Reklama w Internecie: 9 skutecznych sposobów
Skuteczne sposoby na reklamę w internecie

Już od dłuższego czasu Internet zastępuje nam książkę telefoniczną, papierowe katalogi i wizyty w galerii handlowej. Pandemia przyspieszyła ten proces i sprawiła, że cały świat (i biznes) zaczął jeszcze intensywniej funkcjonować online.

A jak jest z Twoją firmą? Jest widoczna w oceanie ofert dostępnych online?

Reklama w Internecie pomaga dotrzeć do klientów szukających produktów i usług online. Sposobów na promowanie biznesu w ten sposób jest wiele... Jak wybrać najskuteczniejszy?

Zapoznaj się z zestawieniem najpopularniejszych form reklamy internetowej i dowiedz się, jak zacząć reklamować biznes w sieci.

Nie masz czasu na czytanie?

Skorzystaj z konsultacji!

NapiszZadzwoń


Spis treści

  1. Pozycjonowanie
  2. Reklamy Google Ads
  3. Google Moja Firma i pozycjonowanie lokalne
  4. YouTube i video marketing
  5. Social media – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn…
    1. Facebook Ads i inne płatne reklamy w social mediach
  6. E-mail marketing
  7. Content marketing
    1. Artykuły sponsorowane
  8. Blog firmowy
  9. Influencer marketing
  10. Jak zacząć działania reklamowe w internecie?
  11. Podsumowanie

1. Pozycjonowanie

Zwykle szukając informacji w Internecie, zaczynamy od wpisania kilku słów w polu wyszukiwarki. To pierwsza przestrzeń gdzie możesz złapać potencjalnych klientów m.in. dzięki pozycjonowaniu.

Czym jest pozycjonowanie (SEO)?

To proces optymalizacji strony internetowej, który ma zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarce. Robimy wszystko, by Google na zapytanie użytkownika (np. buty do biegania) wyświetlało link do Twojej strony (np. kategorii „Buty do biegania” w sklepie internetowym) jak najwyżej.

Do działań SEO zaliczamy optymalizację techniczną witryny, przygotowanie treści, link building. Wszystko to ma na celu pokazanie wyszukiwarce, że nasza strona jest wartościowa i odpowiada na potrzeby użytkowników.

Pozycjonowanie zwykle zaczyna się od audytu, który pozwala ustalić wyjściowy stan techniczny strony, jej widoczność w wyszukiwarce oraz określić konkurencję. Następnie przeprowadzana jest analiza słów kluczowych, na które witryna mogłaby być prezentowana w wynikach wyszukiwania Google. Na podstawie audytu i analizy fraz ustala się plan i wdraża odpowiednie usprawnienia.

Metoda jest dość czasochłonna, ale dobrze poprowadzone działania mogą przynieść zadowalające i długotrwałe efekty. Na wyniki trzeba poczekać kilka, a czasem nawet kilkanaście miesięcy. Jednak tłumy potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę są tego warte.

Wyniki działań pozycjonowania

Wyniki działań SEO dla jednego z naszych klientów: w 26 miesięcy z 9 odwiedzających do ponad 4500 tysiąca użytkowników (aktualnie jest ich 3 razy więcej).


Jesteś ciekawy, jak to działa w praktyce? Zobacz, jak nasze działania SEO pomogły wypromować biznes z branży przemysłowej - Przedź do Case study.

Zalety

  • Długotrwałe efekty, kolejne działania zwiększają zasięgi
  • Ściąga na stronę użytkowników zainteresowanych tematem
  • Wspomaga budowanie autorytetu marki

Wady

  • Efekty są widoczne po dłuższym czasie
  • Nie ma gwarancji, że działania przyniosą w 100% oczekiwane wyniki.
  • Wymaga aktualnej wiedzy i podstawowych umiejętności związanych z SEO i programowaniem

Dla kogo?

Pozycjonowanie pomaga dotrzeć do zainteresowanych z ofertą, pomaga zbudować rozpoznawalność marki.

Sprawdzi się w większości przypadków. Przeszkodą może być mały budżet w połączeniu z bardzo silną konkurencją. SEO nie zadziała też dla innowacyjnych produktów i usług, które dopiero są wprowadzane na rynek i nie istnieją jeszcze w świadomości potencjalnych klientów.

Co jest potrzebne?

  • Strona internetowa dostosowana do SEO
  • Narzędzia do śledzenia pozycji, badania stanu strony i wyszukiwania słów kluczowych
  • Wiedza i budżet
  • Czas i cierpliwość

Chcesz zainwestować w SEO dla swojej strony?

NapiszZadzwoń


To drugi (po SEO) sposób na złapanie potencjalnych klientów w wyszukiwarce. Swoją ofertę możesz prezentować w formie reklamy nad organicznymi wynikami wyszukiwania lub jako banery na portalach współpracujących z Google.

Jak działa system reklamy internetowej w Google Ads?

Wybierasz produkty lub usługi, które chcesz reklamować i tworzysz tzw. kampanie. Piszesz treść reklamy, dodajesz rozszerzenia i grafiki. Następnie deklarujesz stawkę za kliknięcie i na drodze licytacji Google decyduje, czy wyświetlić Twoją reklamę nad wynikami wyszukiwania. Opłata jest pobierana, gdy użytkownik kliknie Twój link.

Google udostępnia kilka formatów reklamowych:

  • tekstowe
  • produktowe
  • banerowe
  • reklamy na YouTube.

Dzięki takiej różnorodności form Google Ads mogą być stosowane w różnych branżach i etapach ścieżki zakupowej.

Przykłady reklam Google Ads

Dwa rodzaje reklamy Google Ads - tekstowa i produktowa (PLA)


Kampanie reklamowe wymagają stałego monitoringu. Częste sprawdzanie wyników, wykluczanie fraz niezwiązanych z daną reklamą pozwala uniknąć tzw. "przepalenia" budżetu i zwiększać skuteczność reklamy.

W przeciwieństwie do pozycjonowania efekty są prawie natychmiastowe, ale ich utrzymanie zależy od środków na koncie reklamowym.

Zalety

  • Szybkie efekty
  • Dotarcie do konkretnych grup odbiorców (tzw. targetowanie)
  • Duża ilość danych, które pomogą w optymalizacji kampanii

Wady

  • brak pieniędzy = brak efektów
  • Duża konkurencja wymaga dużego budżetu
  • Nie można reklamować wszystkiego
  • Płacimy za wszystkie kliki (botów i nieuczciwej konkurencji też)

Dla kogo?

Pomaga dotrzeć do użytkowników szukających konkretnych rozwiązań, którzy zwykle są gotowi na zakup. Kampanie w sieci reklamowej można też wykorzystać do budowania świadomości marki.

Dla wszystkich prowadzących biznes z wyłączeniem branż i produktów opisanych w Zasadach Google Ads.

Co jest potrzebne?

  • Konto Google Ads
  • Strona docelowa (landing page ) spełniająca standardy
  • Odpowiedni budżet
  • Czas na monitorowanie kampanii

Zapytaj o ofertę prowadzenia kampanii Google Ads

NapiszZadzwoń


3. Google Moja Firma i pozycjonowanie lokalne

Kolejna propozycja związana z Google. Wizytówka Google Moja Firma to profil Twojej działalności, który jest wyświetlany w Mapach Google i w przypadku niektórych zapytań w standardowych wynikach wyszukiwania.

Jeśli twój biznes działa lokalnie (np. masz warsztat samochodowy w Płocku), to wizytówka Google jest dla Ciebie. Dobrze uzupełniona (aktualne informacje, opinie, posty) i połączona ze stroną internetową może być skutecznym sposobem na promocję.

Aby wykorzystać ten sposób na reklamy w Internecie, trzeba założyć konto Google Moja Firma i stworzyć (lub przejąć już istniejącą) wizytówkę. Po weryfikacji uzupełniamy wszystkie najważniejsze informacje (godziny otwarcia, opis firmy i usług/produktów). Można też korzystać z opcji dodawania postów.

Wizytówki firmowe w wynikach wyszukiwania Google

Lista wizytówek Google Moja Firma w wynikach wyszukiwania


Ważne jest dbanie o opinie użytkowników, które mają duży wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Dobrze jest opracować strategię ich zbierania (nie kupujemy na serwisach aukcyjnych!) i odpowiadania na nie (i na dobre i na negatywne).

Od niedawna dostępna jest również opcja płatnej reklamy w Mapach Google poprzez Google Ads.

Optymalizacja profilu Google Moja Firma jest częścią tzw. pozycjonowania lokalnego. Aby było skuteczne, poza wizytówką prowadzi się również działania SEO na stronie internetowej. Im więcej sygnałów o Twoim biznesie i jego lokalizacji, tym większa szansa na lepszy rezultat w Google.

Zalety

  • Zwiększa widoczność w Mapach Google i wynikach wyszukiwania
  • Pomaga docierać do potencjalnych klientów w określonej lokalizacji
  • Łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych informacji o firmie
  • Samodzielne prowadzenie wizytówki jest darmowe

Wady

  • Google nie radzi sobie jeszcze ze spamem (profile niezgodne z wytycznymi, złośliwe opinie)
  • Zbudowanie wiarygodnego profilu wymaga czasu

Dla kogo?

Pomaga dotrzeć do użytkowników, którzy szukają konkretnej usługi w odpowiadającej im lokalizacji.

Dla biznesów z fizyczną siedzibą, których działalność jest powiązana z lokalizacją.

Co jest potrzebne?

  • Profil w Google Moja Firma (darmowy!)
  • Strona internetowa (niekonieczne, ale może pomóc)

Chcesz wypróbować pozycjonowanie lokalne?

NapiszZadzwoń

Zobacz, jak wygląda pozycjonowanie lokalne w praktyce. - Przeczytaj case study


4. YouTube i video marketing

To serwis numer 1 na liście portali społecznościowych w Polsce według Raportu „Digital 2020 – We are social”. YouTube jest głównie źródłem rozrywki, ale wielu szuka tam również wartościowych treści.

Jak można wykorzystać serwis wideo do reklamy online?

Możesz uruchomić kampanię Google Ads, która będzie wyświetlać Twoją reklamę użytkownikom, którzy oglądają filmy na tej platformie lub udostępniać treści na własnym kanale.

Przydatne przewodniki i wideo-instrukcje, trochę wiedzy branżowej, a nawet webinary. To wszystko możesz publikować, aby poprawić rozpoznawalność Twojej działalności, zwiększyć zaufanie i dotrzeć do nowych potencjalnych klientów.

Filmy z YouTube są prezentowane nie tylko użytkownikom platformy. Google czasem wyświetla je w wynikach wyszukiwania. Możesz też nimi uzupełnić treści na własnej stronie internetowej.

Przykładowy kanał w serwisie YouTube

Strona główna kanału marki Nike w serwisie YouTube


Po założeniu konta YouTube i utworzeniu kanału możesz udostępniać własne treści i tworzyć playlisty. Niektóre opcje trzeba włączyć wcześniej (np. możliwość transmitowania live) i poczekać aż zostaną udostępnione.

Zalety

  • Materiały można wykorzystać w różnych miejscach, łatwo je udostępniać
  • Ciekawa i atrakcyjna dla użytkowników forma prezentacji produktów
  • Nie ma ograniczeń długości dla filmów
  • Można tworzyć posty i ankiety, aby podtrzymywać relacje z użytkownikami

Wady

  • Dość drogi w realizacji
  • Czasochłonne
  • Nie ma gwarancji wyników, a sam wzrost popularności jest wolny

Dla kogo?

Pomaga budować rozpoznawalność i autorytet marki.

Sprawdzi się w większości przypadków. Idealny do prezentacji produktów (szczególnie oprogramowania).

Co jest potrzebne?

  • Kanał na YouTube
  • Materiały video
  • Sprzęt i materiały do tworzenia treści

5. Social media – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn…

Social media pomagają budować i podtrzymywać relacje. Jesteśmy tam, gdzie są nasi byli, aktualni i potencjalni klienci.

Podstawowe sposoby promocji na większości portali wyglądają tak samo: wystarczy stworzyć profil firmowy i umieszczać na nim treści związane z biznesem (interesujące dla odbiorców!). Dodatkowo możesz skorzystać z opcji płatnej promocji w postaci reklam.

Przykładowy profil firmowy na portalu Facebook

Strona główna profilu firmowego Nike na portalu Facebook


Forma i prezentowane treści będą się różnić w zależności od wybranego portalu. Inaczej wygląda promocja na Instagramie, a inaczej prezentuje się biznes na LinkedIn lub Twitterze. Na niektórych lepiej zadziałają dłuższe eksperckie posty/artykuły, na innych zdjęcia i krótkie filmiki.

Zanim rozpoczniesz działania na danej platformie, rozejrzyj się. Sprawdź, jakie treści są najczęściej udostępniane i komentowane. Jeśli pasują do profilu Twojej działalności — wykorzystaj je.

Wskazówka

W Polsce do najpopularniejszych portali zaliczamy Facebook i ten kanał komunikacji wykorzystuje wiele firm. Mimo że wciąż zrzesza największą liczbę aktywnych użytkowników, to nie dla wszystkich jest dobrą przestrzenią na reklamę w Internecie. Warto dokładnie przyjrzeć się swoim klientom i wybrać portal, z którego korzystają najczęściej.

Facebook Ads i inne płatne reklamy w social mediach

Czasy dużych zasięgów organicznych (szczególnie na Facebooku) niestety się skończyły. Nie wystarczy już mieć dużo lajków i komentarzy, by post trafił do szerokiej grupy odbiorców.

Dlatego marki coraz częściej sięgają po reklamy.

To rozwiązanie ma swoje zalety. Przy dość niedużym nakładzie finansowym możemy dotrzeć do osób, które będą zainteresowane naszą ofertą, ponieważ bazujemy na informacjach, które udostępniają (zainteresowania, status życiowy, przebieg kariery itp.).

Przykładowa reklama w serwisie Facebook

Przykładowa kreacja reklamowa Facebook Ads


Jak rozpocząć reklamę w mediach społecznościowych?

Jeśli chcesz skorzystać z tej formy reklamy internetowej, poza profilem firmowym w większości przypadków będziesz musiał skonfigurować dodatkowe konto reklamowe. Po przejściu wszystkich formalności możesz zacząć tworzyć kampanię. Zaczynasz zwykle od wybrania celu, ustalasz parametry (grupę docelową, budżet, czas trwania itp.) i tworzysz kreację. Następnie reklama jest sprawdzana pod względem zgodności z regulaminem i gdy nie narusza żadnego z jego punktów, jest prezentowana odbiorcom.

Zalety

  • Dotarcie do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane produktem (reklamy)
  • Budowanie relacji z klientami
  • Budowanie autorytetu marki

Wady

  • Wymaga czasu i strategii
  • Działania organiczne zwykle nie wystarczają w dotarciu do nowych klientów
  • W przypadku reklam konieczna jest znajomość zasad tworzenia treści zgodnych z regulaminem

Dla kogo?

Pomaga utrzymywać relacje z klientami. W wersji płatnej pozwala dotrzeć do osób o określonych zainteresowaniach i cechach.

Dla firm, które są w stanie przygotowywać treści odpowiadające zasadom publikacji i potrzebom odbiorców.

Co jest potrzebne?

  • Konto na medium społecznościowym
  • Konto reklamowe
  • Plan działania, materiały i treści do publikowania
  • Gotowość do komunikacji i reagowania na kryzysy
  • Czas

6. E-mail marketing

Internet się zmienia, ale wielu marketerów powtarza, że e-mail marketing wciąż działa. Według danych z 2018 roku współczynnik otwarć maili i zaangażowania wynosi 24,82% (dane z raportu Getresponse „E-mail marketing w Polsce w liczbach”). Jest o co walczyć!

Na czym polega E-mail marketing?

Zbierasz adresy użytkowników, którzy mają kontakt z Twoją marką i (za ich zgodą!) regularnie wysyłasz wartościowe maile. Dzięki temu tworzysz z nimi relacje, budujesz wizerunek eksperta i dostarczasz im cennej wiedzy/pożądanych promocji, a przy okazji zachęcasz do zakupów i polecania twoich usług.

Oblicza e-mail marketingu mogą być różne. Duże sieci odzieżowe używają go głównie do informowania o promocjach i nowych produktach. Biznesy oferujące usługi wysyłają w wiadomościach wskazówki i przydatną dla subskrybentów wiedzę. Wszystko zależy od tego, kim są Twoi odbiorcy i jakie mają potrzeby.

Przykład maila z newslettera Vimeo

Prosty mail z newslettera z grafiką i wyrażną zachęta do działania (przycisk "Try now")


Kluczem do sukcesu jest zaufanie, które jest podstawą każdej relacji (także tej nadawca-subskrybent). Dlatego każdy element procesu zdobywania adresu, a później każda wiadomość i jej zawartość powinny pomagać w budowaniu relacji w oparciu o zaufanie właśnie. W końcu użytkownicy powierzają nam cenne dane i wpuszczają do swojego świata.

E-mail marketing to komunikacja! Daj możliwość odpowiadania subskrybentom na Twoje maile i odpisuj na ich wiadomości. Zyskasz nie tylko dodatkowy kanał komunikacji, ale też źródło wartościowego feedbacku i pomysłów.

Wskazówka

Jak to działa?

Do wysyłki mailingu potrzebny jest system — może to być zintegrowana opcja w CMS Twojej strony internetowej lub oprogramowanie zewnętrzne oraz formularze zapisu do newslettera. System pomoże Ci zarządzać bazą kontaktów, przygotowywać i wysyłać maile, a także mierzyć skuteczność.

Aby wysyłać bardziej spersonalizowane wiadomości, możesz wdrożyć system śledzenia użytkowników na Twojej stronie. Dane zebrane w ten sposób pomogą spersonalizować przekaz i zwiększyć jego skuteczność.

Dobrze prowadzone działania e-mail marketingowe można streścić w jednej zasadzie: wysyłaj maile do odpowiednich osób w odpowiednim czasie z odpowiednią treścią.

Zalety

  • Dotarcie do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane
  • Budowanie relacji z klientami
  • Źródło feedbacku i wartościowych opinii

Wady

  • Wymaga zaangażowania
  • Źle przygotowany może zostać oznaczony/odebrany jako spam
  • Spora konkurencja

Dla kogo?

To dobry format reklamy dla sklepu internetowego i firm oferujących usługi (w sektorze B2B też!).

Co jest potrzebne?

  • System do wysyłki maili
  • System do zbierania danych o aktywności użytkowników
  • Baza kontaktów
  • Czas, strategia i treści

7. Content marketing

Content marketing to taktyka polegająca na wykorzystaniu wartościowych treści do promocji biznesu online. Tak naprawdę jest to duża kategoria, która zawiera w sobie już kilka wspomnianych wcześniej form reklamy w Internecie.

Posty w mediach społecznościowych, maile, czy filmy, które odpowiadają na pytania odbiorców to wszystko wartościowe treści – czyli śmiało możemy zaliczyć je do content marketingu.

Do tej kategorii możemy włączyć również dłuższe formy – artykuły i posty blogowe oraz zyskujące na popularności podcasty. Możesz publikować je u siebie lub docierać do czytelników portali i kanałów zewnętrznych związanych z branżą i zainteresowaniami Twojej grupy docelowej.

Przykłady form content marketingu

Kilka propozycji sposobów realizacji content marketingu


Dobry plan, przemyślane treści i odpowiednie kanały to podstawa strategii content marketingowej.

Artykuły sponsorowane

To charakterystyczny wycinek z dużej grupy działań content marketingu. Polega na tworzeniu treści i umieszczaniu ich na poza własną witryną. Dzięki temu dzielisz się cenną wiedzą z potencjalnymi klientami, budujesz świadomość i autorytet marki. Zyskujesz również linki do swojej strony, które pomagają w pozycjonowaniu.

Jeśli chcesz wykorzystać taką reklamę, będziesz potrzebował przede wszystkim wartościowych tekstów/nagrań, które inni będą chcieli udostępnić na swojej stronie. Kolejnym elementem jest właśnie portal, blog lub kanał, na którym umieścisz swoje materiały.

Możesz sam kontaktować się z właścicielami "miejscówek" lub skorzystać z baz systemów dla reklamodawców, które zrzeszają twórców internetowych i w sposób prawie automatyczny przeprowadzą Cię przez proces zgłoszenia i publikacji.

Zalety

  • Można tworzyć treści, które angażują klientów na każdym etapie lejka sprzedaży
  • Budowanie autorytetu i świadomości marki
  • Wspomaga proces pozycjonowania

Wady

  • Wymaga przygotowania wartościowych treści
  • Dobre "miejscówki” wymagają dużego budżetu

Dla kogo?

Podobnie jak w przypadku e-mail marketingu sprawdzi się u wszystkich. Może okazać się szczególnie ważnym kanałem w przypadku produktów i usług, które poprzedza długi proces decyzyjny.

Co jest potrzebne?

  • Wartościowe treści
  • Miejsce publikacji (własny blog, portale i blogi branżowe, inne kanały)
  • Budżet (na tworzenie i publikację treści)

 


8. Blog firmowy

Jeszcze jeden element z kategorii content marketingu. To dość popularne rozwiązanie, często łączone z pozycjonowaniem, dlatego poświęcimy mu nieco więcej uwagi.

Polega na tworzeniu treści na blogu dołączonym do Twojej strony firmowej. Poza nieco niższymi kosztami (po uruchomieniu bloga nie musisz płacić za publikację) pomaga budować pozycje wynikach wyszukiwania i rozpoznawalność marki.

Dzięki wartościowym treściom możesz docierać do potencjalnych klientów wcześniej, zanim zdecydują się na Twoje rozwiązanie. Tworzenie wpisów odpowiadających na wątpliwości i pytania użytkowników pomogą Ci też zbudować zaufanie i autorytet.

Blog na własnej domenie, jako część Twojej witryny pomaga również w pozycjonowaniu. Zwiększa widoczność w wynikach wyszukiwania, buduje autorytet i wizerunek eksperta, co jest istotne w ocenie strony przez Google.

Właściwe treści mogą też pomóc zaoszczędzić czas. Zamieszczając kompletne i wartościowe odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania użytkowników, odciążasz dział obsługi klienta. Pracownicy mogą zając się innymi zadaniami, a korzystający z Twoich usług dostają szybko konkretną odpowiedź.

Zalety

  • Ściąga większy ruch na witrynę
  • Buduje autorytet (w oczach użytkowników i wyszukiwarki)
  • Możesz dopasowywać treści do różnych grup odbiorców
  • Może wspomóc inne działania reklamowe

Wady

  • Wymaga czasu i przygotowania strategii
  • Często konkurencja jest duża

Dla kogo?

W tym przypadku też nie ma wielu ograniczeń. Jeśli jesteś w stanie tworzyć regularnie wartościowe treści, to warto wypróbować tę formę reklamy internetowej.

Co jest potrzebne?

  • Blog dołączony do strony firmowej
  • Plan treści i strategia
  • Twórca treści

9. Influencer marketing

To rozwijająca się gałąź marketingu. Może dać świetne rezultaty, ale źle wykorzystana może przynieść straty (szczególnie wizerunkowe).

O co chodzi w influencer marketingu?

Polega on na współpracy z influencerami – osobami, które są znane w jakimś środowisku i mają swoją grupę odbiorców. W zamian za odpowiednie wynagrodzenie twórca prezentuje swoim odbiorcom Twój produkt lub usługę.

Kampanie influencer marketingowe można prowadzić w mediach społecznościowych, z blogerami i osobami tworzącymi podcasty.

Post sponsorowany na Instagramie

Jeden z postów kampani influencer marketingowe sklepu turystycznego


Opinia osoby, której zdanie jest ważne dla jej odbiorców, może napędzić sprzedaż. Użytkownicy często szukają potwierdzenia u innych przed podjęciem decyzji o zakupie. Jednak trzeba bardzo uważać – źle zaprezentowany produkt, influencer budujący grupę odbiorców niepasującą do naszej lub mający odmienne wartości od wartości reprezentowanych przez markę może zaszkodzić.

Nie musisz od razu zatrudniać Ani Lewandowskiej. Ostatnio popularniejsze są kampanie z udziałem mikroinfluencerów, czyli osób mających kilkaset do kilku tysięcy obserwujących (dane z raportu "Koronawirus, a rynek influencerów w Polsce" ReachaBlogger).

Zalety

  • Dotarcie do szerszej i odpowiedniej grupy odbiorców
  • Budowanie zaufania do marki
  • Wspomaga sprzedaż

Wady

  • Błędy w kampanii mogą być bardzo kosztowne (wizerunkowo)
  • Utrudnione mierzenie rezultatów
  • Przygotowanie kampanii jest bardzo pracochłonne
  • Ten typ reklamy nie ma uregulowań prawnych

Dla kogo?

Sprawdzi się przede wszystkim w komunikacji B2C, czy jeśli sprzedajesz produkty i usługi klientom indywidualnym. Choć w komunikacji biznesowej działania w ramach influencer marketingu również mogą pomóc np. gdy wchodzisz na nowy rynek lub chcesz zareklamować nową usługę/produkt.

Co jest potrzebne?

  • Dobrze sprawdzony influencer
  • Dobrze przygotowana umowa współpracy
  • Plan kampanii

Jak zacząć działania reklamowe w internecie?

Poznałeś już najpopularniejsze formy reklamy internetowej. Każdy z kanałów ma swoją skuteczność – idealnie byłoby wykorzystać potencjał wszystkich, ale firm z nieograniczonym budżetem na reklamę nie ma. Dodatkowo nie wszystkie sposoby są odpowiednie dla każdego rodzaju działalności.

W skrócie proces wdrażania działań reklamowych można przedstawić w czterech krokach:

  1. Wybierz formę reklamy.
  2. Ustal cele i przygotuj strategię.
  3. Realizuj ustalony plan i mierz rezultaty.
  4. Usprawniaj, poszerzaj, zmieniaj strategię (jeśli trzeba).

Nie pomijaj żadnego etapu! Skup się szczególnie na dwóch pierwszych punktach – źle obrany cel i kanał sprawią, że tylko stracisz czas i pieniądze.

Dobre przygotowanie zwiększa szanse na sukces. Jeśli sam zajmujesz się reklamą, plan i strategia pomogą Ci utrzymać regularność i zmotywują do działania. Jeśli powierzasz pracę firmie zewnętrznej, takie ustalenia pomogą Ci trzymać rękę na pulsie.


Podsumowanie

Gdy wszyscy są online łatwo dotrzeć do nowych klientów, ale równie łatwo można przepaść w morzu ofert. Reklama w Internecie pomaga wyróżnić się z tłumu i zaprezentować się osobom najbardziej zainteresowanych naszymi produktami, czy usługami.

Opcji jest wiele: od płatnych reklamy typu Google Ads przez social media aż po wszystkie elementy content marketingu (blogowanie, artykuły sponsorowanie, tworzenie video).

Chcesz wykorzystać je do promocji swojego biznesu?

Zacznij od porządnej analizy swojej działalności i grupy odbiorów. Gdy zbierzesz dane, wybierz najlepsze kanały reklamowe i przygotuj strategię. Potem zostaje już tylko działanie, testowanie i liczenie zysków.

Wróć teraz do sposobów reklamy w sieci, które Cię zainteresowały lub zerknij na infografikę zamiszczoną niżej. Sprawdź, czego będziesz potrzebował, jakie są wady i zalety. Jeśli możesz, skonsultuj swój wybór ze specjalistą i zacznij działać.

Powodzenia!

Reklama w internecie - Infografika

Sprawdź i porównaj najpopularniejsze sposoby reklamy online


Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
×

Zostaw numer, omówimy Twój projekt

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.