Od czasu pandemii coraz więcej firm postanawia zaistnieć w sieci. Ich właściciele mają nadzieje na to, że uda im się w taki sposób pozyskiwać klientów. Jednak konkurencja stale rośnie, dlatego sama strona internetowa to już za mało. Chcąc zdobyć klienta, trzeba się bardziej napracować. Świetnym pomysłem jest prowadzenie firmowego bloga, który może stanowić część strategii pozycjonowania strony internetowej. Wpisy blogowe umożliwiają zdobycie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, co prowadzi do lepszej widoczności strony w Google. O czym więc pamiętać podczas tworzenia treści przyjaznej SEO? Co może ułatwić pracę nad tworzeniem takich treści? Wszystko wyjaśniamy w poniższym wpisie. Zapraszamy do lektury!
Spis treści
- Treść przyjazna SEO, czyli jaka?
- Jaką rolę w SEO odgrywa blog?
- Jak przygotować treść przyjazną dla SEO?
- Słowa kluczowe w treści – dlaczego są ważne?
- Jak ułatwić sobie pracę nad tworzeniem treści zgodnych z SEO?
- Podsumowanie
Treść przyjazna SEO, czyli jaka?
Musimy zacząć od wyjaśnienia, czym jest w ogóle SEO. Jest to skrót od Search Engine Optimization i oznacza optymalizację strony internetowej pod wyszukiwarkę. Obejmuje ona zarówno treści, jak i strukturę oraz kod. Wszystko to ma na celu osiągnięcie wysokich (a właściwie jak najwyższych) pozycji w wynikach wyszukiwania.
Zajmując wysoką pozycję, można pozyskać na stronie większy ruch organiczny, czyli po prostu bezpłatny. Na pewno zdajesz sobie sprawę z faktu, że więcej użytkowników zainteresowanych produktami lub usługami to też więcej potencjalnych klientów. Część z nich z pewnością stanie się klientami, a my dzięki temu zarobimy. Tak to wygląda w skrócie.
Mówiąc o treściach przyjaznych SEO, mamy więc na myśli takie teksty, które są odpowiednio dostosowane do wymagań wyszukiwarki. Tutaj jeszcze warto wspomnieć, że my skupiamy się na wyszukiwarce Google.
Optymalizacja treści na stronie obejmuje szereg konkretnych działań. W ich skład wchodzą m.in. słowa kluczowe, optymalizacja nagłówków czy pogrubienia. Jak wspominaliśmy, wykonuje się je w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników.
W dalszej części artykułu skupimy się na omówieniu zagadnień, które składają się na proces optymalizacji treści.
Jaką rolę w SEO odgrywa blog?
Blog doskonale sprawdza się jako uzupełnienie działań związanych z pozycjonowaniem danej strony. Wpisy blogowe są więc istotne z perspektywy SEO z następujących powodów:
- słowa kluczowe i długi ogon – blogowanie stwarza możliwość używania różnorodnych słów kluczowych, które są związane z Twoją branżą. Za pomocą bloga możesz wykorzystać też długi ogon, czyli bardziej precyzyjne frazy kluczowe, które są jednocześnie mniej konkurencyjne. To zwiększa szanse na osiągnięcie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania,
- tworzenie wartościowych treści – blog jest miejscem, gdzie możesz regularnie publikować nowe i wartościowe treści. Umożliwia to dzielenie się informacjami, poradami, a nawet opiniami związanymi z Twoją branżą. Treści wysokiej jakości przyciągają uwagę użytkowników i zachęcają ich do interakcji,
- budowanie autorytetu – regularne publikowanie wartościowych treści na blogu sprawia, że zyskujesz autorytet w swojej branży. Jeśli udostępniasz cenne informacje i dodatkowo rozwiązujesz problemy czytelników, możesz zdobyć ich zaufanie i lojalność. To z kolei może przekładać się na zdobywanie naturalnych linków zwrotnych, które są ważne dla pozycjonowania,
- linkowanie wewnętrzne – dotyczy linków do stron w obrębie Twojej strony. Wpisy blogowe bywają pomocne w przypadku problemów z indeksacją witryny. W jednym wpisie możesz udostępnić link do innego artykułu, powiązanego z nim tematycznie. Jeśli prowadzisz sklep, ruch z bloga możesz przenieść na strony ofertowe (analogicznie można działać z usługami),
- regularne publikowanie nowych treści – wyszukiwarka Google docenia zarówno nowe treści, jak i te aktualizowane. Jeśli użytkownicy uważają Twoje treści za ciekawe i spędzają na nich więcej czasu, to sprawia, że częściej pojawiasz się w wynikach wyszukiwania.
Jak przygotować treść przyjazną dla SEO?
Masz własną stronę internetową i chcesz, aby Twoje artykuły blogowe były zoptymalizowane pod SEO? W takim razie czytaj uważnie, bo zaraz omówimy najważniejsze elementy, na które warto zwrócić uwagę.
Wybór tematu
Po pierwsze musisz wiedzieć, o czym będziesz pisać. Wybór tematu artykułu to pierwszy krok w tym procesie. Poniżej opisujemy sposoby na znalezienie tematu, który możesz omówić:
- wpisując różne wariacje tematu w Google – dzięki temu możesz się zainspirować innymi wpisami, a dodatkowo znajdziesz podpowiedzi Google, czyli tzw. podobne wyszukiwania. Jest to przydatne podczas planowania treści, ponieważ zdobywasz informacje na temat tego, co wyszukują użytkownicy,
- własne pomysły lub konsultacja z osobami, które znają się na danym temacie,
- Google Trends – darmowe narzędzie od Google, umożliwiające sprawne sprawdzenie tematów, jakie są wyszukiwane przez użytkowników w sieci. Jest bardzo intuicyjne w obsłudze, wystarczy wpisać interesujące nas hasło, następnie wybrać kraj, przedział czasowy, kategorię i miejsce wyszukiwania. Jeśli chodzi o to ostatnie, można wybrać całą wyszukiwarkę Google lub jej określoną część, np. wyszukiwarkę grafiki, YouTube lub wiadomości. Jest też możliwość porównania danej frazy z innym hasłem, co przydaje się podczas analizy słów kluczowych. Wyniki przedstawiane są na wykresie w ujęciu czasowym, następnie według podregionu, czyli w przypadku Polski mamy podział na województwa. Na samym końcu znajdują się 2 sekcje – podobne tematy i podobne zapytania,
- AnswerThePublic – kolejne narzędzie do analizy wyszukiwanych tematów, które oferuje 1 bezpłatne wyszukiwanie dziennie. Jeśli to dla Ciebie niewystarczające, możesz wybrać jeden z 3 dostępnych planów płatnych. Aby zacząć, musisz wpisać temat, wybrać kraj i język wyszukiwania. W wynikach znajdziemy częstotliwość wyszukiwania danego hasła, a także średni koszt (wyrażony w CPC) – z tym że te funkcje nie działają najlepiej w przypadku bezpłatnego dostępu. Ważne jest jednak to, że dostajemy mnóstwo informacji na temat wyszukiwań związanych z danym tematem, ponieważ oprócz naszego hasła dostajemy też frazy, które są z nim powiązane, a także pytania i porównania – wszystkie są podzielone kolorystycznie na podstawie tego, jak często bywają wyszukiwane,
- grupy i fora internetowe związane z Twoją branżą – możesz tam znaleźć inspiracje w kwestii tego, co sprawia ludziom kłopot, z czym sobie nie radzą. W ten sposób możesz zdobyć informacje u źródła.
Słowa kluczowe
Podstawą treści przyjaznych dla SEO są właśnie słowa kluczowe. Przypomnimy krótko, że słowami kluczowymi nazywamy poszczególne wyrazy lub zwroty, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce, aby coś znaleźć. Stosowanie odpowiednich fraz kluczowych może zdziałać cuda dla Twojej witryny.
Obecność słów kluczowych w treściach na stronie wpływa na jej pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. To znaczy, że dzięki ich stosowaniu możesz liczyć na osiągnięcie wyższych pozycji w Google.
Najpierw jednak musisz wybrać właściwe słowa kluczowe, czyli takie, które będą związane z Twoją branżą i biznesem. Jak to zrobić? Gdzie ich szukać? Najłatwiej będzie za pomocą narzędzi, które właśnie w tym celu zostały stworzone. Mamy tutaj na myśli m.in.:
Dodamy jeszcze, że z podanych narzędzi tylko Surfer SEO i Senuto są płatne. Pozostałe są albo darmowe, albo oferują bezpłatne wyszukiwanie słów kluczowych.
Po przeprowadzeniu analiz najlepiej będzie stworzyć sobie listę fraz, które odpowiadają tematyce Twojego wpisu. Następnie trzeba będzie je sprawdzić pod kątem miesięcznej liczby wyszukiwań.
Tutaj zachęcamy do skorzystania z narzędzia Planer Słów Kluczowych, który jest dostępny za darmo w ramach Google Ads. Musisz wiedzieć, że trzeba mieć założone konto reklamowe, aby z niego korzystać. W tym miejscu jeszcze jedna uwaga – jeśli chcesz wykorzystywać go jedynie w celu znajdowania fraz kluczowych do pozycjonowania, to nie podpinaj karty płatniczej. Nie jest to wymagane.
Teraz czas na skonfrontowanie tych pomysłów z rzeczywistością – sprawdzamy, czy poszczególne frazy są w ogóle wyszukiwane przez internautów. Będąc już w Planerze Słów Kluczowych, wpisuj po kolei wstępnie wybrane słowa kluczowe. Sprawdzaj zwłaszcza średnią miesięczną liczbę wyszukiwań danej frazy oraz konkurencję.
Liczba wyszukiwań oznacza, ile razy w ciągu miesiąca ktoś wyszukuje dane hasło w wyszukiwarce Google. Pewnie się domyślasz, że obowiązuje tutaj zasada „im więcej, tym lepiej”. Z kolei konkurencja oznacza, jak trudno będzie się przebić na daną frazę. Jeśli jest niska, wtedy nie sprawi nam to problemu. Jeśli jednak wysoka, to lepiej byłoby poszukać innej frazy.
Na koniec tego procesu powinieneś mieć wydzieloną jedną frazę główną i kilka fraz pomocniczych. Ta główna będzie pełniła funkcję frazy przewodniej całego wpisu, a pomocnicze będą uzupełniające. Masz listę słów kluczowych, więc czas na kolejny krok.
Spis treści
Zanim zaczniesz pisać, warto przygotować sobie plan treści, czyli rzeczy, które chcesz poruszyć w artykule. Opracowując go, skup się na tym, aby całość była logiczna. Zaczynamy od kwestii najbardziej ogólnych, przechodząc do tych bardziej szczegółowych.
Nie zapomnij też o wykorzystaniu wybranych przez siebie fraz kluczowych. Przygotowanie spisu treści ułatwi Ci rozplanowanie całego wpisu. Dzięki temu nie będziesz musiał się martwić o to, gdzie jeszcze da się upchnąć słowa kluczowe, które nie zostały wykorzystane.
Istotne jest też to, aby spis treści został odpowiednio sformatowany. Z perspektywy użytkownika najlepiej, aby był on klikalny. Umożliwi to przemieszczanie się do konkretnego fragmentu wpisu jedynie za pomocą kliknięcia wybranego punktu w spisie.
Dzięki temu w prosty i szybki sposób trafi on do miejsca, które go najbardziej interesuje. Klikalny spis treści można z łatwością ustawić w systemach CMS, gdzie zarządzasz treściami na stronie.
Nagłówki
Nagłówki poznajemy po tym, że są wyróżnione w treści artykułu. Porządkują one całą treść na stronie, oddzielając od siebie różne wątki. Poza tym nagłówki pełnią jeszcze jedną funkcję – na ich podstawie powstaje spis treści danego artykułu.
Do dyspozycji masz nagłówki od H1-H6. Każdy z nich reprezentuje kolejny poziom hierarchii treści. Najważniejszy jest H1, który występuje na podstronie tylko raz. Zazwyczaj jest nim tytuł artykułu.
Kolejne nagłówki są coraz mniej istotne, a H6 to najniższy poziom w hierarchii. Nagłówków od H2-H6 możemy używać z dowolną częstotliwością, tutaj nie ma limitów (jak w przypadku H1). Zasadniczo stosujemy je w kolejności logicznej, aby jeden wynikał z drugiego.
Poza tym nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe – jak zwykle w sposób naturalny. Możemy skorzystać z tych uzupełniających fraz, a najbardziej polecane są frazy long-tail. Jak wspomnieliśmy wcześniej, Google czasami dopasowuje akapit tekstu do danego zapytania i wyświetla konkretny nagłówek, co może znacznie zwiększyć naszą widoczność.
Dodamy jeszcze, że poszczególne nagłówki powinny odzwierciedlać to, co znajdziemy poniżej w treści wpisu. Użytkownicy się tego spodziewają.
Przeczytaj więcej o tym, jak optymalizować nagłówki.
Obrazki
Mówiąc o optymalizacji, nie możemy pominąć tak ważnej kwestii, jaką są obrazki (i inne elementy graficzne) zamieszczane na stronie. Mogą to być np. infografiki czy gify. Ich rola polega na tym, że pozwalają odpocząć oczom podczas czytania artykułu.
Poza tym obrazki wzbogacają treść strony i poprawiają wrażenia użytkownika. Sprawiają, że strona wydaje się bardziej atrakcyjna, dzięki czemu spędzają na niej więcej czasu, a w ten sposób rosną wskaźniki zaangażowania.
Grafiki muszą być odpowiednio zoptymalizowane, co oznacza, że przede wszystkim należy uzupełniać ich opisy alternatywne. ALT to krótki opis tego, co przedstawia dana grafika. Dobrą praktyką jest umieszczenie w nim słowa kluczowego, pod warunkiem że jesteśmy w stanie to zrobić w sposób naturalny.
Chodzi o to, że wyszukiwarki nie potrafią jeszcze bezpośrednio odczytywać zawartości obrazków, dlatego ważne jest, aby dostarczyć im takich informacji. Atrybut ALT pomaga im zidentyfikować poszczególne obrazki na stronie, dzięki czemu sprawniej przebiega indeksowanie stron.
Kolejna sprawa dotyczy rozmiaru grafik, które publikujemy. Muszą być odpowiednio zmniejszone, aby nie wydłużały czasu ładowania strony. Można to sprawnie zrobić, np. za pomocą narzędzi online do zmniejszania zdjęć.
A co z nazwami plików, które zamieszczamy na stronie? One również powinny zostać zoptymalizowane, czyli nazwane odpowiednio do tematu poruszanego we wpisie.
Zobacz więcej na temat optymalizacji grafik w sieci.
Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne dotyczy odnośników do innych podstron wewnątrz jednej witryny. Natomiast linkowanie zewnętrzne to linki do innych stron lub z innych do Twojej witryny. Oba rodzaje są istotne z perspektywy SEO.
Linkowanie wewnętrzne ułatwia użytkownikom nawigację wewnątrz witryny, zapewniając szybki dostęp do powiązanych treści. Poza tym podjęcie takich działań jest w stanie przenieść wartość SEO z jednej strony na drugą.
Linki wewnętrzne mocno wpływają również na indeksowanie strony. Pomagają wyszukiwarce w odkrywaniu innych (lub nowych) treści na danej stronie. Dodatkowo ułatwia zrozumienie struktury witryny, co przydaje się zwłaszcza w sytuacjach, gdy jest ona dość skomplikowana.
Jeśli chodzi o linkowanie zewnętrzne, to warto się postarać o linki prowadzące do naszej strony. Wiarygodne strony mogą w ten sposób przekazywać innym swoja wartość. Zdobycie linków ze stron o wysokim autorytecie pomoże w budowaniu autorytetu naszej witryny w oczach Google.
Jeśli będziesz linkować do wartościowych źródeł, zwiększysz wiarygodność swojej strony – zarówno z perspektywy wyszukiwarki, jak i użytkowników.
W obu przypadkach ważne jest, aby linkowanie było naturalne i logiczne. Dlatego unikaj nadużywania linków oraz linkowania do nieistotnych stron. Zrezygnuj ze stosowania manipulacyjnych praktyk, ponieważ może to prowadzić do kary ze strony wyszukiwarek. Przeczytaj więcej na temat czarnego SEO, czyli nieetycznych praktyk pozycjonowania i jego skutków dla witryny.
Słowa kluczowe w treści – dlaczego są ważne?
Jak wspomnieliśmy, stosowanie odpowiednich słów kluczowych w treści strony wpływa na proces jej pozycjonowania. Poniżej omówimy kluczowe powody.
- Umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w treści strony pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest dana strona. Jeśli słowa kluczowe są zgodne z tematyką strony i występują naturalnie w treści, wyszukiwarka będzie miała większą pewność co do tego, że odpowiada ona zapytanie użytkownika.
- Stosowanie odpowiednich słów kluczowych w treści strony ma na celu głównie przekazanie wartościowej informacji użytkownikom. Jeśli treść jest wysokiej jakości, a dodatkowo związana z ich zainteresowaniami, użytkownicy będą spędzać na stronie więcej czasu. To z kolei może wpłynąć na jej pozycjonowanie, ponieważ w takim przypadku Google zacznie częściej wyświetlać naszą stronę w wynikach.
- Wyszukiwarki przeszukują treść strony w poszukiwaniu słów kluczowych, ponieważ mają one wpływ na jej indeksowanie. Poprawne umieszczenie słów kluczowych we wszystkich zalecanych miejscach może pomóc wyszukiwarkom zidentyfikować ważne elementy strony.
- Dobrze dobrane słowa kluczowe bywają pomocne, jeśli chodzi o konkurowanie z innymi stronami o podobnej tematyce. Z tego względu, jeśli wybierzesz słowa kluczowe, które są mniej konkurencyjne (o znaczącym ruchu wyszukiwania), możesz zwiększyć szanse na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Gdzie umieszczamy słowa kluczowe na stronie? – krótkie przypomnienie
- w tytule wpisu – najlepiej, aby były w nieodmienionej formie oraz znajdowały się jak najbliżej początku,
- we wstępie – czyli tzw. leadzie, który zwykle zajmuje jeden akapit podzielony na kilka zdań,
- w treści artykułu – trzeba pamiętać o tym, aby nie przesadzić z liczbą fraz występującą w danym wpisie,
- w nagłówkach – to bardzo ważne miejsca z perspektywy pozycjonowania. Google czasami korzysta z nagłówków i wyświetla je wraz z całymi akapitami w wynikach wyszukiwania, jeśli odpowiadają na dane zapytanie),
- w tytule podstrony i jej opisie – przeczytaj więcej o znacznikach meta i tym, jak powinny wyglądać,
- w adresie URL – istotne miejsce do wykorzystania słów kluczowych. Adres powinien być krótki, zwięzły i opisywać zawartość konkretnej strony. Poza tym może być oddzielony łącznikami, jeśli składa się z kilku słów,
- w opisach alternatywnych obrazków – nie muszą występować w opisie każdej grafiki na danej podstronie, ale warto je umieścić co najmniej w jednym obrazku.
Więcej na temat słów kluczowych znajdziesz tutaj:
- Słowa kluczowe jako narzędzie skutecznego pozycjonowania,
- Jakie są najlepsze słowa kluczowe dla Twojej witryny?,
- Analiza i dobór słów kluczowych.
Jak ułatwić sobie pracę nad tworzeniem treści zgodnych z SEO?
Na rynku pojawia się coraz więcej narzędzi, które bywają bardzo pomocne podczas tworzenia contentu pod SEO. Są to edytory tekstu, które poza podstawowymi funkcjami mają też dodatkowe, ułatwiające optymalizację pod wyszukiwarki. Do najpopularniejszych należą:
- Content Writer (Senuto),
- Asystent Contentu (Semstorm),
- Content Editor (Surfer SEO),
- Content Writer (Contadu),
- Writing Assistant (SEMrush).
Każde z wymienionych narzędzi oferuje podobne funkcje. Ich działanie można opisać następująco: usprawniają proces tworzenia treści z uwzględnieniem zasad SEO. Każde z nich używa sztucznej inteligencji w celu przeprowadzenia stosownych analiz – robią porównania na podstawie konkurencyjnych wpisów.
Podpowiadają m.in. jaką długość powinien mieć dany artykuł (ile znaków i słów) i jakich słów kluczowych powinno się użyć w treści. Poza tym sugerują też, ile razy dana fraza kluczowa powinna się pojawić.
Z boku wyświetla się bardzo przydatna informacja, jaką jest ocena Twojej treści – oznacza poziom treści w porównaniu do tych konkurencyjnych. Dodatkowo mówią też o tym, ile obrazków powinieneś zamieścić w treści. Dzięki nim dowiesz się również tego, jaka liczba nagłówków jest optymalna.
W Asystencie Contentu zaznaczane są też trudne akapity, długie zdania i błędy w tekście. Dzięki temu możesz je poprawiać na bieżąco, bez konieczności używania innych narzędzi.
Content Editor oferuje natomiast listę tematów, które warto poruszyć w danym wpisie. Druga opcja to pytania użytkowników dotyczące poruszanego tematu. Obie te funkcje bywają ułatwieniem podczas opracowywania zawartości tekstu i jego poszczególnych nagłówków.
Pamiętaj, że wspomniane narzędzia stanowią jedynie wsparcie i wskazówki. Ostatecznie to Ty jesteś twórcą treści, więc odpowiadasz za dostarczanie jej w wartościowej i unikalnej postaci. Do Ciebie należy przyciągnięcie użytkowników i zadbanie o to, aby tekst był zgodny z zasadami SEO.
Jeśli nadal masz problem z jakąś kwestią związaną z tworzeniem treści przyjaznych SEO, to zapraszamy do zapoznania się z tym wpisem: Jak pisać teksty SEO? Znajdziesz tam kompletny przewodnik, który nadaje się również dla osób bez doświadczenia.
Tworzenie treści przyjaznych SEO – ogólne zasady
- twórz treści wysokiej jakości, które są też oryginalne,
- pamiętaj, że tekst piszesz dla użytkownika, nie dla wyszukiwarki (Google jest na drugim miejscu),
- wyróżniaj najważniejsze fragmenty treści, np. poprzez pogrubienie – jeśli są tam słowa kluczowe, wyróżniaj też słowa znajdujące się w ich sąsiedztwie,
- sprawdzaj poprawność tekstu przed jego publikacją,
- korzystaj z wypunktowań, aby urozmaicić tekst,
- nie kopiuj cudzych treści,
- treści muszą mieć jakąś wartość dla użytkownika – na koniec zastanów się, czy Twój artykuł niesie jakąś wartość,
- stosuj nagłówki, które są związane z treścią poszczególnych akapitów,
- wykorzystuj w treści słowa kluczowe związane z poruszanym tematem, również te z długiego ogona,
- formatuj tekst tak, aby nie zawierał długich ścian tekstu, które utrudniają czytelność,
- wplataj między tekst różne elementy graficzne, które pozwolą odpocząć oczom czytelników – pamiętaj, aby były dopasowane tematycznie,
- staraj się, aby wpis był ułożony w sposób logiczny, a kolejne nagłówki wynikały z poprzednich,
- stosuj linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
- korzystaj z narzędzi, które ułatwiają proces pisania treści,
- nie przesadzaj ze słowami kluczowymi – tekst, który zawiera ich zbyt dużo, nie będzie zrozumiały,
- dodając grafiki, korzystaj z darmowych banków zdjęć – jeśli trzeba, oznaczaj autorów,
- przed publikacją sprawdzaj, czy tekst nie jest plagiatem, np. za pomocą Plagiarism Checker,
- jeśli masz problem z pojawiającymi się błędami w tekście, korzystaj z narzędzi LanguageTool lub Korektor Tekstu,
- jeśli ciężko Ci ocenić, czy gotowy tekst jest zrozumiały, możesz wykorzystać do tego Jasnopis.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego wpisu wiesz już, w jaki sposób powinna przebiegać praca nad tekstami. Jeśli Twoje treści są wartościowe i unikalne, to już połowa sukcesu. Druga połowa to odpowiednia optymalizacja. Pamiętaj, aby dbać nie tylko o odpowiednią częstotliwość publikowania nowych treści, ale także aktualizować te starsze. Ważne jest też monitorowanie i analizowanie wyników opublikowanych wpisów.
Potrzebujesz tekstów, które będą zoptymalizowane zarówno pod użytkownika, jak i wyszukiwarkę? W ramach pozycjonowania świadczymy usługi content marketingu, więc przygotujemy dla Ciebie treści przyjazne SEO. Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania stron internetowych i skontaktuj się z nami.
Dodaj komentarz