ALBO TO JA
Najlepsze słowa kluczowe dla Twojej witryny to takie, których używają ludzie, gdy Cię szukają. W tym artykule przyjrzymy się następującym kwestiom: czym są słowa kluczowe, jaką dają wartość naszej firmie oraz jak dobrać te najlepsze.
Spis treści
- Co to jest słowo kluczowe i dlaczego jest ważne dla strony internetowej?
- Jaka jest wartość słów kluczowych w SEO?
- Jak znaleźć właściwe słowa kluczowe dla swojej witryny biznesowej?
- Zdefiniuj to, co oferujesz
- Dowiedz się, czego szukają Twoi klienci
- Określ problem, który rozwiązuje Twoja firma
- Jakie jest najlepsze bezpłatne narzędzie do analizy słów kluczowych dla SEO?
- Użyj odpowiednich słów kluczowych w tagu tytułu, adresie URL i meta opisie
- Dołącz linki wewnętrzne z tekstami zakotwiczeń, które zawierają również Twoje frazy kluczowe
- Używaj długich słów kluczowych o niskiej konkurencji
- Zoptymalizuj obrazy w swojej witrynie, aby można je było przeszukiwać
- Napisz treść, która omawia najczęściej zadawane pytania przez Twoich klientów
- Najlepsze słowa kluczowe to te, których używają ludzie, gdy Cię szukają
- Podsumowanie
Co to jest słowo kluczowe i dlaczego jest ważne dla strony internetowej?
Słowo kluczowe strony internetowej to słowo lub fraza, której ludzie używają podczas wyszukiwania informacji w Internecie.
Słowa kluczowe pomagają Ci zająć wyższą pozycję w wyszukiwarkach, co oznacza, że więcej osób będzie mogło znaleźć Twoją witrynę i ją odwiedzić.
Powinieneś wybrać słowa kluczowe, które opisują dokładnie, o czym jest Twoja strona internetowa, ale również takie, które są łatwe do wpisania w wyszukiwarce.
Na przykład: jeśli Twoja witryna sprzedaje obroże dla psów, to „obroża dla psów” będzie odpowiednim słowem kluczowym, ponieważ wiele osób wpisze je w przeglądarce podczas wyszukiwania zamiast czegoś w rodzaju „tanie smycze”.
Kolejną zaletą posiadania dobrze dobranych słów kluczowych na swojej stronie internetowej jest to, że informują odwiedzających, co dokładnie im oferujesz (np. jeśli ktoś szukał hasła „obroża dla psów”, oznaczałoby to, że jest zainteresowany zakupem takiej obroży).
Ostatnia uwaga: niektóre witryny mogą w ogóle nie zawierać słów kluczowych, ponieważ administratorzy nie chcą, aby ich witryna była indeksowana przez roboty Google.
Jaka jest wartość słów kluczowych w SEO?
- Słowa kluczowe to frazy używane przez ludzi do wyszukiwania produktów lub usług.
- Słowa kluczowe są tym, czego używasz, aby Twoja strona internetowa pojawiła się w wyszukiwarkach.
- Słowa kluczowe to sposób, w jaki pozyskujesz ruch na swojej stronie.
- Słowa kluczowe to sposób, w jaki przekształcasz odwiedzających w klientów.
Jak znaleźć właściwe słowa kluczowe dla swojej witryny biznesowej?
Pierwszym krokiem w znalezieniu najlepszych słów kluczowych jest skorzystanie z bezpłatnych narzędzi do analizy słów kluczowych.
Oto najbardziej pomocne:
- podpowiedzi autouzupełniania Google,
- Planer słów kluczowych Google,
- Google Trends (aby dowiedzieć się, które słowa kluczowe są obecnie popularne).
Dodamy jeszcze, że wspomniany Planer słów kluczowych Google Ads znajduje frazy kluczowe, których ludzie rzeczywiście szukają.
Może to pomóc w uzyskaniu pomysłów na lepiej zoptymalizowane tytuły i opisy. Powinieneś korzystać z tych podpowiedzi również podczas tworzenia treści na własnej stronie internetowej, ponieważ pokażą Ci to, jakie tematy ich interesują.
Zdefiniuj to, co oferujesz
Na początek ważne jest określenie, co oferujesz. Obejmuje to zrozumienie Twojej firmy i klientów.
Odpowiedz sobie na poniższe pytania:
- Jakie są Twoje produkty i usługi?
- Jak Twoja firma pomaga klientom?
- Jakie problemy możesz rozwiązać?
Dowiedz się, czego szukają Twoi klienci
Aby dowiedzieć się, czego szuka Twój klient, musisz wiedzieć, jakich słów kluczowych faktycznie używa.
W tym celu możesz użyć tych kilku narzędzi:
- Planer słów kluczowych Google: bezpłatne narzędzie do badania słów kluczowych od Google Ads, które pomaga dowiedzieć się, jakich haseł używają użytkownicy podczas wyszukiwania w Internecie. Otrzymasz dane dotyczące miesięcznych wyszukiwań i średniego kosztu kliknięcia (CPC). Dodatkowo możesz łatwo wyeksportować te dane do programu Excel lub pliku CSV, jeśli chcesz dalej je analizować.
- Google Search Console: to bezpłatne narzędzie do analityki internetowej daje ogólne pojęcie o tym, ilu użytkowników odwiedza Twoją witrynę każdego miesiąca za pomocą bezpłatnych zapytań wyszukiwania (tj. niepłatnych reklam). Informuje również o tym, które strony w Twojej witrynie uzyskują największy ruch z bezpłatnych wyników wyszukiwania i jakich słów kluczowych używali odwiedzający, szukając Twoich ofert/usług/produktów w SERP (stronach wyników wyszukiwania).
- „Pomagamy ludziom znaleźć mieszkania".
- „Pomagamy właścicielom w reklamowaniu nieruchomości”.
- „Pomagamy osobom poszukującym mieszkania znaleźć je szybciej”.
- Planer słów kluczowych Google – to jeden z naszych ulubionych sposobów na rozpoczęcie pracy z SEO dla początkujących, ponieważ jest bardzo przyjazny dla użytkownika i łatwy do zrozumienia. Możesz wprowadzać frazy i dane słowa kluczowe do narzędzia i sprawdzać, ile osób każdego miesiąca wyszukuje te hasła, zarówno lokalnie, jak i globalnie. Pokazuje również powiązane wyszukiwania i podaje szacunkowy ruch w każdej kategorii miesięcznie. To świetne miejsce do rozpoczęcia wyszukiwania słów kluczowych dla Twojej witryny!
- Senuto – jeśli potrzebujesz więcej danych na temat Twojej branży, to narzędzie pokaże Ci dokładnie, jaki miesięczny ruch z wyszukiwarek pozyskuje każdy z Twoich konkurentów. Podpowie Ci również, na które słowa kluczowe konkurencja dobrze się pozycjonuje. Informacje te mogą przydać się później przy podejmowaniu decyzji o tym, na czym najlepiej skoncentrować swoje wysiłki, aby upewnić się, że ludzie znajdą to, czego szukają, przeszukując internet za pośrednictwem wyszukiwarki Google lub Bing. Senuto oferuje bezpłatny okres próbny, następnie trzeba wykupić subskrypcję.
- Semstorm – oferuje podobne funkcje jak Senuto. Analiza słów kluczowych jest darmową funkcją, dostępną dla każdego użytkownika. Dostęp do bardziej zaawansowanych opcji jest już płatny, możemy jednak skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego. Narzędzie oferuje analizę stron internetowych, monitoring pozycji czy audyty. Od jakiegoś czasu funkcjonuje również asystent contentu, który pomaga tworzyć teksty zgodne z zasadami SEO.
Określ problem, który rozwiązuje Twoja firma
Kolejnym krokiem przy prowadzeniu analizy słów kluczowych jest zdefiniowanie problemu, który rozwiązuje Twoja firma.
Można to zrobić na trzy główne sposoby w zależności od tego, czy próbujesz zdefiniować problem dla konkretnego klienta, czy grupy docelowej:
W zależności od tego, kto będzie końcowym odbiorcą, zdefiniowany problem będzie inny, dlatego też będą oni szukać różnych fraz kluczowych, np. właściciel nieruchomości, który chce ją sprzedaż i kupujący, który szuka nieruchomości.
Jakie jest najlepsze bezpłatne narzędzie do analizy słów kluczowych dla SEO?
Istnieje wiele bezpłatnych i płatnych narzędzi do badania słów kluczowych. Jedne są lepsze, drugie gorsze.
Oto lista naszych najlepszych typów:
Użyj odpowiednich słów kluczowych w tagu tytułu, adresie URL i meta opisie
Tag tytułu (meta title) to pierwsza rzecz, którą widzi odwiedzający po wejściu na Twoją stronę. Dlatego powinien być on krótki i związany z tym, czego dana osoba szuka.
Unikaj używania ogólnych słów, takich jak „kliknij tutaj”, zamiast tego użyj słowa kluczowego bezpośrednio w tytule (np. „Jak używać słów kluczowych”).
Idealna szerokość wynosi ok. 600 pikseli. Jeśli jednak masz problem z dobraniem słowa kluczowego bez dodawania zbędnych słów, spróbuj go nieco przeredagować, aby było trafne i zwięzłe.
Dołącz linki wewnętrzne z tekstami zakotwiczeń, które zawierają również Twoje frazy kluczowe
Liczba linków wewnętrznych jest kolejnym ważnym czynnikiem dla wyszukiwarek. Algorytmy chcą wiedzieć, że Twoja strona internetowa zawiera dużo treści i że każda podstrona w Twojej witrynie jest dopasowana do innych.
Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest użycie słów kluczowych w tekście kotwicy dla linków wewnętrznych, dzięki czemu, gdy ktoś kliknie te linki, będzie jeszcze bardziej prawdopodobne, że znajdzie to, czego szuka.
Dobrą praktyką jest również umieszczenie linku prowadzącego do strony głównej przynajmniej raz w każdej podstronie lub nagłówku sekcji/kategorii. Pokazuje to wyszukiwarkom, że ta konkretna podstrona jest wystarczająco blisko powiązana z Twoją witryną (i dlatego powinna być uwzględniona w ich indeksowaniu).
Używaj długich słów kluczowych o niskiej konkurencji
Jeśli nadal masz problemy z wymyśleniem słów kluczowych, spróbuj użyć słów kluczowych z długim ogonem. Są to bardziej szczegółowe hasła, takie jak „jak upiec ciasteczko z kawałkami czekolady” lub „pieczenie ciasteczek owsianych”.
Słowa kluczowe z długim ogonem (tzw. long tail) są wyżej w rankingu, ponieważ ich konkurencja jest mniejsza, a także są bardziej wartościowe.
Jeśli chcesz mieć przewagę nad konkurencją, która nie zna tej sztuczki, koniecznie upewnij się, że Twoja strategia SEO obejmuje używanie długich słów kluczowych w treści.
Zoptymalizuj obrazy w swojej witrynie, aby można je było przeszukiwać
Obrazy są ważną częścią wielu stron internetowych. Grafiki nie tylko wizualnie poprawiają wygląd witryny, ale także ułatwiają użytkownikom znajdowanie informacji o produktach lub usługach.
Jeśli nie zoptymalizujesz obrazów na swojej stronie, nie pojawią się one w wynikach wyszukiwania, ponieważ nie są rozpoznawane jako istotne przez roboty indeksujące Google (które stale przemierzają i indeksują witryny).
Oznacza to, że chociaż na Twoich stronach internetowych mogą znajdować się świetne treści, nikt nie będzie w stanie ich znaleźć. Przynajmniej do czasu, gdy zdecydujesz się podjąć odpowiednie kroki i zoptymalizujesz obrazy na stronie internetowej.
To sprawi, że obrazy również będą mogły być indeksowane przez algorytmy wyszukiwania.
Napisz treść, która omawia najczęściej zadawane pytania przez Twoich klientów
Kiedy piszesz treść swojej strony internetowej, chcesz mieć pewność, że odpowiada ona na najczęściej zadawane pytania.
Oznacza to pisanie o tym, czego Twoi klienci szukają.
Ważne jest również, aby zawierać informacje na tematy przydatne dla osób, które być może jeszcze nic od Ciebie nie kupiły, ale planują to zrobić w przyszłości.
Najlepsze słowa kluczowe to te, których używają ludzie, gdy Cię szukają
Ludzie szukają rzeczy, których potrzebują oraz rzeczy, o których chcą się czegoś dowiedzieć. Słowa kluczowe to frazy, których używają, aby znaleźć to, czego szukają.
Najlepsze słowo kluczowe to takie, które prostym językiem opisuje to, co robisz.
Chodzi o to, aby każda osoba mogła je zrozumieć i zobaczyć, jak Twoja firma może jej pomóc w spełnieniu potrzeb.
Podsumowanie
Masz teraz wiedzę, jaki dobór słów kluczowych będzie najlepszy dla Twojej witryny. Pamiętaj, że najważniejszą rzeczą jest wybranie słowa kluczowego, którego ludzie będą szukać.
Podaliśmy też kilka wskazówek, jak zacząć i jakie narzędzia są dostępne za darmo. Dobrą wiadomością jest to, że po znalezieniu tego idealnego słowa kluczowego możesz zrobić jeszcze wiele innych rzeczy, aby w większym stopniu zoptymalizować swoją stronę.
Jeśli jednak próbowałeś robić to samodzielnie, ale Twoje działania SEO nie przynoszą efektów, zawsze możesz zlecić je specjalistom.
Zapoznaj się z naszą ofertą dotyczącą pozycjonowania stron internetowych. Szukasz indywidualnego podejścia do klienta? Zapraszamy do kontaktu!
Dodaj komentarz