Ile kosztuje pozycjonowanie? Od czego zależy? | Famatech
wizualizacja seo, praca nad stroną

Jeśli prowadzisz firmę online lub masz własną stronę internetową, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z tego, jak ogromne znaczenie ma pozycjonowania w wyszukiwarce. Prowadzi nie tylko do zwiększenia widoczności Twojej witryny, ale umożliwia też dotarcie do potencjalnych klientów. Jednak koszty związane z pozycjonowaniem mogą być dość różnorodne i często trudno jest określić, ile faktycznie trzeba zainwestować w tę strategię marketingową. W tym artykule przyjrzymy się jednemu z najczęstszych pytań, jakie nurtuje właścicieli stron internetowych, czyli: ile kosztuje pozycjonowanie? Postaramy się rzetelnie omówić różne czynniki wpływające na koszt pozycjonowania. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej zrozumieć, jakie wydatki mogą Cię czekać i jakie korzyści przynosi dobra strategia SEO. Zapraszamy do lektury!


Spis treści

  1. Co to jest pozycjonowanie?
  2. Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, czyli jak pozycjonować stronę?
  3. Pozycjonowanie strony – jakie działania obejmuje?
  4. Ile kosztuje pozycjonowanie? Od czego zależy cena usługi?
  5. Podsumowanie

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych polega na dostosowaniu witryny do potrzeb użytkowników i wymagań wyszukiwarek internetowych. Wymagania te w przypadku każdej wyszukiwarki wyglądają nieco inaczej. Pewnie zastanawiasz się teraz, na jakiej wyszukiwarce powinieneś się skupić. Tutaj akurat odpowiedź jest prosta, bo w Polsce najczęściej używaną wyszukiwarką jest Google. Na potwierdzenie tych słów odsyłamy do strony, która zajmuje się analizowaniem ruchu internetowego i regularnie publikuje takie dane. Według StatCounter w czerwcu 2023 roku aż 94,26% Polaków korzystało właśnie z tej wyszukiwarki.

Mając już tę wiedzę, łatwo jest się domyślić, że powinniśmy stawiać na zgodność z wymaganiami wyszukiwarki Google. To właśnie z niej prawdopodobnie dotrą do Ciebie użytkownicy, którzy mogą się stać potencjalnymi klientami. Musisz wiedzieć, że wyszukiwarka stanowi połączenie między użytkownikiem a Twoją stroną internetową. Optymalizując witrynę, powinieneś skoncentrować się przede wszystkim na potrzebach użytkownika. Dlaczego? Ponieważ to on korzysta z Twoich treści – szuka odpowiedzi, które może znaleźć w Twoich tekstach.

Twoim zadaniem jest zapewnienie użytkownikowi jak najlepszych doświadczeń, co odnosi się do każdego etapu wykorzystywania witryny. Począwszy od stworzenia treści, po kwestie techniczne. Pamiętaj o tym, że Twoja treść musi odpowiadać na pytania użytkowników – dzięki temu możesz mieć pewność, że Google wyświetli ją w wynikach wyszukiwania.

Warto, abyś miał na uwadze, że samo stworzenie takiej treści nie daje jednak gwarancji tego, że internauta wybierze i kliknie właśnie Twoją stronę. Chodzi o to, że użytkownik może na nią wejść, aby uzyskać odpowiedź na nurtujące go pytanie, lub szukać innych źródeł. Mówiąc o innych źródłach, mamy na myśli Twoją konkurencję.


wyszukiwarka internetowa, wizualizacja na ekranie komputera

Na pewno wiesz z własnego doświadczenia, jak sam szukasz jakichś informacji w sieci. Coś musi Cię przekonać do tego, aby wybrać konkretną stronę. Jeśli już ją odwiedzisz i dojdziesz do wniosku, że nie spełnia Twoich oczekiwań, to automatycznie ją opuszczasz. Następnie szukasz innej, która będzie Ci odpowiadała – robisz to, nawet się nad tym nie zastanawiając. Tak właśnie działa większość ludzi, korzystających z wyszukiwarki.

Zastanawiasz się, co tak naprawdę wpływa na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania? Sprawdź nasz wpis, w którym omawiamy czynniki rankingowe Google.

Więcej na temat pozycjonowania znajdziesz tutaj:


Pozycjonowanie strony internetowej z perspektywy biznesowej

Pozycjonowanie strony internetowej to kluczowy aspekt sukcesu biznesowego. Dzięki pozycjonowaniu Twój biznes może zyskać większą widoczność w sieci, co przekłada się na zwiększenie liczby odwiedzin strony internetowej.

Chyba zdajesz sobie sprawę z tego, że więcej odwiedzin to większa szansa na zdobycie nowych klientów. Z kolei pojawienie się nowych klientów bezpośrednio przekłada się na wzrost dochodów Twojego biznesu. Poza tym pozycjonowanie pozwala także wyróżnić się w tłumie konkurencyjnych firm i zdobyć przewagę na rynku.

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie pozycjonowanie jest niezbędne, jeśli zależy Ci na:

  • budowaniu silnej marki,
  • zwiększeniu widoczności w sieci,
  • zdobycia przewagi konkurencyjnej.

Dodamy jeszcze, że pozycjonowanie samo w sobie jest darmowe – w odróżnieniu od reklam, za które trzeba zapłacić, aby uzyskać wyniki. Jednak usługa pozycjonowania, czyli wszelkie działania związane z pracą nad Twoją stroną w celu jej optymalizacji, jest już płatna. W zasadzie wygląda to tak, że niemal każdy jest w stanie pozycjonować swoją stronę, jeśli tylko dysponuje pewną wiedzą na ten temat i oczywiście umiejętnościami praktycznymi, które pozwolą mu tę wiedzę wdrożyć.

Wielu ludzi nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, że pozycjonowanie jest czasochłonnym procesem, który wymaga zaangażowania. Stosując niewłaściwe metody, dość łatwo można sobie zaszkodzić. Dlatego w przypadku, gdy nie masz o tym pojęcia, najlepiej skorzystać z usług specjalistów, którzy zajmują się tym na co dzień. Masz wtedy pewność, że wiedzą, co robią.

Zastanawiasz się, czego lepiej nie robić? Zobacz, jakie są najczęstsze błędy pozycjonowania stron.


mezczyzna pracujacy przy laptopie, widok z boku

Szukasz sposobu na poprawę widoczności swojej strony? Bardzo dobrą opcją jest prowadzenie bloga na stronie. Jeśli jeszcze go nie masz, koniecznie powinieneś to zmienić. Zaraz wyjaśnimy, dlaczego to takie ważne. Chodzi o to, że publikowanie wartościowych treści może przyciągnąć użytkowników, a dzięki temu zwiększyć ruch na stronie. Być może pamiętasz, że jest to jeden z kluczowych czynników wpływających na pozycjonowanie.

Blogowanie może być również skutecznym sposobem na zdobycie wartościowych linków do strony, co jeszcze bardziej wpłynie na jej widoczność w wyszukiwarkach. Wskazane jest, aby blog był prowadzony na stronie firmowej i zawierał treści związane z branżą, w której działasz. Przekonaliśmy Cię? W takim razie sprawdź, jak pozycjonować bloga.


Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, czyli jak pozycjonować stronę?

Dobra strategia SEO to podstawa. Możliwe, że zastanawiasz się teraz: co to znaczy dobra? Mówiąc najprościej, dobra strategia to taka, która jest skuteczna, czyli po prostu działa.

Proces pozycjonowania strony internetowej obejmuje szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności i pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Zacznijmy od wyjaśnienia, że trzeba zająć się nie tylko zoptymalizowaniem treści, ale też struktury Twojej strony. Działania wchodzące w skład pozycjonowania obejmują:

  • wybór odpowiednich słów kluczowych – słowa (lub frazy) kluczowe to podstawa w działaniach SEO. Określamy w ten sposób konkretne słowa lub zwroty, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki, gdy czegoś szukają. Na początek trzeba wybrać właściwe słowa, które będą pasowały do tematyki Twojej witryny. Umieszczamy je w wielu miejscach na stronie, m.in. w treści, nagłówkach i tytule danego tekstu. Pamiętaj, aby nie przesadzić z ich liczbą, bo to może się źle skończyć. Sprawdź, gdzie jeszcze powinno się używać słów kluczowych na stronie,
  • optymalizację treści – polega ona na tworzeniu i publikowaniu treści, które spełniają 2 kryteria: są unikalne i wartościowe dla odbiorcy. Unikalne, czyli nieskopiowane z innych miejsc w sieci, a wartościowe to takie, które w jak najwyższym stopniu odpowiadają na dane zapytanie wpisane przez użytkownika,
  • optymalizację nagłówków – nagłówkami nazywamy wyróżnione elementy na danej stronie. Stosujemy nagłówki od H1 do H6, kierując się logiczną kolejnością i ich istotnością. Ich celem jest właśnie zwrócenie uwagi na pewne fragmenty tekstu, poza tym oddzielają od siebie różne wątki. Pomagają one w organizacji całej treści, czyli np. artykułu, zapewniając mu przejrzystość. Tworzymy z nich również spis treści danego wpisu. Przeczytaj więcej o optymalizacji nagłówków www,
  • optymalizację znaczników meta – znaczniki meta to meta title i meta description. Pierwszy z nich dotyczy tytułu konkretnej strony, a drugi – jej opisu. Oba powinny być zwięzłe, czytelne i unikalne, zawierać słowa kluczowe, a dodatkowo pasować do zawartości strony. Dobrze by było, gdyby każdy z nich zawierał również CTA, czyli wezwanie do działania. Zadaniem meta description jest opisanie tego, czego użytkownik może się spodziewać po wejściu na stronę. Powinieneś wiedzieć, że długości obu z nich są ograniczone, więc staraj się je tworzyć oszczędnie. Warto też pamiętać, że ich długość jest liczona w pikselach, a nie w ilości znaków. Aby nie przesadzić, najlepiej korzystać z bezpłatnych narzędzi online, które bywają bardzo pomocne, jak choćby SERP Simulator. Drugą opcją jest korzystanie ze specjalnych wtyczek stworzonych do celów SEO, np. Rank Math czy Yoast SEO,
  • optymalizację adresu URL – adres prowadzący do danej strony powinien być przede wszystkim zwięzły, a dodatkowo opisywać zawartość tej strony. Tutaj również warto umieścić słowo kluczowe związane z daną stroną. Poza tym każdy adres URL w serwisie musi być unikalny, dlatego pamiętaj, aby ich nie powtarzać,
  • optymalizację grafik na stronie – zwracaj uwagę na ich rozmiar i wagę – jeśli będą zbyt duże, spowolnią proces ładowania się strony. W sieci znajdziesz wiele narzędzi do zmniejszania rozmiaru zdjęć. Kolejna sprawa to plik z grafiką – nazywaj je tak, aby nawiązywał do tematyki wpisu. Pamiętaj o uzupełnieniu atrybutu ALT każdej grafiki – za jego pomocą opisujesz zawartość obrazka, aby roboty Google wiedziały, co się na nim znajduje. Najlepiej, gdyby udało Ci się umieścić tam też słowo kluczowe. Jeśli korzystasz z cudzych zdjęć, np. pobranych z darmowych banków zdjęć, powinieneś je podpisywać, oznaczając autora,
  • linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne – linki zewnętrzne to odnośniki prowadzące z innych stron do Twojej witryny, są to tzw. backlinki. Można je zdobyć np. dzięki publikowaniu wpisów gościnnych lub artykułów sponsorowanych u innych osób. Przede wszystkim zwracaj uwagę na to, aby takie linki znajdowały się na stronach związanych z Twoją działalnością lub branżą. W innym wypadku jest to pozbawione sensu. Linki wewnętrzne to te, które znajdują się w obrębie jednej strony, ułatwiają przemieszczanie się między różnymi podstronami, np. w przypadku powiązanych ze sobą wpisów. Umożliwiają one zwrócenie uwagi na podstrony, które są dla nas ważne, często działają w sposób przypominający o danym adresie URL.

ludzie z lupami w dloniach, wizualizacja pracy nad optymalizacja strony internetowej

Jak wspominaliśmy, pozycjonowanie strony ma dwa główne cele. Po pierwsze: chcesz, aby Twoja strona była wyżej w wynikach wyszukiwania. Po drugie: chcesz przyciągnąć nowych użytkowników i zainteresować ich swoją firmą.

Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Poza tym wymaga ciągłego monitorowania i dostosowywania działań do trendów i algorytmów wyszukiwarek, które są bardzo zmienne. Tylko dzięki odpowiednim działaniom możesz osiągnąć sukces w wyszukiwarce i przyciągnąć większą liczbę potencjalnych klientów do swojej firmy.


Jakie korzyści może przynieść odpowiednia strategia SEO?

Korzyści SEO dla biznesu są bardzo liczne. Dzięki zastosowaniu właściwej strategii pozycjonowania swojej strony możesz:

  • poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • zwiększyć widoczność swojej marki w internecie,
  • pozyskać nowych klientów,
  • zwiększyć ruch na stronie internetowej,
  • wyróżnić się na tle konkurencji,
  • budować długofalową i skuteczną strategię marketingową dla firmy.

Rozwińmy teraz niektóre z tych punktów, abyś wiedział, o co dokładnie chodzi. Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania sprawi, że Twoja strona internetowa stanie się łatwiejsza do znalezienia. To z kolei może przyciągnąć nowych klientów, ponieważ w momencie wyszukiwania konkretnego słowa kluczowego, Twoja strona wyświetli się jako jeden z pierwszych wyników. A jak wiadomo, to właśnie te pierwsze wyniki bywają wybierane i klikane przez użytkowników.

Idąc dalej, wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza też zwiększenie liczby odwiedzin. Być może już się domyślasz, że wpływa to pozytywnie na popularność witryny i jej prestiż w oczach użytkowników. Poza tym warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie to inwestycja w przyszłość – może zapewnić trwałe efekty dla Twojej strony. W odróżnieniu od kampanii reklamowych nie jest to działanie promocyjne, którego efekty będą widoczne przez krótki czas, ale tak naprawdę stały proces. Efekty pozycjonowania bywają widoczne nawet przez wiele lat.


strategia seo, ile kosztuje pozycjonowanie, wizualizacja

Jak wspomnieliśmy wcześniej, skuteczne pozycjonowanie przekłada się też na wzrost dochodów Twojego biznesu. Poza tym przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności Twojej marki. Pewnie sam już widzisz, że działa to na zasadzie naczyń połączonych – jedna rzecz wpływa na drugą.

Połączenie wszystkich tych działań składa się na skuteczną strategię pozycjonowania, która pomaga witrynie osiągnąć lepsze wyniki w wyszukiwarkach. Dzięki temu ułatwia dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.


Pozycjonowanie strony – jakie działania obejmuje?

Proces pozycjonowania strony obejmuje wiele elementów, z których najważniejsze znajdziesz poniżej. Celem tych działań jest optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, co w efekcie może doprowadzić do uzyskania lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Następstwem tego będzie zwiększenie ruchu na stronie, a w końcu również zyskanie nowych klientów.

Wśród działań wchodzących w skład pozycjonowania wymieniamy:

  • techniczny audyt strony,
  • audyt treści, które znajdują się na stronie,
  • analiza podjętych do tej pory działań off-site (czyli tych poza stroną),
  • przeprowadzenie analizy słów kluczowych, a następnie dobranie odpowiednich fraz (na które strona będzie się pozycjonować),
  • techniczna optymalizacja witryny,
  • optymalizacja treści zamieszczonych na stronie lub opracowanie nowych,
  • linkowanie, czyli tzw. link building, obejmujący odnośniki wewnętrzne i zewnętrzne,
  • raporty ze zrealizowanych działań i efekty, które udało się osiągnąć,
  • stałe monitorowanie ruchu na stronie i pozycjonowanych fraz.

damskie dlonie na klawiaturze laptopa, praca nad usprawnieniem strony

Jeśli szukasz agencji SEO, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej, postaw na taką, która ma doświadczenie w pozycjonowaniu stron internetowych w Twojej branży. Możesz łatwo to sprawdzić w projektach, które do tej pory zrealizowała. Poza tym agencja powinna przedstawić Ci jasny plan działania i gwarancję wyników.

Chciałbyś zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Możemy Ci to zapewnić, jeśli zdecydujesz się na współpracę z naszą agencją! Zapraszamy do przejrzenia naszej oferty pozycjonowania stron internetowych – znajdziesz tam wszelkie szczegóły. Jeśli nurtują Cię jakieś pytania, skontaktuj się z nami bez wahania.


Ile kosztuje pozycjonowanie? Od czego zależy cena usługi?

Co wpływa na koszt pozycjonowania strony?

Istnieje wiele czynników wpływających na koszt pozycjonowania. Należy je uwzględnić podczas planowania strategii i budżetu. Wśród najważniejszych czynników wpływających na koszt pozycjonowania znajdują się m.in.:

  • liczba i konkurencyjność słów kluczowych, które klient chce wypozycjonować – im więcej wybranych fraz, tym wyższa kwota za pozycjonowanie. Konkurencyjność rozumiana jest jako szacowana liczba wyszukiwań w danym miesiącu i to, ile stron konkuruje ze sobą o zajmowaną pozycję na określone słowo kluczowe,
  • branża, do jakiej zaliczamy daną stronę – koszt pozycjonowania w bardziej konkurencyjnych branżach będzie wyższy ze względu na to, że trudniej jest wtedy osiągnąć wysokie pozycje. Poza tym wymaga to również większych nakładów pracy i poświęconego czasu,
  • rodzaj strony, jej wielkość i stan – strona, która wymaga wielu przeróbek, optymalizacji kodu i tworzeniu treści, generuje większe koszty, ponieważ zajmuje to więcej czasu. Zdarza się, że strona nie spełnia aktualnych wytycznych, w takim przypadku koszty odpowiednio wzrastają,
  • zasięg pozycjonowania – strony, które są pozycjonowane lokalnie znacznie różnią się od tych o zasięgu ogólnopolskim, nie mówiąc już o sklepach internetowych, za które trzeba zapłacić najwięcej,
  • historia domeny – chodzi tutaj głównie o jej wiek, ponieważ Google ma większe zaufanie do starszych stron, które już zna. W przypadku nowych stron trzeba będzie to zaufanie dopiero zdobyć. Negatywna historia może dotyczyć np. stosowania w przeszłości nieetycznych praktyk SEO.

wizualizacja dzialania wyszukiwarki internetowej, proces wyszukiwania

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Przegląd średnich cen

Zacznijmy od tego, że nie da się dokładnie określić kosztów pozycjonowania strony internetowej, nie znając szczegółów. Konkretne kwoty często bywają ustalane indywidualnie, w zależności od cennika danej agencji oraz wielu innych czynników.

Agencje działające w Polsce zazwyczaj oferują usługę pozycjonowania w cenie zaczynającej się od kilkuset złotych miesięcznie. Jeśli chodzi o górną granicę, zwykle wynosi ona około kilku lub kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wiele agencji oferuje wstępną wycenę, która pokazuje szacunkowe koszty składające się na usługę pozycjonowania w przypadku Twojej strony.

Oczywiście będziesz w stanie znaleźć oferty, w których koszty są niepokojąco niskie (wynoszą np. kilkadziesiąt zł). Musisz jednak wiedzieć, że w takim wypadku efekty nie będą oszałamiające – tak naprawdę może nie być ich w ogóle.

Chcesz poznać orientacyjne kwoty, jakie trzeba przeznaczyć na pozycjonowanie? Omówimy je na przykładzie naszej oferty. Na początek powinieneś wiedzieć, że w naszej agencji masz do dyspozycji 4 pakiety. Są to:

  • pakiet mini – szczególnie polecany dla małych firm lokalnych oraz dla firm z niszowych branż, które mają niewielką konkurencję. Pozycjonowanie obejmuje max. 10 fraz, w jego skład wchodzi m.in.: optymalizacja techniczna strony, audyt linków wraz z planem linkowania zewnętrznego. Na koniec otrzymujesz skrócony raport SEO, który zawiera informacje dotyczące efektów pozycjonowania. Koszty zaczynają się już od 970 zł za miesiąc,
  • pakiet standard – polecany zwłaszcza firmom działającym w średnio konkurencyjnych branżach. Pozycjonowanie obejmuje max. 20 fraz, w skład wchodzi przygotowanie treści na stronę (łącznie z ich opracowaniem). Zajmiemy się też techniczną optymalizacją strony, optymalizacją podstron przeprowadzimy audyt linków i zaproponujemy linkowanie zewnętrzne. Na koniec otrzymasz pełen raport SEO z efektami pozycjonowania. Koszty zaczynają się od 1400 zł za miesiąc,
  • pakiet premium – szczególnie polecany firmom lokalnym, działającym w większych miejscowościach, sklepów internetowych oraz biznesom, które działają w dość konkurencyjnych branżach. W tym przypadku pozycjonowanie obejmuje nawet do kilkudziesięciu fraz, reszta działań jest bardzo zbliżona do tych, które wykonujemy w ramach pakietu standard. Na koniec otrzymasz pełen raport z przeprowadzonych działań. Koszty zaczynają się już od 2100 zł za miesiąc,
  • pakiet indywidualny – rekomendowany firmom z konkurencyjnych branż oraz dużym firmom i sklepom internetowym. Świetnie sprawdzi się też w przypadku serwisów z dużą ilością treści oraz tym, które działają na zagranicznych rynkach. Pozycjonowanie obejmuje kilkadziesiąt fraz, w skład pakietu wchodzi tworzenie nowych treści na stronę, a także optymalizacja pod kątem SEO treści, które już istnieją na stronie. Poza tym działania pokrywają się z dwoma poprzednimi pakietami. Dodatkowa jest jednak opcja konsultacji SEO (przewidziana na czas 1 godziny). Otrzymujesz też kompleksowy audyt SEO, który zawiera nasze rekomendacje oraz propozycje różnego rodzaju usprawnień. Koszty takiego pakietu nie są dokładnie określone, ponieważ niemal we wszystkich przypadkach trzeba je uzgadniać indywidualnie.

Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami poszczególnych pakietów, odwiedź nasz cennik pozycjonowania. Zachęcamy też do skorzystania z dodatkowych usług – wśród nich znajdziesz: content marketing, link building, kompleksowy audyt SEO czy pakiet lokalny.


proces optymalizacji witryny pod seo

W jaki sposób rozliczana jest usługa pozycjonowania?

W Polsce najczęściej stosowane są 2 metody rozliczania działań z zakresu pozycjonowania. Większość działających agencji interaktywnych czy marketingowych oferuje rozliczenie w postaci abonamentów. Polegają one na tym, że pozycjonowana jest określona liczba słów kluczowych.

Co ciekawe, najczęściej zestaw ustalonych fraz stanowi jedynie kierunek działań, a w efekcie strona staje się widoczna na więcej słów. Zwykle bywa to korzystne obu stron: klientom daje większą gwarancję na pojawienie się wysoko w wyszukiwarce Google, a agencjom zapewnia stałe wynagrodzenie. Poza tym klienci mają pewność co do kwoty, jaką będą musieli zapłacić – w każdym miesiącu jest ona taka sama.

Drugą możliwością jest rozliczenie za efekt. Polega on na tym, że klient płaci dopiero w momencie, gdy osiągnięte zostaną pozycje w TOP10 wyników wyszukiwania.

Pozycjonowanie obejmuje wtedy jedynie ustaloną wcześniej listę fraz kluczowych, na której skupiane są wszystkie siły. Warto dodać, że w tym przypadku kwoty w poszczególnych miesiącach mogą się znacznie różnić, więc ustalenie budżetu z góry jest w zasadzie niemożliwe.


Podsumowanie

Mamy nadzieję, że po zapoznaniu się z tym wpisem wiesz już, ile kosztuje pozycjonowanie. Weź jednak pod uwagę to, że koszt pozycjonowania strony internetowej może być bardzo zróżnicowany – wpływa na to mnóstwo czynników. We wpisie przedstawiliśmy orientacyjne kwoty, których znajomość pozwoli Ci zaplanować budżet, który przeznaczysz na SEO.

Zależy Ci na dokładnym określeniu kosztów pozycjonowania Twojej strony? W takim razie najlepszym sposobem będzie skontaktowanie się z wybraną agencją, dzięki czemu uzyskasz indywidualną wycenę takiej usługi.


Źródła grafik:

Opublikowane: 
pon., 07/31/2023 - 12:46
Autor: 
admin
Kategoria: 

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
×

Zostaw numer, omówimy Twój projekt

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.