Typy kampanii Google Ads | Famatech
Opis typów kampanii Google Ads

Korzystanie z płatnych kampanii reklamowych w Google Ads (dawnym Google Adwords) to jeden z najchętniej wybieranych sposobów promowania swojego biznesu online jaki wybierają przedsiębiorcy. Dlaczego? To proste – Google Ads pozwala na osiąganie względnie szybkich efektów, a użytkownicy wyszukiwarki nadal bardzo chętnie klikają w reklamy.

W zależności od tego co chcemy reklamami osiągnąć do wyboru mamy różne typy kampanii Google Ads, z jakich możemy skorzystać. Każda z nich różni się miejscem, w którym wyświetlają się reklamy, ma swoje zalety oraz wady i lepiej lub gorzej nada się w zależności od obranego celu. Za dużo informacji naraz? Nie martw się, poniżej znajdziesz opis każdego rodzaju kampanii w Ads. Warto się z nim zapoznać jeśli jesteś na etapie planowania swojej pierwszej kampanii.

Zapraszamy do lektury!


Spis treści

  1. Kampanie w sieci wyszukiwania
  2. Kampanie w sieci reklamowej
  3. Kampanie produktowe
  4. Kampanie wideo
  5. Kampanie promujące aplikację
  6. Pozostałe kampanie Google Ads
  7. Podsumowanie

Kampanie w sieci wyszukiwania

Zdecydowanie najczęściej wybierany typ kampanii w Google Ads. Reklamy w sieci wyszukiwania mają formę tekstową i łatwo można by było pomylić je ze zwykłymi, organicznymi wynikami wyszukiwania. Jedyną różnicą jest ich umiejscowienie – mogą pojawić się tylko i wyłącznie nad lub pod niepłatnymi wynikami, wyraźnym oznaczeniem oraz budową.


Jakie reklamy mogę utworzyć w ramach sieci wyszukiwania?


Elastyczne reklamy tekstowe w wyszukiwarce

Google bardzo skutecznie przyzwyczaiło użytkowników Google Ads do gwałtownych, często niezapowiedzianych zmian, które nie raz, nie dwa zmuszały do reorganizacji pracy nad kampaniami. Nie inaczej było ze zwykłymi reklamami tekstowymi w Ads. Na większości działających kont Ads nie znajdziemy już bowiem możliwości utworzenia zwykłych reklam, zamiast tego zobaczymy opcję dotyczącą tzw. reklam elastycznych.

Wyróżnia je możliwość przekazania potencjalnemu odbiorcy reklamy trafniejszego komunikatu. Reklama elastyczna składa się bowiem z kilku wersji nagłówków (od 3 do aż 15) oraz tekstów reklamowych (od 2 do 4). Po co aż tyle? By Google Ads mogło dowolnie mieszać i łączyć ze sobą wszystkie wersje i wybierać te teoretycznie najtrafniejsze. Dzięki temu możemy sprawdzać i testować wiele zestawień, by w efekcie znaleźć te sprawdzające się najlepiej.

Czy warto tworzyć elastyczne reklamy tekstowe w wyszukiwarce? Naszym zdaniem jak najbardziej! Dlaczego?

Po pierwsze Google Ads samo to sugeruje. Ukrycie opcji tworzenia zwykłych reklam tekstowych wydaje się być podpowiedzią bezpośrednio od Google. Nie od dziś wiadomo, że kampanie ulegają coraz większej automatyzacji. Postawienie więc na reklamy automatycznie dobierające przekaz klientom idealnie wpisuje się w ten trend. Co jeszcze? Treść w reklamach elastycznych sama dobiera przekaz tak, by pasował do danego urządzenia na którym wyświetla się reklama – znika więc problem ucinania nagłówków czy treści reklamowej.


Zwykłe reklamy tekstowe

Ok, czy przed chwilą nie wspominaliśmy o tym, że klasyczne reklamy tekstowe zostały wyparte przez ich elastyczne wersje? Teoretycznie tak, ale w praktyce nadal możemy z nich korzystać. Jak? Wystarczy, że po wybraniu opcji Elastyczna reklama w wyszukiwarce klikniemy niebieski komunikat Wróć do reklam tekstowych. Po przełączeniu naszym oczom ukaże się znany i lubiany edytor pozwalający tworzyć pierwotne reklamy tekstowe w wyszukiwarce.

Jak przełączyć elastyczne reklamy w wyszukiwarce na ich standardową wersję

Standardowe reklamy tekstowe


Czym różnią się od elastycznych? Tutaj dla każdej reklamy wybieramy jedynie trzy nagłówki (warto jednak pamiętać, że nawet gdy utworzymy wszystkie trzy, nie mamy gwarancji, że każdy z nich wyświetli się użytkownikowi) oraz dwóch linijek tekstu (każda po 90 znaków). W przypadku zwykłych reklam tekstowych możemy badać ich skuteczność, jedynie tworząc kilka ich wersji (minimalnie 3), różniących się od siebie tylko jednym elementem.


Reklamy generujące połączenia

Ten specyficzny rodzaj reklam ma jedno główne ograniczenie – może wyświetlać się jedynie na urządzeniach, z których możemy zadzwonić. Jaki jest jej cel? Nawiązanie bezpośredniej relacji z klientem.


Czego potrzebuję?


Dobrze opracowanej i wdrożonej struktury dla kampanii w wyszukiwarce

Wybierz produkty czy usługi, które chcesz reklamować i na tej podstawie utwórz odpowiednią ilość kampanii. Nie lekceważ tego punktu! Przemyślany podział poszczególnych produktów lub usług na grupy reklamowe to podstawa, która już od początku może dać przewagę Twoim reklamom w wyszukiwarce.


Słów kluczowych

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, jak istotne dla reklam w wyszukiwarce są słowa kluczowe, na które będą się wyświetlać. Temat fraz kluczowych to dosłownie rzeka. Jeśli chcesz wiedzieć jak ich szukać, zajrzyj do naszego innego wpisu – https://famatech.pl/blog/analiza-dobor-slow-kluczowych.


Skutecznych reklam

Treść i nagłówki Twoich reklam to duża część ogólnego sukcesu kampanii. Pamiętaj, aby zawrzeć w nich najważniejsze informacje dotyczące Twojej oferty. Jeśli Twój brand jest rozpoznawalny, pamiętaj o jego wyraźnym zaznaczeniu. Wyszczególnij aktualne promocje, wskaż korzyści, jakie czekają klientów po skorzystaniu z twoich usług czy kupnie produktu.


Kiedy powinienem wybrać kampanię w sieci wyszukiwania?

  • Kiedy chcesz zwiększyć ruch na swojej witrynie
  • Kiedy chcesz pozyskać leady, czyli kontakt do potencjalnych klientów
  • Kiedy chcesz sprzedawać swój produkt

Kampanie w sieci reklamowej

Z tym rodzajem sieci najczęściej kojarzymy reklamy graficzne (banery reklamowe) - i słusznie. Na pewno nie raz trafiłeś na stronę internetową, gdzie oprócz interesującej Cię treści zewsząd atakowały reklamy produktów, które ostatnio wyszukiwałeś w Google. To właśnie reklamy w sieci reklamowej Ads. Ich zadaniem jest podążanie za użytkownikiem potencjalnie zainteresowanym ich treścią po witrynach będących w sieci partnerów Google.


Jakie reklamy mogę utworzyć w ramach sieci reklamowej?


Elastyczne reklamy displayowe

Tworzenie elastycznych reklam display nie różni się znacząco od tych w sieci wyszukiwania, o których wspominaliśmy wcześniej.

Ich podstawą są obrazy i logo, musimy dodać co najmniej 2 wysokiej jakości formaty - jeden kwadratowy, drugi poziomy. Opcjonalnie możemy wzbogacić swoje reklamy o wideo - najlepiej 30-sekundowe. Dalszy proces tworzenia reklamy to dobrze nam już znane stworzenie jej treści. Tutaj również mamy Nagłówki (możemy dodać ich maksymalnie 5, każdy po 30 znaków) oraz samą treść reklamy (max. 5 opisów po 90 znaków każdy).

Nowością w kampanii reklamowej może być Długi Nagłówek. O co z nim chodzi? Tak naprawdę to pierwsza linijka tekstu naszej reklamy, w większości z nich zastępuje zwykłe, krótkie nagłówki. Na koniec pozostanie jeszcze dodanie nazwy naszej firmy.

Więcej opcji - niestandardowe kolory i wezwanie do działania w elastycznych reklamach display

Dodatkowe opcje w elastycznych reklamach display


Zachęcamy także do sprawdzenia niebieskiego napisu "Więcej opcji" - znajduje się on poniżej okienka, gdzie wpisujemy nazwę firmy. Co tam znajdziemy?

Dwie ciekawe i warte uwagi możliwości. Po pierwsze - Tekst wezwania do działania. Google pozwala nam wybrać język i rodzaj CTA, jakie chcemy, by znalazły się na naszych reklamach graficznych. Jeśli pozostawimy ustawienie automatyczne, system sam wybierze wezwanie, jakie uzna za najlepsze, jeśli postanowimy wybrać je sami, będziemy mieli do wyboru CTA typu: Zgłoś się teraz, Zarezerwuj, Pobierz, Zarejestruj się itp. Warto więc tam zajrzeć. Drugą możliwą opcją jest wybór niestandardowych kolorów, jakie zostaną użyte w naszych reklamach Google. Pomyśl nad tym zwłaszcza kiedy Twoja marka lub strona internetowa ma określoną kolorystykę i chcesz by reklamy były z nią zgodne.

Po przesłaniu grafik, wideo i stworzeniu tekstów Ads automatycznie wygeneruje wiele różnych konfiguracji reklam, które będą następnie wyświetlać się Twoim klientom.


Przesłane reklamy graficzne

Druga możliwa opcja w sieci reklamowej Ads. Idealna jeśli chcemy mieć pełną kontrolę nad tym jak będą wyglądały nasze reklamy. Jeśli mamy gotowe formaty reklam i są one zgodne z wymogami Google (dostępnymi do wglądu w Ads), możemy zwyczajnie przesłać je do naszej kampanii a po zweryfikowaniu, zaczną działać na podobnej zasadzie jak elastyczne reklamy display. Doradzamy, by stworzyć jak najwięcej wysokiej jakości banerów w różnych rozmiarach tak by system reklamowy miał z czego wybierać. To zapewni nam więcej szans na to, że reklama wyświetli się zarówno na komputerach, jak i tabletach oraz różnych urządzeniach mobile.


Czego potrzebuję?


Dobrego rozplanowania i struktury kampanii w sieci reklamowej

Powtarzamy się, tak wiemy. Odpowiednie zaplanowanie tego, co konkretnie chcemy reklamować za pomocą banerów jest kluczowe. Nie zawsze warto do każdej kampanii w sieci wyszukiwania tworzyć analogiczną w sieci reklamowej. W przypadku kampanii graficznej warto pomyśleć o remarketingu. Banery czy reklamy elastyczne display nadają się do tego idealnie.


Wysokiej jakości obrazów i logo firmy o odpowiednim rozmiarze i wadze

Bardzo ważny punkt. Nie ma reklam graficznych bez grafik. Koniecznie powinny być dobrej jakości, sami pomyślcie co pomyślałby klient gdyby wyświetliła mu się reklama z rozpikselowanym logo firmy... W sieci reklamowej Google znajdziemy konkretne wymagania dotyczące rozmiarów i wagi grafik. Koniecznie musisz wziąć je pod uwagę, jeśli tego nie zrobisz, Ads najzwyczajniej w świecie je odrzuci - nie ma tutaj wyjątków.


Danych dotyczących Twoich potencjalnych klientów

Po co zapytacie? W każdej kampanii Google Ads mamy możliwość skonfigurowania odbiorców, jakich chcemy dodać do naszych reklam. W dużym skrócie mamy do wyboru grupy osób o konkretnych zainteresowaniach, kierujących się danymi intencjami i wywodzącymi się z konkretnych grup demograficznych. Kiedy określimy jacy odbiorcy nas interesują, Ads będzie kierowało nasze reklamy w ich stronę.


Kiedy powinienem wybrać kampanię w sieci reklamowej?

  • Kiedy zależy Ci na budowaniu zasięgu i świadomości
  • Kiedy chcesz kierować reklamy do osób będących na etapie rozważania zakupu produktu
  • Kiedy chcesz generować ruch na witrynie
  • Kiedy chcesz pozyskać leady, czyli kontakt do potencjalnych klientów
  • Kiedy chcesz sprzedawać swoje produkty lub usługi

Kampanie produktowe

Masz własny sklep internetowy? Jeśli tak, to warto pomyśleć o kampanii produktowej. Tworzą ją automatycznie generowane reklamy graficzne produktów, które wyświetlają się następnie w wynikach wyszukiwania Google.

Co różni ten rodzaj reklam od tych w sieci reklamowej? Miejsce wyświetlania, specjalna forma, wyświetlająca się cena, nazwa sprzedawcy i konkretnego produktu oraz jego zdjęcie. To zdecydowanie najczęściej wybierany typ kampanii Google Ads, po który sięgają sklepy internetowe.

Przykłady reklam produktowych w Google Ads

Przykład reklam produktowych w Google Ads



Jakie reklamy mogę utworzyć w ramach kampanii produktowej?


Inteligentna kampania produktowa (Smart Shopping)

Opiera się na mechanizmach, które same uczą się tego kiedy, komu i gdzie wyświetlić Twoją reklamę. Wszystko po to, aby wygenerować jak najwięcej konwersji. Reklamy produktowe w tym przypadku będą skuteczniejsze jeśli na naszym koncie Google Ads mamy już historię konwersji (najlepiej z ostatnich kilkunastu dni, lub kilku miesięcy). Przydadzą się też listy remarketingowe wypełnione danymi klientów, którzy już kiedyś odwiedzili naszą stronę.

Ważnym etapem tworzenia reklamy Smart Shopping jest wybór produktów, które chcemy prezentować klientom. Przez Google Merchant Center powinniśmy również dodać logo naszej firmy, plik graficzny (obraz marketingowy), który będzie reprezentował nasz sklep. Na koniec zostaje nam klasyczna dla wszystkich kampanii Google Ads procedura - uzupełnienie Krótkiego i Długiego nagłówka oraz Tekstu reklamowego najlepiej opisującego zalety produktu i podania docelowego URL.

Warto wspomnieć, że w kampanii produktowej smart nie mamy możliwości dodania więcej niż jednej grupy reklamowej. Możemy jednak utworzyć wiele kampanii - dla różnego typu produktów. Konieczne w tym przypadku jest również przesłanie logo, obrazków i tekstów, które zostaną wykorzystane w reklamach. Pamiętajcie również o poprawnym skonfigurowaniu kodów śledzących dla konwersji!


Standardowa kampania produktowa

Podobnie jak w przypadku innych rodzajów reklam Google Ads, także kampanie produktowe mają swoją standardową wersję. Co ją wyróżnia?

Więcej możliwości konfiguracji oraz optymalizacji samych kampanii. Określić musimy budżet dzienny, strategię ustalania stawek, priorytet kampanii, informacje dotyczące produktów lub grup produktów, które chcemy wyświetlać. Na koniec zostaje jedynie określenie lokalizacji, urządzeń oraz sieci, w jakiej będzie wyświetlać się reklama - standardowa kampania produktowa pozwala na wyświetlanie się reklam produktu tylko i wyłącznie w wyszukiwarce Google. Inteligentna kampania produktowa wyświetla reklamy jedynie w sieci reklamowej Google.

Standardowy rodzaj produktowej kampanii Google Ads pozwala ponadto na przeglądanie wyszukiwanych przez użytkowników haseł. Dzięki temu jesteśmy w stanie zobaczyć, na jakie słowa kluczowe wyświetlały się nasze reklamy produktowe. To, jak łatwo się domyślić pomaga w doborze wykluczeń.


Czego potrzebuję?


Konta Google Merchant Center

Absolutna podstawa, bez tego nie mamy co zabierać się za tworzenie produktowych kampanii Google Ads. Po założeniu konta musimy zająć się jego konfiguracją- podajemy najważniejsze dane dotyczące firmy, akceptujemy warunki korzystania i weryfikujemy witrynę, jaką planujemy reklamować w Google. Na koniec wybieramy, z jakich reklam Google Ads chcemy korzystać i po kliknięciu w reklamy produktowe nasze konto zostaje utworzone.

Google Merchant Center (GMC) to narzędzie od Google, do którego przesyłamy informacje o naszym sklepie internetowym i dane wszystkich oferowanych w nim produktów. Dzięki GMC możemy udostępniać te informacje w Google Ads a potencjalni klienci łatwiej trafią na naszą ofertę.

Wskazówka

Pliku produktowego

W przypadku pliku produktowego opcje są dwie - albo nasz sklep pozwala na łatwy transfer takiej listy do Google Merchant Center, albo musimy sami go przygotować (co jest niestety czasochłonne). Import pliku może odbyć się na cztery różne sposoby - poprzez arkusz Google Sheets, zaplanowanie pobieranie, przesyłanie albo content API. Kiedy już wgramy nasz plik Google Merchant Center sprawdzi jego poprawność (w kilka minut lub kilka dni). Pamiętajmy, że plik produktowy musi być w formacie xml, gz, zip, bz2 lub txt.


Witryny spełniającej warunki reklam produktowych Google Ads

Po pierwsze konieczny jest certyfikat SSL - niby oczywiste, ale warto o tym przypomnieć - produktowe reklamy Google Ads nie będą działać bez odpowiedniego zabezpieczenia użytkowników. Po drugie na witrynie musi istnieć możliwość przeprowadzania całego procesu transakcji. Po trzecie na Twojej stronie muszą znaleźć się jasne warunki płatności, regulamin oraz informacje dotyczące zwrotów lub reklamacji.


Połączenia konta Google Merchant Center z kontem Google Ads

Kiedy już nasz plik produktowy zostanie zaakceptowany musimy połączyć konta Google Merchant Center i Google Ads.


Kiedy powinienem wybrać kampanię produktową?

  • Kiedy chcesz generować ruch na swojej witrynie
  • Kiedy chcesz pozyskać kontakt do potencjalnego klienta
  • Kiedy chcesz sprzedawać swoje produkty

Kampanie wideo

Kolejną niezwykle popularną formą reklam Google Ads są reklamy wideo, które stosuje się głównie na platformie Youtube ale również w witrynach i aplikacjach sieci partnerskiej Google. Reklamy wideo stanowią atrakcyjną alternatywę dla kampanii w sieci reklamowej - dzięki odpowiedniemu przygotowaniu łatwo zapadają w pamięć i stanowią tańszą (a niektórzy powiedzieliby, że nawet lepszą) wersję reklam TV.


Jakie reklamy mogę utworzyć w ramach kampanii wideo?


Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia



Na pewno dobrze je kojarzycie - ten rodzaj reklam wideo w Google Ads może się pojawiać zarówno przed, jak i w trakcie oraz po filmikach. Każdy z nas może taką reklamę pominąć po 5 sekundach od jej rozpoczęcia.


Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

Jak w przypadku poprzednich reklam, te również na pewno nieraz spotkaliście oglądając filmy w serwisie Youtube. Odróżnia je jednak to, że nie ma możliwości ich pominięcia. Trwają maksymalnie 15 sekund i wyświetlać mogą się standardowo - przed, w trakcie lub po filmie.


Bumpery reklamowe

Format krótkich reklam wideo - trwają maksymalnie 6 sekund. Może wyświetlać się przed, w trakcie lub po filmie. Bumpery Google Ads to jeden z trudniejszych (o ile nie najtrudniejszy) rodzaj reklam wideo do stworzenia. Wyobraźcie sobie zawrzeć zalety swojego produktu lub usługi w tak krótkim czasie sprawiając jednocześnie, że przekaz zostanie zapamiętany! Reklamę w formie bumpera można wykorzystać jako przypominajkę dla większego materiału reklamowego. Formatu bumper nie można pominąć.


Reklamy video Discovery

Ten typ reklam wyświetla się jedynie w serwisie Youtube. Składają się z tekstu i miniatury pobranej z filmu. Wpływ mamy także na rozmiary i wygląd reklam, który możemy dostosować do miejsca wyświetlania, czyli: strony głównej YouTube w przypadku urządzeń mobilnych, obok powiązanych filmów oraz w wynikach wyszukiwania Youtube. Sporą zaletą tego rodzaju reklamy jest sposób, w jaki za nią zapłacimy. Stanie się to tylko wtedy gdy ktoś kliknie miniaturę naszej reklamy, która osadzona jest w przestrzeni YouTube. Reklama discovery nie wyświetla się przed, w trakcie ani po filmach.


Reklamy Out-Stream

Ten rodzaj reklam wyświetlany jest w witrynach oraz aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google. Należy zaznaczyć, że ten rodzaj reklam wyświetla się jedynie na urządzeniach mobilnych i tabletach. Na pewno mieliście z nimi do czynienia - reklamy te podczas scrollowania zaczynają odtwarzać się z wyłączonym dźwiękiem i dopiero po ich kliknięciu to wyciszenie można wyłączyć.


Czego potrzebuję?


Filmu na Youtube

Absolutna podstawa. Pamiętaj, że wideo, które chcesz wykorzystać jako reklamę Google Ads koniecznie musi być publiczne! Materiał powinien zwracać uwagę, przekazywać istotne informacje na temat Twoich produktów czy usług, zachęcać do dalszej interakcji z firmą i być wysokiej jakości.

Przykłady reklam Google Ads na Youtube

Przykład reklam Google Ads na Youtube




Kiedy powinienem wybrać kampanię wideo?

  • Kiedy zależy Ci na budowaniu zasięgu i świadomości
  • Kiedy chcesz generować ruch na swojej witrynie
  • Kiedy chcesz pozyskać kontakt do potencjalnych klientów
  • Kiedy chcesz sprzedać swoje towary lub usługi

Kampanie promujące aplikację

Jeśli jednym (lub głównym) z elementów Waszego biznesu online jest aplikacja internetowa, to właśnie tego typu kampanii szukasz. Kampanie Google Ads promujące aplikacje mogą posłużyć jako zachęta do ich instalacji, zaangażowania w ich działanie oraz konwersji w postaci rejestracji (to jedynie w przypadku aplikacji na Androidzie). Te rodzaje reklam wyświetlają się w usługach Google (np. wynikach search), sklepach Google Play czy serwisie Youtube i sieci partnerów Google.


Jakie reklamy mogę utworzyć w ramach kampanii promującej aplikację?

Te reklamy Google nie dają nam wielu możliwości ingerowania w ich wygląd czy ustawienia. Ads bierze pod uwagę zaproponowany przez nas tekst i zasoby ze strony aplikacji. Jeśli jednak zależy nam na większej kontroli reklamy - mamy taką możliwość. Wystarczy, że prześlemy nasze własne reklamy wideo (w orientacji poziomej i pionowej) lub nakierujemy Ads na ich adres w serwisie YT. Dodać możemy również obrazy - w orientacji poziomej i inne zasoby w formacie HTML5.

Co dzieje się później? Google Ads samo tworzy najróżniejsze kombinacje reklam w różnych formatach i rozmiarach, wyświetla je użytkownikom, a następnie sprawdza, które z nich okażą się najskuteczniejsze. Dzięki temu prostsze stanie się dostosowywanie stawek i kierowanie na odpowiednie grupy użytkowników.


Czego potrzebuję?


Aplikacji

Bez zaskoczeń - aby promować aplikację musimy najzwyczajniej w świecie ją posiadać. Google Ads już na samym początku tworzenia nowej kampanii poprosi nas o jej wskazanie.


Dobrych tekstów reklamowych

W przypadku wszystkich kampanii Google Ads, w których reklamy są generowane automatycznie - my jako reklamodawcy nie mamy wpływu na to jak nasza reklama będzie ostatecznie wyglądać. Właśnie dlatego tak istotne jest napisanie dobrych propozycji tekstów reklamowych, w taki sposób by brzmiały prawidłowo i zachęcająco w każdej konfiguracji.


Pozostałe kampanie Google Ads

Oprócz podstawowych rodzajów kampanii Google Ads - w sieci wyszukiwania, sieci reklamowej, kampanii produktowej, wideo i promującej aplikację utworzyć możemy również trzy inne typy kampanii - Inteligentną (SMART), Discovery i Lokalną. Jako że już wspominaliśmy o przynajmniej dwóch z nich, niżej znajdziecie tylko kilka podstawowych informacji na ich temat.


Kampania Inteligentna

Inaczej SMART, działa w ramach wyników search. Po wyborze celu całej kampanii musimy określić jakie działania klientów po zetknięciu z naszą reklamą nas interesują - połączenie telefoniczne, wizyty w sklepie lub działania na witrynie. Ustawiamy lokalizację, określamy reklamowany produkt lub usługę, tworzymy reklamy, a na koniec ustalamy budżet. Kampania typu SMART to rozwiązanie idealne gdy potrzebujemy szybko i łatwo stworzyć oraz uruchomić nowe reklamy. Pamiętajmy jednak, że przypłacamy to pełną automatyzacją kampanii, bez możliwości szczegółowego ingerowania w jej ustawienia.


Kampania Discovery

Podobnie jak inteligentne, kampanie discovery są w pełni zautomatyzowane. Reklamy wyświetlają się w sieci display, ale znacząco różnią się od ich tradycyjnych wersji. Tutaj również dodajemy nagłówki, opisy i obrazy - ostateczny wygląd reklam zależy od miejsca, w którym się wyświetlą - na stronie głównej Youtuba, w Google Discover (na urządzeniach mobilnych) i na karcie Społeczności i Oferty w Gmailu. Te typy kampanii wymagają utworzenia co najmniej jednej konwersji na koncie! Nowością w przypadku tego rodzaju kampanii są reklamy karuzelowe.

Czym jest konwersja?

Najprościej mówiąc jest to każdy kontakt użytkownika z naszą reklamą, który przynosi naszej firmie jakąś korzyść - kontakt (wysłanie zapytania, wykonanie telefonu), zakup produktu, rejestrację na stronie itp.

Wskazówka

Kampania Lokalna

Google Ads pozwala również tworzenie kampanii nastawionych na to, by doprowadzić jak największą liczbę potencjalnych klientów, wchodzących w interakcję z reklamą do wizyty w Waszym sklepie. Kampanie lokalne także opierają się na zautomatyzowanych mechanizmach uczących się. Dzięki temu Ads samo wie jakie stawki czy miejsca docelowe ustawić. Warto przypomnieć, że nie każdy może skorzystać z tego rodzaju kampanii. Zainteresowani muszą:

  • Mieć połączone konto Google Ads z Google Moja Firma
  • Posiadać więcej niż jedną lokalizację swojego sklepu lub punktu usługowego
  • Większość, bo aż 90% spośród tych lokalizacji musi być zweryfikowana w Google Moja Firma
  • Konto Google Ads musi mieć aktywne rozszerzenia lokalizacji
  • Mieć skonfigurowaną konwersję dotyczącą odwiedzin w sklepie
  • Posiadać odpowiednią liczbę wyświetleń i kliknięć reklamy na naszym koncie Google Ads
  • Posiadać konto reklamowe w kraju lub regionie, który pozwala na korzystanie z lokalnych kampanii

Podsumowanie

Wybór odpowiedniego typu kampanii w Google Ads wydaje się tudne i faktycznie takie jest. W naszym tekście zwróciliśmy uwagę jedynie na podstawowe problemy na jakie możesz się natknąć podczas tworzenia i optymalizacji swoich reklam.

Czy warto próbować metody prób i błędów? Tak, jeśli nie ogranicza Cię budżet :) Jeśli jednak wolisz bezpiecznie zarządzać swoimi finansami warto zwrócić się do specjalistów - zajrzyj do naszej oferty!

Typy Reklam Google - Infografika

Typy kampanii reklamowych Google - Infografika


Opublikowane: 
sob., 07/24/2021 - 15:51
Autor: 
Klaudia Żyła

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
×

Zostaw numer, omówimy Twój projekt

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.