Ustalenie, które słowa kluczowe pomogą Twojej lokalnej firmie uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, może być trudne. W końcu istnieje tak wiele różnych słów kluczowych, że może się to wydawać przytłaczające! Jeśli jednak wykonasz te kroki i poświęcisz trochę czasu na analizę, wkrótce zauważysz poprawę ruchu organicznego w Google Search Console.
Spis treści
- Zrozum swój biznes
- Dowiedz się więcej o swoich odbiorcach
- Poznaj swoją konkurencję i słowa kluczowe, które wykorzystuje
- Użyj narzędzi do analizy słów kluczowych, aby dowiedzieć się, jakie pytania ludzie zadają i wyszukują w Internecie
- Skorzystaj z Google Search Console, aby dowiedzieć się, które hasła generują największy ruch
- Dodatkowa wskazówka: naturalnie włącz słowa kluczowe do treści
- Znalezienie odpowiednich słów kluczowych, które mogą pomóc w zwiększeniu widoczności Twojej lokalnej firmy w Internecie, wymaga czasu i cierpliwości, ale warto w to zainwestować!
- Podsumowanie
Zrozum swój biznes
Zanim zaczniesz budować listę słów kluczowych, ważne jest, aby zrozumieć, kim jesteś i co chcesz osiągnąć. Pamiętaj, że im więcej wiesz o swojej firmie, tym będzie Ci łatwiej, gdy przyjdzie czas na dobór słów kluczowych.
Zrozum swoją firmę i jej cele
Wskazówka
Możesz pomyśleć, że dobór słów kluczowych polega na zrozumieniu, czego ludzie szukają w Google lub Bing.
Jeśli jednak spojrzymy na to z innej perspektywy, osiągnięcie sukcesu dzięki lokalnemu marketingowi w wyszukiwarkach oznacza również zrozumienie, co ma sens dla Twojej firmy.
Równie ważne jest, abyś miał świadomość, dlaczego te wyniki powinny prowadzić ich z powrotem do Ciebie, a nie do kogoś w pobliżu.
Dowiedz się więcej o swoich odbiorcach
Drugim krokiem do znalezienia odpowiednich słów kluczowych jest uzyskanie większej ilości informacji o odbiorcach. Chodzi o to, że słowa kluczowe, które są odpowiednie dla lokalnych odbiorców, mogą różnić się od osób spoza Twojej okolicy i nie przyniosą dużego ruchu. Ich skutkiem będą jedynie niskie konwersje.
Ważne jest, aby określić, co składa się na rynek docelowy i jak odbiorcy zachowują się w Internecie. Czy czytają blogi? Czy chętniej oglądają filmy online? Wolą czytać na komputerze czy urządzeniu mobilnym? Czy ich zainteresowania są związane z konkretnymi tematami, takimi jak sport, rozrywka czy życie rodzinne?
Dzięki zrozumieniu, kim są Twoi klienci i gdzie spędzają czas online, łatwiej będzie Ci znaleźć słowa kluczowe, które mogą pomóc w zwiększeniu ruchu z ich preferowanych kanałów.
Poznaj swoją konkurencję i słowa kluczowe, które wykorzystuje
Następnym krokiem jest sprawdzenie, w jaki sposób Twoi konkurenci pozycjonują się w Internecie. W tym celu możesz skorzystać z tych dwóch narzędzi:
- Planer słów kluczowych Google – to narzędzie pozwala zobaczyć, jakich słów kluczowych używają konkurenci w swoich kampaniach (w płatnych wynikach wyszukiwania) i jaki ruch generują te konkretne słowa kluczowe.
- SimilarWeb – to narzędzie pokazuje średni miesięczny ruch dla dowolnej witryny w Internecie. Jeśli stwierdzisz, że konkurencja uzyskuje duży ruch z kilku wyszukiwań słów kluczowych, to może warto zainwestować czas w te same słowa!
Użyj narzędzi do analizy słów kluczowych, aby dowiedzieć się, jakie pytania ludzie zadają i wyszukują w Internecie
Możesz znaleźć mnóstwo cennych informacji o słowach kluczowych, korzystając z wielu dostępnych narzędzi do analizy słów kluczowych. Wyszukiwarki, takie jak Google i Bing, mają własne planery słów kluczowych, ale mądrze jest również korzystać z narzędzi innych firm, takich jak Ubersuggest lub Semrush.
Celem tych narzędzi nie jest wybranie tylko jednej lub dwóch fraz, które będą dobre dla Twojej firmy. To przełożyłoby się na wykorzystanie tylko tych, które zapewnią Ci bardzo małą elastyczność w optymalizacji. Zamiast tego spróbuj znaleźć słowa kluczowe, które są z nimi powiązane i zacznij tworzyć listę na podstawie tego, czego ludzie faktycznie szukają w Internecie.
Za przykład może posłużyć następujące zdanie: „co się stanie, jeśli mój samochód został odholowany?” vs „gdzie mogę znaleźć informacje o tym, ile kosztuje odholowanie samochodu?”. Co można wtedy zrobić? W takiej sytuacji masz możliwość skorzystania z poniższych opcji:
- Możesz utworzyć stronę z najczęściej zadawanymi pytaniami (lub nawet całą sekcję) w swojej witrynie. Ludzie będą mogli zobaczyć w jednym miejscu wszystkie potrzebne im informacje na temat holowania samochodów.
- A może Twoja firma oferuje również usługi ubezpieczeniowe, więc ludzie mogą pisać na przykład „ile kosztuje ubezpieczenie mojego nowego samochodu?” – jaki może być tego skutek? Oczywiście ponowne odwiedziny Twojej witryny. Zwłaszcza w przypadku, gdy klientom naprawdę zależy, aby odszukać więcej informacji na temat usługi, która ich interesuje.
Ten sposób myślenia pomoże zapewnić, że bez względu na to, jakiej odmiany ktoś używa podczas wyszukiwania konkretnych informacji w Google lub Bing – bez względu na to, jak długie lub krótkie będzie ich zapytanie – dzięki odpowiedniej optymalizacji będziesz mógł pojawić się u góry stron wyników wyszukiwania!
Skorzystaj z Google Search Console, aby dowiedzieć się, które hasła generują największy ruch
Aby dowiedzieć się, które hasła generują największy ruch, wykonaj następujące czynności:
- Przejdź do sekcji Analiza wyszukiwania w Google Search Console.
- W menu po lewej stronie kliknij „Skuteczność”, a następnie „Zapytania”. Spowoduje to wyświetlenie listy wszystkich wyszukiwanych haseł, które wygenerowały kliknięcia Twojej witryny w ciągu ostatnich 90 dni. Możesz zawęzić ten przedział czasowy do trzech miesięcy lub jednego roku, klikając „Zakres dat”.
- Szukaj fraz kluczowych, które są podobne, ale nieco różnią się od tych, których Twoim zdaniem ludzie najprawdopodobniej szukają podczas wyszukiwania Twojego produktu lub usługi. Na przykład, jeśli prowadzę gabinet masażu w Katowicach, może się okazać, że całkiem sporo było wyszukiwań „masażysta”, ale zauważ, że ludzie szukali również: „masaż blisko mnie” lub „masaż w okolicy”.
- Tytuł: Jak zwiększyć widoczność lokalnych firm w sieci w 10 prostych krokach.
- Podtytuł: Dziesięć kroków, które pomogą mi zwiększyć widoczność mojej lokalnej firmy w internecie.
- Treść: Krok 1 – Znajdź słowa kluczowe odpowiadające mojej ofercie (badanie słów kluczowych)…
Dodatkowa wskazówka: naturalnie włącz słowa kluczowe do treści
Najlepszym sposobem na naturalną integrację słów kluczowych z treścią jest znalezienie odpowiedniego miejsca. Nie wystarczy używać słów kluczowych, raczej nie chcesz przesadzać i wrzucać ich w każde zdanie.
Poszukaj możliwości, w których możesz użyć słowa kluczowego w naturalny sposób tak, żeby miało to sens – w tytułach, podtytułach i artykułach. Na przykład:
Znalezienie odpowiednich słów kluczowych, które mogą pomóc w zwiększeniu widoczności Twojej lokalnej firmy w Internecie, wymaga czasu i cierpliwości, ale warto w to zainwestować!
Jeśli chcesz znaleźć słowa kluczowe, które mogą wzmocnić Twój biznes w Internecie, to pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest zrozumienie swojej firmy. Co sprawia, że jest wyjątkowa? Dlaczego klienci mieliby wybierać Cię spośród konkurencji? Następnie dowiedz się więcej o swoich odbiorcach i ich oczekiwaniach od lokalnej firmy – takiej jak Twoja.
W dalszej kolejności spójrz na konkurencję: do kogo kierują swoje kampanie marketingowe? Czy mają nad Tobą przewagę pod względem budżetu lub zasięgu? W jaki sposób używają słów kluczowych na swojej stronie internetowej i profilach w mediach społecznościowych? Pomoże to zorientować się, jak dobrze ugruntowane są te firmy w swoich branżach i czy warto inwestować czas w konkurowanie z nimi na stronach wyników wyszukiwania.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że ten artykuł był dla Ciebie pomocny, niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem lokalnej firmy, czy kimś, kto szuka sposobów na zwiększenie swojej widoczności w Internecie.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące wyszukiwania słów kluczowych dla Twojej firmy, koniecznie zapoznaj się z naszymi artykułami na ten temat!
Dodaj komentarz