Czym jest strona wizytówka

Posiadanie własnej strony internetowej jest koniecznością dla współczesnych przedsiębiorców, którzy chcą wykorzystać Internet do przyciągania klientów i budowania wizerunku swojej marki. Wciąż jednak sporo polskich firm nie posiada własnych witryn www. Powodów jest wiele, a najważniejszym z nich są koszty stworzenia strony, które w przypadku rozbudowanych serwisów sięgają wielu tysięcy złotych. Jak więc mniejsze firmy mogą zaistnieć w sieci? Rozwiązaniem jest strona wizytówka.


Czym jest wizytówka internetowa

Wizytówka internetowa jest dokładnie tym, na co wskazuje jej nazwa. Jest to prosta strona internetowa, której celem jest przedstawienie firmy i jej oferty oraz skłonienie internauty do skontaktowania się z jej przedstawicielem. Taka witryna składa się więc ze strony głównej, kilku najważniejszych zakładek i strony kontaktowej. Skupienie się na najważniejszych elementach strony pozwala na zminimalizowanie kosztów jej stworzenia, przy zachowaniu najważniejszych funkcjonalności.

Co istotne, ograniczenie ilości podstron nie wiąże się z ograniczeniem jakości witryny. Strony wizytówki prezentują się równie dobrze na urządzeniach mobilnych co rozbudowane portale, mogą mieć równie dobry projekt graficzny i spełniać wszelkie wymagania jakościowe.

Krótko mówiąc, internetowa wizytówka jest stroną równie dobrą, ale zwyczajnie mniejszą od standardowej witryny. Taką prostą stronę internetową można oczywiście dodatkowo rozbudować o różne funkcjonalności, to jednak wiązać się będzie ze wzrostem kosztów. Najważniejsze będzie tutaj znalezienie złotego środka między ceną strony internetowej a możliwymi do osiągnięcia dzięki niej korzyściami.


Zalety prostej strony internetowej

  • Niższa cena od stron rozbudowanych. Ostateczna kwota zależy od rodzaju witryny, poszczególnych elementów, które mają się na niej znaleźć i indywidualnych ustaleń;
  • Krótszy czas realizacji. Ile konkretnie? To również zależeć będzie od konkretnego przypadku, branży i ustaleń. Jednak jeśli zależy nam na czasie, to jest to najszybsza opcja;
  • Przejrzystość i łatwość nawigacji. Internetowa wizytówka przedstawia wyłącznie najważniejsze informacje, dzięki czemu Twoi klienci bez problemu dotrą do interesujących ich miejsc na stronie;
  • Szybki czas ładowania się strony;
  • Atrakcyjny wygląd oparty na sprawdzonym szablonie lub dedykowanej grafice;
  • Możliwość późniejszej rozbudowy.

Co znajduje się na stronie wizytówce

Firmowa strona internetowa
Firmowa strona internetowa

W przypadku prostej strony internetowej raczej nie ma miejsca na zbędne funkcjonalności. Nie ma żadnego jedynego słusznego schematu, jak taka strona ma wyglądać. Najczęściej jednak posiada następujące zakładki:

  1. Strona główna

    Najważniejsze miejsce na Twojej stronie www. To tutaj najczęściej będą trafiać Twoi klienci i to tutaj podejmą decyzję, czy zostaną na witrynie, czy też może raczej ją opuszczą i przejdą na strony konkurencji. Strona główna ma przyciągnąć uwagę internautów i przekonać ich, że to właśnie Twoja firma najlepiej zaspokoi ich potrzeby. Internauta wchodząc na stronę główną chce się dowiedzieć kto, co i na jakich warunkach mu proponuje. Gdy już zainteresujemy klientów swoją ofertą, będą mogli przejść na inne zakładki strony, gdzie dowiedzą się więcej. Dobrym pomysłem będzie zachęcanie klientów do kontaktu już na tym etapie.

  2. O firmie

    Część klientów, zwłaszcza w sektorze B2B, chce się dowiedzieć czegoś więcej o firmie, na której usługi lub produkty potencjalnie się zdecyduje. To tutaj prezentując swoją markę przekonujemy klientów, że zasługujemy na ich zaufanie. Podkreślamy swoje mocne strony, opisujemy historię firmy, prezentujemy zdobyte wyróżnienia czy certyfikaty.

  3. Oferta

    Zakładka równie istotna, co strona główna. To tutaj najczęściej trafiają internauci, których zdołasz zaciekawić na stronie głównej. Zakładka "oferta" to miejsce na dokładne i atrakcyjne przedstawienie oferty firmy. To tutaj prezentujesz swoje usługi i produkty, wyróżniasz ich zalety i zachęcasz do kontaktu. Odpowiednio przemyślany projekt takiej podstrony oraz sprzedażowy opis wzbogacony zdjęciami mogą znacznie zwiększyć liczbę zapytań ofertowych.

  4. Galeria zdjęć i referencje

    Nie zawsze sam opis wystarczy, aby przekonać internautów do skorzystania z naszych usług. Bardzo przydatne mogą się okazać referencje, które pokażą nasze doświadczenie oraz projekty, które zrealizowaliśmy dla innych firm. Galeria zdjęć dodatkowo wzbogaci stronę i pozwoli internautom na obejrzenie tego, co mamy im do zaoferowania.

  5. Kontakt

    Choć zachęty do kontaktu powinny znaleźć się w wielu miejscach witryny, to nie powinno na niej zabraknąć osobnej zakładki kontaktowej. To miejsce na przedstawienie wszelkich potrzebnych danych kontaktowych do Twojej firmy – adresu, numerów telefonów, adresów e-mail, godzin otwarcia czy mapy dojazdu. Można też zdecydować się na formularz kontaktowy, który umożliwi Twoim klientom szybko i wygodnie zadać pytanie ofertowe lub wysłać inną wiadomość.

 

Prosta strona internetowa
Firmowa strona internetowa


Idealne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw

Choć na wizytówkę internetową często decydują się również wielkie firmy, to opcja ta jest najlepsza dla mniejszych przedsiębiorstw. Jeżeli dysponujesz niewielkim budżetem, jednak potrzebujesz w pełni funkcjonalnej i skutecznej strony internetowej, to strona wizytówka w zupełności spełni Twoje oczekiwania. Zadbaj o widoczność swojej firmy w sieci - skontaktuj się z nami i opowiedz nam o swojej wizji strony, a my przekujemy ją w rzeczywistość.

Poznaj naszą ofertę.

Dodaj komentarz

×

Zostaw numer, omówimy Twój projekt