Profesjonalna optymalizacja stron www – jak to zrobić? | Famatech
elementy strony internetowej, robot google

W dzisiejszym nieustannie zmieniającym się cyfrowym świecie małym firmom może być trudno nadążać za nowymi trendami. Jeśli jednak Twoja strona internetowa nie jest odpowiednio zoptymalizowana, możesz stracić wiele możliwości. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa koncentruje użytkowników poprzez przejrzystą hierarchię i wykorzystuje efektywne układy, które optymalnie zapełniają przestrzeń. Innymi słowy, maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń, pozostawiając jednocześnie miejsce na inne istotne informacje.

Spis treści

  1. Co to jest optymalizacja strony internetowej?
  2. Jak zoptymalizować swoją stronę internetową?
  3. Trzy poziomy optymalizacji własnej strony
  4. 5 rzeczy, o których należy pamiętać podczas tworzenia strony internetowej
  5. Podsumowanie

Co to jest optymalizacja strony internetowej?

W epoce cyfrowej większość ludzi szuka potrzebnych informacji w Internecie. Jednak nie wszystkie strony internetowe są tworzone jednakowo; niektóre są łatwiejsze w nawigacji, podczas gdy inne mogą mieć mylące układy i zbyt wiele niepotrzebnych informacji.

Celem optymalizacji jest uczynienie witryny jak najbardziej przyjaznej dla użytkownika.

Można to osiągnąć poprzez usunięcie niepotrzebnych elementów rozpraszających uwagę, tak aby docelowi odbiorcy mogli znacznie szybciej znaleźć to, czego szukają.

Przekonasz się, że optymalizacja poprawia wrażenia użytkownika, jednocześnie zwiększając ruch i współczynniki konwersji.

laptop na stole


Jak zoptymalizować swoją stronę internetową?

Gdy chcesz zoptymalizować swoją stronę internetową, dążysz do tego, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń, pozostawiając jednocześnie miejsce na inne istotne informacje.

Jak możesz to zrobić? Zanim zaczniesz optymalizować witrynę, musisz wiedzieć, pod jakim kątem ją optymalizujesz.

  • Przede wszystkim musisz skupić się na swojej grupie docelowej. Oznacza to zrozumienie, kim są Twoi idealni klienci i czego szukają. Gdy to poznasz, będziesz w stanie określić priorytety zmian i upewnić się, że optymalizujesz je pod kątem tego, co chcą znaleźć Twoi odbiorcy.
  • Jeśli nie uzyskujesz pożądanego ruchu, dobrym miejscem do rozpoczęcia działań jest przyjrzenie się swojej witrynie. Następnie sporządź listę wszystkich rzeczy, których nie robisz prawidłowo. Patrząc na to, co robisz dobrze, a co źle, będziesz w stanie ulepszać po kolei konkretne obszary.
  • Po zidentyfikowaniu rzeczy, nad którymi możesz zacząć pracować, nadszedł czas, aby je wdrożyć. Będzie to wymagało trochę planowania i organizacji, aby dobrze wykonać zadanie. Najlepszym sposobem na to jest zaplanowanie rutynowych działań. Możesz to zrobić, dzieląc swoją pracę na mniejsze części i biorąc na siebie odpowiedzialność za ich wykonanie. Pomoże Ci to pozostać na dobrej drodze i zapobiec wymknięciu się spraw spod kontroli.

kobieta robiąca projekt strony na kartce


Trzy poziomy optymalizacji własnej strony

Chcesz zwiększyć funkcjonalność strony internetowej oraz swoje szanse na przekształcenie odwiedzających w kupujących?

W takim razie musisz przenieść na wyższy poziom wszelkie działania związane z optymalizacją.

Najłatwiej to zrobić, korzystając z trzech poziomów optymalizacji strony.

Dzięki nim będziesz w stanie zwiększyć wydajność treści w swojej witrynie – od początkowego wyszukiwania do zakupu.

  1. Poziom 1: jest to najbardziej podstawowy poziom optymalizacji. Polega on na zapewnieniu, że witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych (responsywna strona internetowa) i że strony ładują się tak szybko, jak to możliwe. Ważne jest także upewnienie się, że kod strony jest tak przejrzysty, jak to tylko możliwe. Skoncentruj się na wygodzie użytkownika w Twojej witrynie.
  2. Poziom 2: po załadowaniu witryny warto zoptymalizować wygląd treści. Umożliwi to wyeliminowanie zbędnych słów i obrazów, aby treść była łatwiejsza do odczytania i zrozumienia. Na tym poziomie przyjrzysz się sposobowi organizacji treści i ich rozmieszczeniu.
  3. Poziom 3: gdy Twoi goście przeczytają już Twoje treści i zrozumieją zawarte w nich informacje, będą musieli znaleźć drogę do produktów i funkcji Twojej firmy. Musisz mieć pewność, że nawigacja w Twojej witrynie jest maksymalnie przejrzysta, aby każdy z użytkowników bez problemu się na niej odnalazł. Upewnij się, że schemat kolorów witryny jest jak najbardziej czytelny. Używając spójnego schematu kolorów na całej stronie, będziesz w stanie zwiększyć widoczność treści i ułatwić odwiedzającym znalezienie tego, czego szukają.

Ogólnie rzecz biorąc, musisz się upewnić, że Twoja witryna jest tak łatwa w użyciu i nawigacji, jak to tylko możliwe.

Pomoże Ci to przyciągnąć szerszą publiczność i zwiększyć szanse, że odwiedzający pozostaną w Twojej witrynie przez dłuższy czas.

strona responsywna na różnych urządzeniach


5 rzeczy, o których należy pamiętać podczas tworzenia strony internetowej

  1. Musisz znać swoją publiczność. Kiedy już wiesz, kim są Twoi idealni klienci, możesz zacząć ustalać priorytety ich potrzeb.
  2. Sporządź listę wszystkiego, czego nie lubisz w swojej stronie. Jeśli nie uzyskujesz pożądanego ruchu, dobrym miejscem do rozpoczęcia optymalizacji jest przyjrzenie się swojej witrynie.
  3. Unikaj zmian pojedynczych elementów. Chociaż wprowadzenie drobnych zmian może być kuszące, musisz mieć świadomość całego obrazu.
  4. Nie bój się wprowadzać zmian, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się drastyczne. Zaczynając od zera, będziesz w stanie dokładnie określić, gdzie coś nie działa.
  5. Nie zapominaj, że treść jest tak samo ważna, jak prezentacja wizualna. Każdy może tworzyć piękne projekty, ale jeśli nie są one poparte wysokiej jakości treścią, będą po prostu bezwartościowe.
  6. laptop na biurku, optymalizacja strony www


    Podsumowanie

    Zoptymalizowana witryna pokazuje użytkownikom, czym jest Twoja firma, w łatwy do zrozumienia sposób. Możesz wykorzystać pewne techniki, które pomogą Ci jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń, a dodatkowo przedstawić informacje w możliwie najbardziej przejrzysty i najłatwiejszy do uzyskania sposób.

    Optymalizacja strony internetowej wymaga czasu i pracy, ale wyniki są warte wysiłku. Jeśli chcesz rozpocząć optymalizację strony, musisz zadać sobie kilka ważnych pytań. Mogą dotyczyć np. następujących kwestii: czego szukasz, ile masz czasu i ile wysiłku chcesz w to włożyć. Jeśli już odpowiedziałeś sobie na te pytania, czas zacząć działać nad projektem strony internetowej.

    Potrzebujesz profesjonalnej pomocy przy optymalizacji swojej witryny? Zachęcamy do przejrzenia naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu!

Dodaj komentarz

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.
×

Zostaw numer, omówimy Twój projekt

CAPTCHA
To pytanie sprawdza czy jesteś człowiekiem i zapobiega wysyłaniu spamu.