Pozycjonowanie lokalne w Google – wygraj z konkurencją | Famatech
pozycjonowanie lokalne w google, mapa, lupa, lokalizacja

Chcesz znaleźć klientów w okolicy swojej firmy? W takim razie postaw na lokalne pozycjonowanie. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest lokalne SEO i jakie korzyści płyną z optymalizacji lokalnego SEO. Dowiesz się też, jakie kroki powinieneś podjąć, aby zoptymalizować stronę swojej firmy i zwiększyć jej widoczność.

Spis treści

  1. Jak usprawnić lokalne SEO, aby zwiększyć widoczność firmy
  2. Co to jest lokalne SEO?
  3. Korzyści z optymalizacji SEO
  4. Strategie SEO dla lokalnej firmy
  5. Jakie kroki należy podjąć w celu optymalizacji SEO strony internetowej?
  6. Wskazówki SEO dla lokalnej firmy
  7. Narzędzia SEO
  8. Jak monitorować frazy kluczowe w przypadku lokalnego SEO?
  9. Lokalne usługi agencji SEO
  10. Trendy w lokalnym pozycjonowaniu SEO
  11. Podsumowanie

Jak usprawnić lokalne SEO, aby zwiększyć widoczność firmy

Optymalizacja wyszukiwarek Google czy Bing (SEO) to potężne narzędzie do poprawy widoczności online Twojej firmy oraz samej strony internetowej.

Jest to skuteczny sposób na zwiększenie ruchu w Twojej stronie internetowej, a także wzrost liczby potencjalnych klientów, sprzedaży i ogólnych przychodów.

Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać swoje wysiłki związane z pozycjonowaniem strony internetowej, powinieneś również skupić się na lokalnym SEO. Wiesz, czym ono właściwie jest? Zaraz wszystko wyjaśnimy.

lokalne pozycjonowanie w google, wizualizacja


Co to jest lokalne SEO?

Lokalne SEO to rodzaj działań SEO, które koncentrują się na optymalizacji treści i obecności dla lokalnych klientów. Pomaga Ci celować w osoby, które są w Twojej bezpośredniej okolicy, dzięki czemu możesz jak najlepiej wykorzystać swoje działania marketingowe.

Obejmuje zarówno optymalizację Twojej witryny, jak i optymalizację treści pod kątem lokalizacji, czyli np. miasta czy województwa.

Lokalne działania SEO dotyczą również:

  • optymalizacji kont w mediach społecznościowych dla miejscowych klientów,
  • optymalizacji ofert biznesowych z danego regionu oraz budowanie tzw. lokalnych cytatów.

Czym są lokalne cytaty? To wszelkie informacje na temat konkretnej firmy w sieci oraz rekomendacje z nią związane.

Należą do nich m.in.: branża, lokalizacja, forma działalności czy dane kontaktowe. Jednak mogą być to również inne elementy, jak choćby adresy stron internetowych.

Mają one na celu sprowadzenie użytkownika do witryny lub też fizycznej lokalizacji firmy. Poza tym lokalne cytaty sprawiają, że Twoja witryna staje się wiarygodna dla Google.

Mówiąc w skrócie, lokalne SEO to specjalistyczna forma optymalizacji strony internetowej. Jej nadrzędnym celem jest pomoc w sprzedaży Twoich produktów lub usług lokalnym klientom.

seo, napis na kartce papieru


Korzyści z optymalizacji SEO

Optymalizacja SEO w kontekście lokalnym ma wiele zalet. Po pierwsze, może pomóc Ci uzyskać więcej klientów z Twojej okolicy.

Osoby, które szukają produktów i usług w swoim sąsiedztwie, częściej podejmują konkretne działania i ostatecznie przekształcają się w klientów.

Lokalne SEO pomaga również budować zaufanie i wiarygodność wśród miejscowych klientów, ponieważ będą wiedzieć, że jesteś firmą z ich okolicy.

Ułatwia również wyróżnienie się na tle konkurencji, ponieważ Twoja strona internetowa będzie wyświetlać się w pierwszej kolejności, gdy klienci będą szukać produktów lub usług na podstawie lokalizacji.


Strategie SEO dla lokalnej firmy

Jeśli chodzi o optymalizację lokalnego SEO, należy wziąć pod uwagę kilka strategii. Po pierwsze, musisz zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwanych haseł.

Odnosi się to do optymalizacji tagów tytułowych, opisów meta i nagłówków dla haseł wyszukiwanych lokalnie.

Powinieneś również zoptymalizować treści na swojej stronie internetowej pod kątem lokalnych słów kluczowych i zwrotów. Mogą do nich należeć takie sformułowania jak „restauracje blisko mnie” lub „lokalne usługi hydrauliki”.

Ważne jest także zoptymalizowanie informacji dotyczących Twojej oferty biznesowej. Na początek musisz sprawdzić, czy oferty są aktualne.

Kolejny krok to zweryfikowanie tego, czy zawierają one odpowiednie informacje, takie jak: godziny pracy, dane kontaktowe oraz opisy Twoich produktów i usług.

Ważne jest również budowanie lokalnych cytatów, do których należą linki z innych stron internetowych przenoszące użytkownika na Twoją witrynę.

seo optymalizacja, znalezienie slow kluczowych


Jakie kroki należy podjąć w celu optymalizacji SEO strony internetowej?

Optymalizacja lokalnego SEO wymaga kilku kroków. Najpierw musisz stworzyć lokalny plan SEO. Powinien on obejmować listę lokalnych słów kluczowych i zwrotów, które chcesz pozycjonować.

Drugą kwestią jest lista lokalnych ofert biznesowych, które musisz zoptymalizować. Powinieneś również utworzyć listę lokalnych cytatów, które musisz zbudować.

Po przygotowaniu planu SEO możesz rozpocząć optymalizację swojej witryny pod kątem wyszukiwań lokalnych. W tym celu musisz się skupić na optymalizacji tagów tytułowych, opisów meta i nagłówków dla lokalnych słów kluczowych. Powinieneś również zoptymalizować treść na swojej stronie internetowej pod kątem wyszukiwanych fraz.

Następnym krokiem będzie zoptymalizowanie swoich lokalnych ofert biznesowych. Upewnij się, że oferty biznesowe są aktualne i dokładne.

W dalszej kolejności dodaj odpowiednie informacje, takie jak godziny pracy, dane kontaktowe oraz opisy Twoich produktów i usług.

Na koniec musisz zbudować lokalne cytaty. Możesz to zrobić, przesyłając swoją firmę do lokalnych katalogów lub poprzez zdobycie linków zwrotne z innych lokalnych stron internetowych.

kobieta pracuje przy laptopie, trzymając w dłoni kalendarz


Wskazówki SEO dla lokalnej firmy

Planując optymalizację lokalnego SEO, warto pamiętać o kilku wskazówkach.

Wśród nich znajdują się następujące podpowiedzi:

  • upewnij się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych – jest to ważne, ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do wyszukiwania lokalnych firm,
  • użyj znaczników schematu, aby poprawić swoją widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczniki schematów to rodzaj kodu, który pomaga wyszukiwarkom zrozumieć treść na Twojej stronie internetowej i sposób, w jaki jest powiązana z lokalnymi wyszukiwaniami,
  • użyj lokalnych słów kluczowych i fraz w swojej treści – pomoże to wyszukiwarkom zidentyfikować Twoją witrynę jako istotną (zwłaszcza w przypadku wyszukiwań lokalnych).

Narzędzia SEO

Istnieje wiele narzędzi SEO, których można użyć do optymalizacji lokalnego SEO. Narzędzia te bywają pomocne w kilku aspektach.

Po pierwsze umożliwiają identyfikację lokalnych słów kluczowych i fraz. Po drugie – możesz je wykorzystać do budowania lokalnych cytatów. Na koniec masz też możliwość monitorowania lokalnej wydajności SEO, co jest koniecznością podczas pozycjonowania.

Do najpopularniejszych narzędzi lokalnego SEO należą:

narzędzia seo, lupa


Jak monitorować frazy kluczowe w przypadku lokalnego SEO?

Po zoptymalizowaniu lokalnego SEO ważne jest monitorowanie wydajności. Możesz użyć narzędzi SEO do śledzenia swoich rankingów dla lokalnie wyszukiwanych fraz kluczowych.

Drugą opcją jest monitorowanie liczby odwiedzających witrynę z lokalnych wyszukiwań.

Powinieneś również śledzić liczbę połączeń i potencjalnych klientów z lokalnych wyszukiwań, a także liczbę klientów, którzy kupują Twoje produkty i usługi dzięki lokalnym wyszukiwaniom.


Lokalne usługi agencji SEO

Jeśli nie masz czasu ani zasobów, aby samodzielnie zoptymalizować lokalne SEO, możesz zatrudnić agencję SEO, aby zrobiła to za Ciebie.

Taka agencja może Ci pomóc w wielu aspektach, np.:

  • w identyfikacji lokalnych słów kluczowych,
  • optymalizacji witryny i lokalnych ofert biznesowych,
  • budowaniu lokalnych cytatów,
  • monitorowaniu i poprawie wydajności SEO.

Szukasz agencji, która mogłaby zająć się Twoją stroną internetową pod kątem SEO? Koniecznie sprawdź naszą ofertę dotyczącą pozycjonowania. Zapraszamy do kontaktu!


Trendy w lokalnym pozycjonowaniu SEO

Ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi lokalnymi trendami SEO.

W ubiegłym roku uwagę skupiano zwłaszcza na wyszukiwaniu głosowym i optymalizacji mobilnej.

Wyszukiwanie głosowe staje się coraz bardziej popularne, stale rośnie liczba osób korzystających z urządzeń zawierających asystentów głosowych. Do najpopularniejszych z nich należą: Siri, Alexa oraz Asystent Google.

Dlatego tak ważne jest, aby zoptymalizować treści do wyszukiwania głosowego. Dzięki temu upewnisz się, że w pełni wykorzystujesz możliwości SEO.

Równie istotna jest optymalizacja mobilna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych do wyszukiwania.

Tak naprawdę w dzisiejszych czasach mało kto korzysta z komputera, aby wyszukać interesujące go informacje.

Pamiętaj, że dostosowanie się do współczesnych użytkowników może przynieść Ci wiele dobrego.

lokalne pozycjonowanie w google, człowiek z lupą na tle mapy


Podsumowanie

Jak widzisz, lokalne SEO to świetne narzędzie do poprawy widoczności online Twojej firmy, a także zdobycia potencjalnych klientów, większego ruchu i sprzedaży.

Chcąc uzyskać jak najlepsze efekty, na początek musisz utworzyć plan SEO. Następnie zoptymalizować swoją stronę internetową pod kątem wyszukiwanych fraz. Nad wyraz ważne jest również późniejsze monitorowanie Twojej widoczności z perspektywy SEO.

Będąc na bieżąco z trendami w branży i wprowadzając konieczne usprawnienia, możesz liczyć na to, że Twoje wysiłki nie pójdą na marne.

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.