca? Zobacz nasze referencje. Z chęcią powalczymy o wzrost widoczności Twojej strony w Google. Cena, jaką zapłacisz za nasze usługi, z pewnością szybko się zwróci :)

×

Zostaw numer, omówimy Twój projekt