ALBO TO JA
Korzyści dla Twojego biznesu z posiadania responsywnej strony internetowej
Responsywne strony internetowe cieszą się coraz większym powodzeniem wśród współczesnych przedsiębiorców, którzy poważnie traktują swój najważniejszy internetowy kanał komunikacji marketingowej z klientami – a mianowicie firmową witrynę internetową. Technologia tworzenia responsywnych witryn www (ang. RWD - Responsive Web Design) jeszcze kilkanaście lat temu stawiała dopiero swe pierwsze kroki i stanowiła raczej interesującą ciekawostkę, dziś jest już jednak właściwie standardem.
Co to jest responsywna strona internetowa
Osoby, które przeczytały poprzedni artykuł, niech potraktują ten akapit jako krótkie odświeżenie wiadomości. Stronę www nazwiemy responsywną tylko wtedy, gdy jej zawartość będzie automatycznie dopasowywać się do rozmiarów urządzenia, na którym jest przeglądana. Oprócz zmiany rozmiarów poszczególnych elementów strony najczęściej konieczne jest również zmiana ich położenia na stronie.
Dla przykładu: o ile strona w wersji na PC z powodzeniem może wykorzystywać trójkolumnowy układ strony (nawigacja boczna, zawartość główna strony i pasek boczny), o tyle już na smartfonach każdy z tych elementów trafi raczej jeden pod drugi do pojedynczej, szerokiej na cały ekran kolumny. Responsywna witryna internetowa wygląda równie dobrze na każdym urządzeniu (komputerze stacjonarnym, laptopie, tablecie i smartfonie) a jej używanie jest na nich jednakowo wygodne.
Czemu responsywna wersja strony jest tak ważna dla przedsiębiorcy?
Dynamiczny rozwój technologii, przyspieszenie tempa życia oraz wzrost znaczenia urządzeń mobilnych sprawiają, że coraz większy odsetek ludzi korzysta z Internetu właśnie za pomocą urządzeń mobilnych. Jak wynika z raportu Digital in 2017: Global Overwiew1, ruch w sieci pochodzący ze smartfonów wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim o 30% i wynosi obecnie aż 50% (!) ruchu sieciowego z wszystkich urządzeń. Tym samym użytkownicy mobilni zajmują obecnie pierwsze miejsce przed użytkownikami stacjonarnymi, którzy generują już tylko 45% ogółu ruchu w sieci… a liczba ta od kilku lat systematycznie spada.
Liczby te mówią same za siebie i wielu z Was wyciągnęło już pewnie w tym momencie właściwe wnioski. Nie bez przesady można powiedzieć, że jest to przełomowa chwila dla działalności marketingowej online przedsiębiorstw. Oznacza to, że najwyższa już pora, by pokłonić się przed największą obecnie grupą potencjalnych klientów w Internecie – przed użytkownikami mobilnymi.
Co druga osoba odwiedzająca Twoją stronę robi to na swoim smartfonie. Jeśli strona będzie nieatrakcyjna wizualnie na jego urządzeniu, jej obsługa będzie niewygodna, a sama strona będzie niefunkcjonalna - to w najlepszym wypadku będzie to uciążliwą przeszkodą dla internautów, w najgorszym natomiast sprawi, że ludzie ci opuszczą Twoją stronę na rzecz responsywnych witryn konkurencji.
To, czy Twój biznes może sobie pozwolić na utratę około połowy swoich potencjalnych klientów, pozostawiam do osobistej refleksji.
Korzyści dla biznesu z posiadania responsywnej strony www
Czyli czemu responsywna strona się opłaca:
- Większy zasięg - skoro większość ruchu sieciowego pochodzi z urządzeń mobilnych, to przygotowanie swej witryny pod ich kątem sprawi, że zyskasz nawet ponad dwukrotnie więcej potencjalnych klientów. Co więcej, pozwoli to na docieranie do nich tam, gdzie wcześniej było to niemożliwe, np. podczas ich dojazdu do pracy i z powrotem;
- Wyższa pozycja w wyszukiwarkach - tajemnicą poliszynela jest fakt, że Google wspiera strony przystosowane do urządzeń mobilnych. Dzięki temu znacznie łatwiej jest im się pojawić na pierwszych miejscach listy wyników wyszukiwania. To z kolei jeszcze bardziej zwiększa ruch internautów na stronie, którzy znacznie częściej klikają w linki znajdujące się na samej górze;
- Wyróżnienie się na tle konkurencji - wiele firm wciąż nie posiada responsywnych stron www lub też zostały one u nich przygotowane w nieprawidłowy sposób. Skalowalne elementy, odświeżony layout, duża, czytelna czcionka, brak konieczności przewijania w poziomie oraz ciągłego przybliżania i oddalania widoku - tak przygotowana strona będzie pozytywnie odstawać od konkurencyjnych witryn. Dlatego bardzo łatwo jest zrobić wrażenie na internaucie i wzbudzić jego lojalność, jeżeli będzie mógł łatwo i wygodnie przeglądać naszą witrynę na swoim smartfonie;
- Tańsza i prostsza w utrzymaniu od mobilnych wersji - mobilne strony internetowe to tak naprawdę dodatkowe wersje strony, które działają tylko dla użytkowników mobilnych. Oddzielnie działa wersja wyłącznie dla desktopów. Obok siebie działają więc dwie wersje tej samej witryny. Oznacza to dwa razy więcej czasu oraz dwa razy większe koszty obsługi takiego rozwiązania. Z kolei responsywna witryna internetowa to pojedyncza strona, która wyświetla się na każdym urządzeniu. Co więcej, na każdym z nich wyświetla się równie dobrze;
- Brak problemów typowych dla stron mobilnych - nie musisz przygotowywać dwóch osobnych wersji tych samych tekstów na stronę mobilną i desktopową, więc nie grozi Ci ukaranie przez Google za duplikowanie treści. Nie musisz też martwić się przekierowaniem domen, przełączaniem szablonów ani wykrywaniem urządzeń. W przypadku uaktualnienia treści na stronie wystarczy, że zrobisz to raz;
- Szybszy czas ładowania się - responsywne strony www najczęściej posiadają tylko najważniejsze elementy, więc podczas wchodzenia na nią znacznemu skróceniu ulegnie czas ładowania się jej zawartości, której będzie po prostu mniej. Współczesny internauta jest bardzo niecierpliwy, dlatego Twoja strona koniecznie musi wczytywać się wystarczająco szybko!
Istota responsywności dla Twojego biznesu
Stoimy u progu nowej ery przedsiębiorczości mobilnej, gdyż już ponad 17 milionów Polaków używa smartfonów i tabletów do surfowania w sieci. Dlatego nie wystarczy już trzymać się zasady – „nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz”. Niezwykle istotne jest, aby prezentować się możliwie najlepiej i trafiać do internautów używających wszystkich rodzajów urządzeń.
Skoro do swojego sklepu wpuszczasz każdego, niezależnie od posiadanego przez niego sprzętu, to dlaczego masz się zachowywać inaczej w sieci? Dobry przedsiębiorca śledzi korzystne trendy w branży i dostosowuje się do nich. Wybitny przedsiębiorca potrafi przewidzieć okazje i wykorzystać je, zanim zrobią to jego konkurenci. Zadbaj o swoich klientów, gdyż to oni są najważniejsi dla twojego przedsiębiorstwa. Skontaktuj się z nami, a odpowiemy na wszelkie Twoje pytania i pomożemy Ci w stworzeniu profesjonalnej, skutecznej i responsywnej strony internetowej, która podbije serca Twoich klientów.
1. https://mobirank.pl/2017/01/24/mobile-digital-social-media-na-swiecie-2017/
Przeczytaj również: Optymalizacja grafiki na potrzeby www: Kompletny poradnik
Dodaj komentarz