Jak pozycjonować bloga i uzyskać większy ruch? | Famatech
jak pozycjonowac bloga, wizualizacja wpisu blogowego, ludzie pracujacy nad strona

Nie wiesz, jak pozycjonować bloga, aby generował większy ruch? Pewnie zdajesz sobie sprawę, że posiadanie bloga to jedno, ale jego promowanie to zupełnie inna kwestia. Dlatego w tym artykule omówimy kroki, jakie należy podjąć, aby zwiększyć jego widoczność w wyszukiwarkach. Omawiamy, z czego składa się wpis na bloga oraz jaka jest różnica między SEO a pozycjonowaniem. Dowiesz się też, co łączy bloga i SEO.


Spis treści

  1. Czym jest pozycjonowanie bloga?
  2. Blog na stronie – co go łączy z SEO?
  3. Wpis na blogu – z czego się składa?
  4. Pozycjonowanie bloga – na czym należy się skupić?
  5. Optymalizacja treści pod kątem SEO – pomocne narzędzia
  6. Podsumowanie

Czym jest pozycjonowanie bloga?

Mówiąc o pozycjonowaniu bloga, mamy na myśli cały proces optymalizacji witryny internetowej. Chodzi o wprowadzenie wszelkich poprawek, które mogą pomóc w lepszym odbiorze strony przez użytkowników oraz wyszukiwarki.

Wobec tego celem pozycjonowania jest przede wszystkim zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Skutkiem tego będzie możliwe pozyskanie większego ruchu organicznego, czyli bezpłatnego.

Jednak warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie jest długotrwałym procesem. Nie należy się więc zbyt szybko spodziewać efektów. Zasadniczo na wyniki pozycjonowania czeka się kilka miesięcy

Oczywiście wiele zależy od danej sytuacji, branży i kilku innych rzeczy. Tutaj warto dodać, że efekty pozycjonowania utrzymują się przez bardzo długi czas, nawet przez lata. 

Na szczęście istnieją pewne czynniki, które wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. W dalszej części wpisu omówimy najważniejsze z nich.

pozycjonowanie bloga, dziewczyna pracujaca przy laptopie


Blog na stronie – co go łączy z SEO?

To pytanie nadal nurtuje wielu ludzi. Niektórzy nie potrafią znaleźć tego związku na własną rękę, dlatego proszą o pomoc specjalistów. Co więc łączy bloga z pozycjonowaniem (nazywanym SEO)? Zaraz to wyjaśnimy.

Blog na stronie internetowej jest jednym z najlepszych sposobów (jeśli nie najlepszym) na to, aby poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważne jest regularne publikowanie treści – poświęconych tematyce naszej branży, a także produktom i usługom, jakie oferujemy. Wszystko musi być ze sobą logicznie powiązane.

Prowadzenie bloga sprawia, że zwiększamy liczbę unikalnych treści na stronie. Nie każdy zdaje sobie sprawę, że to właśnie na podstawie treści Google ocenia wartość poszczególnych stron. A co za tym idzie – dopasowanie do zapytania wpisanego przez użytkownika.

Kolejnym powodem jest umieszczanie wartościowych treści na blogu. Dzięki temu zwiększamy szansę na to, że czytelnikom spodobają się nasze wpisy, w efekcie czego mogą podzielić się linkami do naszych artykułów. To również ma wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Blogowanie umożliwia też wykorzystanie słów kluczowych w dość naturalny sposób. Przypominamy, że słowa kluczowe to poszczególne zdania lub wyrazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, aby znaleźć to, czego szukają. Umieszczanie fraz kluczowych w naszych treściach na blogu w dużym stopniu wpływa na to, że witryna pojawi się w wynikach wyszukiwania dla tych wspomnianych fraz.

Nie masz jeszcze własnego bloga, a chciałbyś zacząć tworzyć treści? Możemy stworzyć dla Ciebie wymarzonego bloga! Przejrzyj naszą ofertę tworzenia blogów internetowych.

jak pozycjonowac bloga, kobieta siedzaca na lozku z laptopem na nogach, w dloni trzymajaca kawe
Image by storyset on Freepik


Pozycjonowanie a SEO – mała powtórka

Musimy jeszcze wspomnieć o czymś, o czym już wielokrotnie pisaliśmy – SEO to nie to samo, co pozycjonowanie. W internecie można jednak często trafić na treści, w których oba te wyrazy używane są jako synonimy.

SEO dotyczy samej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek. Czyli wszystkich działań, jakich się podejmujemy, aby witryna była lepiej widoczna w sieci.

Natomiast pozycjonowaniem nazywamy cały proces, na który składa się nie tylko optymalizacja strony (wewnętrzna). Są to również konkretne działania poza witryną mające wpływ na to, jak postrzegana jest nasza strona przez Google.


Wpis na blogu – z czego się składa?

Zanim zaczniesz prowadzić bloga, dobrze byłoby poznać najpierw podstawowe kwestie związane z copywritingiem. Chyba że już teraz wiesz, że pisanie to nie Twoja bajka i planujesz zatrudnić specjalistę, który się tym zajmie.

Przechodzimy przez wszystkie zagadnienia, więc omówimy, jak powinien wyglądać wpis blogowy pod względem technicznym. Niektórym osobom może się to wydawać absurdalne, ale uwierz, że są osoby, które nie mają o tym pojęcia. Jeśli wiesz, z czego składa się artykuł blogowy, możesz ominąć ten fragment, przechodząc do następnego nagłówka.

kobieta siedzaca przy biurku podczas pracy, patrzaca na ekran laptopa


Idąc od samej góry, artykuł musi mieć tytuł. Najlepiej, aby zawierał on frazę kluczową związaną z treścią całego wpisu.

Niżej znajduje się lead, czyli po prostu wstęp. Tutaj ważne jest, aby opisywał krótko zawartość artykułu, jednocześnie zachęcając do przeczytania go. Warto również zawrzeć w nim słowa kluczowe. Wstęp składa się zwykle z kilku zdań.

Pod leadem najczęściej występuje spis treści, warto go dodać głównie ze względu na użytkowników. Najlepiej, aby był klikalny – dzięki temu może automatycznie przenosić do poszczególnych nagłówków. Czytelnikom będzie łatwiej poruszać się po treści, zwłaszcza gdy interesuje ich jedynie określony fragment.

Pod spisem treści znajduje się już właściwy tekst artykułu, podzielony na nagłówki. Ostatni nagłówek warto przeznaczyć na krótkie podsumowanie całego wpisu.


Pozycjonowanie bloga – na czym należy się skupić?

Pozycjonowanie bloga to długi proces, który zawsze wymaga pewnego wysiłku i cierpliwości. Ważne, aby pamiętać, że nie ma jednej magicznej formuły na sukces. W dodatku takiej, która od razu będzie pasowała do każdej branży i każdej witryny.

Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania wpływa szereg czynników. Zostały one opracowane przez specjalistów z branży SEO, którzy przez lata badali tę kwestię. Testowali oni mnóstwo strategii, które obecnie są wykorzystywane przez wielu ludzi na całym świecie.

Zwłaszcza tych, którym zależy, aby ich strona zdobyła jak najwyższą pozycję w Google. Są wśród nich też eksperci, którzy zawodowo zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych.

Stosując poniższe zasady, będziesz miał większe szanse na osiągnięcie sukcesu w sieci. Ułatwią Ci one promowanie swojego bloga i zwiększenie jego widoczności w wyszukiwarkach. Zdobędziesz też nowych czytelników!

jak pozycjonowac bloga, wizualizacja trzech osob pracujacych nad usprawnieniem strony


Optymalizacja treści – na czym to polega?

Zacznijmy od samej treści. Jak powinna wyglądać prawidłowo zoptymalizowana treść na blogu? Najważniejszym aspektem pozycjonowania bloga jest tworzenie treści, które charakteryzuje wysoka jakość.

Przede wszystkim powinny być one atrakcyjne i unikalne, czyli stworzone samodzielnie. Powinny też dostarczać użytkownikowi wartości, których szuka. Aby dopasować treści do odbiorców, musisz wiedzieć, kto należy do Twojej grupy docelowej.

Ważne jest także, aby poszczególne treści były zoptymalizowane pod kątem SEO. Oznacza to, że w tekstach należy umieszczać słowa kluczowe – wybrane na podstawie wcześniejszej analizy. Frazy kluczowe zawarte w poszczególnych artykułach pomogą użytkownikom znaleźć Twoją stronę.

jak pozycjonowac bloga, kobieta siedzaca na lozku z laptopem na nogach, w dloni trzymajaca kawe


Pamiętaj, aby nie przesadzać z ich ilością, ponieważ takie działania nie służą ani użytkownikowi, ani Tobie. Chodzi o to, że algorytm Google może gorzej ocenić Twoją stronę.

Jest to możliwe również w sytuacji, gdy kopiujesz treści z innych stron. Mamy tutaj na myśli sytuację, gdy nie tworzysz tekstów samodzielnie. Powielanie cudzych treści, które znajdują się na innych stronach nazywamy duplikacją treści. Wpływa ona negatywnie na pozycję strony w rankingu.

Może się nawet zdarzyć, że z tego powodu Google nie będzie jej nawet wyświetlać w wynikach. A chyba sam rozumiesz, co to oznacza dla Ciebie.

Dobrze byłoby też wykorzystywać dostępne metody urozmaicania wpisów. Chodzi o to, aby nie wrzucać samego tekstu, zwłaszcza gdy liczy on kilka tysięcy znaków. W zachowaniu przejrzystości tekstu pomogą Ci np.:

  • różnego rodzaju listy – punktowane czy numerowane,
  • wykresy,
  • tabele,
  • wideo,
  • zdjęcia czy infografiki.

Nie pamiętasz, czym kierować się przy wyborze słów kluczowych? Przypominamy o artykule, w którym dokładnie omówiliśmy to zagadnienie: Analiza i dobór słów kluczowych. Możesz do niego wrócić.


Nagłówki – jak je stosować?

Z punktu widzenia SEO bardzo istotne jest też stosowanie odpowiednich nagłówków w treści. Wbrew pozorom to wcale nie jest trudne – trzeba tylko zapamiętać podstawowe zasady. Nagłówki wyróżniają się od reszty tekstu, najczęściej są one pogrubione. Zacznijmy więc od tego, do czego służą nagłówki – do oddzielenia fragmentów tekstu.

Dzięki temu, że każdy z nich dotyczy nowego wątku tematycznego, ułatwiają one też czytanie treści. Poza tym sprawiają, że tekst jest bardziej przejrzysty – unikamy długich ścian tekstu, które po prostu odstraszają.

Do dyspozycji masz następujące nagłówki: od H1 do H6. Nagłówek tytułowy, czyli H1 jest najważniejszy na stronie, a każdy kolejny jest zasadniczo mniej istotny. Ważne jest to, że nagłówek H1 występuje na stronie tylko raz, a inne mogą być używane dowolną ilość razy.

Poza tym należy ich używać w logicznej kolejności, kierując się hierarchią nagłówków. Treść dzielisz na rozdziały i podrozdziały, zupełnie jak w książkach.

wizualizacja tworzenia tresci na blogu


Stosując nagłówki, musisz pamiętać też o tym, żeby były odpowiednio dopasowane do dalszej treści. Oznacza to, że muszą one podpowiadać czytelnikowi, co znajdzie niżej.

Nagłówki są świetnym miejscem do umieszczenia w nich słów kluczowych – tylko pamiętaj, aby nie brzmiały one sztucznie. Dobrą praktyką jest umieszczanie tutaj słów kluczowych z długiego ogona, co nierzadko brzmi bardziej naturalnie.

Dobrą praktyką jest umieszczanie w nagłówkach pytań, na które odpowiedzi zawrzemy poniżej. To również ma wpływ na SEO, ponieważ Google często wyświetla w wynikach konkretne akapity – takie, które zawierają frazy kluczowe wpisane przez użytkownika. Warto więc użyć w nagłówkach zwrotów, które są często wyszukiwane przez internautów.

Jak to sprawdzić? Choćby za pomocą Planera Słów Kluczowych – przy każdym słowie kluczowym podana jest średnia miesięczna liczba wyszukiwań.

Poszczególne nagłówki oznacza się w edytorach treści podczas pisania lub przed samą publikacją – w systemie zarządzania treścią, czyli CMS. Do najpopularniejszych CMS-ów należą: Wordpress, Drupal, Prestashop czy Joomla.

Więcej o optymalizacji nagłówków przeczytasz w tym wpisie: Optymalizacja nagłówków www.


Znaczniki meta (meta opisy)

Meta title jest tytułem danej strony i jednocześnie jednym z czynników rankingowych Google. Czyli wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Kluczowe jest to, że wyświetla się on w dwóch miejscach. Jako nazwa karty w przeglądarce oraz w wynikach wyszukiwania. W tym drugim przypadku zajmuje miejsce tytułowe, a dodatkowo jest też pogrubiony. Meta title to np. tytuł konkretnego artykułu na blogu. Zdarza się też, że Google zaciąga automatycznie nagłówek H1 i umieszcza go w meta title.

Meta description to inaczej opis strony. Możesz go zobaczyć bezpośrednio pod tytułem strony w wynikach wyszukiwania. Powinien on opisywać krótko zawartość danej strony. Dlaczego krótko? Bo istnieje limit znaków, a raczej pikseli, za pomocą których mierzone są meta opisy.

laptop lezacy na biurku wraz z notatnikiem, obok stoi kawa w kubku


W obu znacznikach warto umieścić słowa kluczowe, ale w taki sposób, aby wyglądały naturalnie. W obu opisach można dodatkowo zawrzeć CTA, które w jakiś sposób zachęcą użytkowników do kliknięcia.

Aby zoptymalizować meta title i meta description, najłatwiej skorzystać z darmowych wtyczek. Są one stworzone z myślą o SEO, więc mogą znacznie ułatwić Twoją pracę. Najpopularniejsze wtyczki w przypadku Wordpressa to Yoast SEO i Rank Math.

Chcesz przeczytać na ten temat nieco więcej? Odwiedź te wpisy:


Linkowanie (zewnętrzne i wewnętrzne)

Następnym ważnym czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie bloga są linki. Dzielimy je wewnętrzne i zewnętrzne. Linki wewnętrzne to takie odnośniki, które prowadzą do innych podstron w obrębie naszej witryny. Przykład znajdziesz w poprzednim nagłówku (na końcu). W taki sposób można zamieszczać linki do innych artykułów dotyczących danej tematyki.

Linki zewnętrzne to odnośniki do Twojego bloga z innych stron internetowych. Nazywamy je backlinkami. Im większa liczba linków prowadzi do Twojego bloga, tym więcej uwagi poświęcają mu wyszukiwarki.

Linkowanie ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, a także na jej ocenę. Należy jednak pamiętać, aby strony linkujące do naszej były w jakiś sposób z nią powiązane.

Druga kwestia to reputacja strony linkującej – jeśli jest oceniana jako słaba, to wpłynie to niekorzystnie też na naszą stronę.

Trzeba podchodzić do tego rozsądnie, dlatego lepiej byłoby zdobyć mniej linków, ale lepszej jakości. Dużo linków ze stron o słabej jakości może nam poważnie zaszkodzić. 

Aby zdobywać linki, możesz skorzystać z różnych metod, np.:

  • publikować gościnne wpisy na innych blogach (gdzie podstawą jest wartość tekstu, a reklama naszej strony jedynie dodatkiem),
  • publikować artykuły sponsorowane (odpowiednio oznaczone),
  • umieszczać linki w mediach społecznościowych,
  • tworzyć wartościowe treści, które są chętnie udostępniane i cytowane przez innych.

kobieta stojaca przed ekranem z wyszukiwarka internetowa
Image by storyset on Freepik


Optymalizacja grafik

Przechodzimy do bardzo istotnej kwestii, czyli optymalizacji grafik na stronie. Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że roboty wyszukiwarki nie potrafią jeszcze rozpoznawać zawartości obrazków. A to sprawia, że nie mogą stwierdzić, czy dana grafika jest w ogóle związana z konkretnym wpisem.

Dlatego trzeba im pomóc – najlepiej za pomocą atrybutu ALT. Jest to po prostu tekst alternatywny obrazka, czyli krótki opis tego, co się na nim znajduje. Dodamy jeszcze, że nie chodzi tutaj tylko o pomoc robotom indeksującym strony, ale też o to, aby lepiej oceniły naszą stronę.

W opisie ALT powinno się zamieścić słowo kluczowe, które odpowiada zawartości tej strony. Dobrze byłoby wpleść je naturalnie między inne słowa. To również wpływa na jej pozycjonowanie.

Druga ważna rzecz to rozmiar i waga obrazków. Przed publikacją jakiegokolwiek wpisu warto zoptymalizować wszystkie grafiki poprzez zmniejszenie ich wagi. Wpisując odpowiednie zapytanie, znajdziesz mnóstwo propozycji stron, za pomocą których możesz to zrobić w ułamku sekundy.

kobieta siedzaca przy biurku z laptopem


Mniejsze obrazki powodują, że strona ładuje się szybciej. A to oczywiście ma bezpośredni wpływ na odczucia użytkownika.

Warto też zwrócić uwagę na nazwy plików z poszczególnymi grafikami. Zmiana nazwy to dosłownie chwilka, a może wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce. Najlepiej nazywać pliki tak, aby pasowały do danego artykułu. Dobrą praktyką jest umieszczenie frazy kluczowej, o ile nie będzie to brzmiało sztucznie.

Więcej informacji o optymalizacji grafik na stronie znajdziesz w jednym z naszych poradników: Optymalizacja grafik na potrzeby www.


Przyjazne adresy URL – optymalizacja

Zoptymalizowanie adresu URL jest kolejnym ważnym aspektem związanym z pozycjonowaniem strony. Adresy URL powinny być krótkie i zrozumiałe, aby od razu było wiadomo, dokąd prowadzą. Powinny też opisywać zawartość poszczególnych stron.

Dobrym rozwiązanie jest umieszczenie fraz kluczowych w adresie URL. Pomagają one wyszukiwarkom w zrozumieniu zawartości strony, a użytkownikom ułatwiają odnalezienie treści, które ich interesują. Słowa kluczowe powinny być związane z tematem strony i występować na niej w kilku miejscach:

  • w treści,
  • nagłówkach,
  • znacznikach meta (meta title i meta description).

W adresach URL nie stosujemy spacji do oddzielenia poszczególnych wyrazów, zamiast tego można użyć łącznika. Taki separator powinien być konsekwentnie stosowany na całej stronie.

Poza tym w adresach stron nie powinno się używać żadnych znaków specjalnych. Najlepiej unikać też polskich znaków.

Jeśli chcesz znaleźć bardziej szczegółowe informacje na ten temat, odwiedź nasz wpis: Przyjazne adresy URL.


Optymalizacja techniczna strony

Jeśli chodzi o optymalizację techniczną, warto wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Po pierwsze strona powinna szybko się ładować. Nikt nie lubi długo czekać, zwłaszcza w internecie. Użytkownicy przyzwyczaili się do tego, że jeśli strona ładuje się zbyt długo, to ją po prostu opuszczają. Znajdują wtedy inną, na którą nie muszą czekać.

jak pozycjonowac bloga, wyszukiwarka na smartfonie
Image by DilokaStudio on Freepik


Druga sprawa dotyczy tego, że w dzisiejszych czasach strona internetowa musi być responsywna. Co to znaczy? Responsywność oznacza, że automatycznie przystosowuje się do różnych urządzeń, na których ją przeglądasz. Na każdym z nich wygląda dobrze i nic się nie rozjeżdża.

Na pewno wiesz, że dzisiaj coraz mniej osób przegląda internet za pomocą komputera. Większość ludzi robi to za pośrednictwem smartfona lub tabletu.

Trzecia kwestia to łatwość nawigacji. Jest to kluczowe w pozytywnym odbiorze przez użytkownika. Struktura strony (czyli inaczej hierarchia podstron) powinna być prosta, aby internauci się w niej nie gubili. Ma ona wpływ na roboty Google, które poruszają się w jej obrębie.

Najlepiej, aby struktura była podzielona na kategorie, podkategorie i ewentualnie dodatkowe podstrony. Ważne jest też to, aby kategorie właściwie opisywały zawartość stron i jasno mówiły o tym, co znajduje się wewnątrz nich.

Możesz też skorzystać z nawigacji okruszkowej, czyli tzw. breadcrumps. Znacznie ułatwi to użytkownikom przemieszczanie się po stronie.

Ich działanie opiera się na pokazaniu, w którym miejscu strony aktualnie znajduje się użytkownik. Przykład okruszków znajdziesz poniżej na zrzucie ekranu – są podkreślone na czerwono.

Jeśli zupełnie nie znasz się na kwestiach technicznych, najlepiej będzie skonsultować sytuację z programistą. On zajmie się przeglądem całej strony, powie Ci również, jakie rozwiązania zostały wprowadzone. Następnie wspólnie możecie zdecydować, co warto byłoby ulepszyć, aby użytkownicy czuli się komfortowo podczas przeglądania witryny.

nawigacja okruszkowa na stronie, screenshot
Jak wygląda nawigacja okruszkowa?


Optymalizacja treści pod kątem SEO – pomocne narzędzia

Skoro dotarłeś już do tego miejsca, to prawdopodobnie wiesz już, w jaki sposób powinno się optymalizować treści. Przynajmniej w teorii. Jednak w praktyce może być nieco trudniej, zwłaszcza na początku. Może niektórych to zdziwi, ale prawda jest taka, że minęły już czasy, kiedy wpisy blogowe pisało się w tradycyjnych edytorach tekstu (typu Word czy Libre Office). Teraz robi się to przy pomocy specjalnych narzędzi dla copywriterów.

Takie rozwiązania w znacznym stopniu ułatwiają pracę nad treściami. Poniżej opiszemy kilka z nich – możliwe, że dzięki temu znajdziesz idealne rozwiązanie dla siebie.

Narzędzia, które bywają pomocne przy optymalizowaniu treści to np.:

  • Content Editor od Surfer SEO – polskie narzędzie służące do tworzenia i optymalizacji tekstów. Jest płatne, ale możesz skorzystać z 7-dniowej wersji próbnej. Tyle czasu wystarczy, abyś nie mógł wyobrazić sobie bez niego tworzenia treści. Ten edytor podpowiada m.in. odpowiednie słowa kluczowe oraz to, ile razy (średnio) powinny się one pojawić w tekście. Poza tym wyświetla propozycje nagłówków, jakie możesz zawrzeć w danym wpisie. Narzędzie wskazuje także ocenę danego tekstu, czyli dostosowanie do wymagań – robi to na bieżąco w trakcie pisania. Content Editor działa z użyciem sztucznej inteligencji, analizując inne artykuły na dany temat,
  • Asystent Contentu od Semstorm – kolejne polskie narzędzie, które sprawia, że pisanie treści zgodnych z SEO nie jest takie straszne. Jest to płatne narzędzie, ale posiadające darmowy okres próbny. Jego plusem jest to, że ocenia poprawność i czytelność danego tekstu. Nie musisz więc korzystać z innych narzędzi, aby to sprawdzić. Jeśli wykryje jakieś błędy podczas pisania, to automatycznie je podkreśla, a nawet sugeruje poprawki – wystarczy, że włączysz sobie tę funkcję. Zaznacza również trudniejsze zdania, aby szybko można było je poprawić. Poza tym działa podobnie jak poprzednie narzędzie – podpowiedzi są generowane za pomocą sztucznej inteligencji. Różnice polegają na tym, że tutaj ocena tekstu jest podana w skali procentowej, a dodatkowo zliczane są pogrubione słowa. Asystent Contentu ma jeszcze wbudowaną funkcję generowania treści AI,
  • Content Writer od Senuto – tutaj znowu mamy do czynienia z narzędziem powstałym na polskim rynku. Służy do pisania treści, które są zgodne z wymaganiami wyszukiwarki. Poza tym również pracuje w oparciu o sztuczną inteligencję. Ocenia tekst pod względem dostosowania do SEO – im wyższa ocena, tym większa szansa na pojawienie się na wysokiej pozycji. Content Writer to płatne narzędzie, ale oferuje 14-dniową wersję próbną,
  • Content Writer od Contadu – kolejne rodzime narzędzie do optymalizowania treści. Jest płatne, ale z możliwością przetestowania za darmo w ciągu 30 dni. Działa w oparciu o sztuczną inteligencję, podpowiadając, co powinniśmy zawrzeć w danym tekście.

jak pozycjonowac bloga, wizualizacja optymalizowania strony
Image by vectorjuice on Freepik


Omówiliśmy pokrótce 4 narzędzia, które w znacznym stopniu ułatwiają pracę nad tworzeniem tekstów do internetu.

Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoje treści były lepsze i bardziej dopasowane do intencji użytkowników, koniecznie wypróbuj te narzędzia. W każdym przypadku możesz skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego, a następnie zdecydować, które z nich najbardziej Ci odpowiada.


Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć, jak duże znaczenie dla SEO ma prowadzenie bloga. Publikowanie wpisów na blogu jest świetnym sposobem budowania widoczności strony – wystarczy optymalizować treści pod kątem wyszukiwarek.

Optymalizacja treści może sprawić, że poszczególne artykuły będą zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Wcale nie jest to trudne, a chyba sam widzisz, że może przynieść wiele dobrego.

Prowadzisz bloga, ale brakuje Ci czasu, aby samodzielnie zająć się jego pozycjonowaniem? Możemy zrobić to za Ciebie! Przejrzyj naszą ofertę pozycjonowania stron internetowych. Zapraszamy do kontaktu!

Opublikowane: 
pt., 03/10/2023 - 12:21
Autor: 
admin
Kategoria: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
×

Zostaw numer, omówimy Twój projekt

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.