Jak wypromować firmę z branży przemysłowej w Internecie?

Problemem, z którym prędzej czy później zetknie się każde przedsiębiorstwo przemysłowe, jest to, jak pozyskiwać nowych klientów.

Ten problem dotyka zwłaszcza młode firmy, których nikt nie zna. Dla nich każde zlecenie jest na miarę złota – przynajmniej dopóki nie zbudują sobie bazy zadowolonych klientów. Rekomendacja od zadowolonego klienta to w końcu najlepsza reklama.

Niestety, w pewnym momencie działalność oparta na poleceniach staje się zwyczajnie niewystarczająca. Przedsiębiorca staje przed dylematem: jak wypromować firmę z branży przemysłowej? Jak znaleźć wartościowych klientów? I jak docierać do nich tak, by było to maksymalnie efektywne?

Naszą odpowiedzią jest...


Spis treści

  1. Promocja firmy przemysłowej w Internecie
  2. Case study: Top 10 Google w dwa miesiące dla firmy przemysłowej
    1. Stan początkowy
    2. Główne założenia
  3. Przebieg projektu
    1. Zaprojektowanie i stworzenie witryny internetowej
      1. Responsywność
      2. Prędkość strony
      3. Sprawność techniczna
      4. Bezpieczeństwo
      5. Analiza i dobór słów kluczowych
      6. Spójność adresów url
      7. Łatwość edycji i optymalizacji
      8. Wsparcie aktywności robotów Google
    2. Napisanie i optymalizacja treści
    3. Działania poza stroną
  4. Promocja online firmy przemysłowej. Efekty
    1. Widoczność
    2. Pozycje fraz kluczowych
    3. Ruch organiczny z Google
    4. Zapytania ofertowe
  5. Rozdział bonusowy

Promocja firmy przemysłowej w Internecie

Zastanów się: gdzie szukasz informacji o firmie, jej produktach i usługach? W jaki sposób docierasz do dostawców i wykonawców?

Najprawdopodobniej jednym ze sposobów, które przyszły Ci do głowy, jest Internet.

Nie bez powodu sieć jest jednym z pierwszych miejsc, do których zaglądają klienci, poszukując zaspokojenia swoich potrzeb. Oto korzyści dla klientów z szukania produktów i usług w Internecie:

  • można z niej skorzystać praktycznie wszędzie i w każdym momencie
  • można z jego pomocą łatwo i szybko znaleźć dowolne przedsiębiorstwo
  • bez większych problemów można porównać oferty różnych firm oraz przeczytać opinie innych klientów
  • można dokonać wygodnego zakupu online

Dlaczego warto zainwestować w promocję w internecie?
Internet jest świetnym miejscem na promocję firmy

A jakie są korzyści dla firm (również przemysłowych) z reklamy w Internecie? Oto najważniejsze:

  • Docieranie do olbrzymiej liczby potencjalnych klientów.
  • Skupienie się na promocji działalności lokalnej lub docieranie na dowolne rynki: w tym krajowe i międzynarodowe.
  • Możliwość zaprezentowania się każdej osobie posiadającej dostęp do Internetu. W każdym miejscu. W każdym czasie.
  • Co ważniejsze, Internet pozwala na dotarcie do określonych grup docelowych. Dzięki temu reklama internetowa może trafiać do wszystkich osób zainteresowanych Twoją ofertą... i tylko do nich.
  • Dzięki systemom analityki internetowej masz dostęp do całego mnóstwa statystyk i danych, które pozwolą Ci sprawdzić skuteczność twoich działań w sieci.

No dobrze, ale co konkretnie trzeba zrobić, aby odnieść sukces na internetowych rynkach? Jaką strategię obrać i na jakich formach reklamy się skupić?

Uczciwa odpowiedź brzmi: to zależy. I to zależy od wielu czynników: twoich celów biznesowych i oferty, od popytu na twoje usługi, od konkurencji, od budżetu... i tak dalej.

My pokażemy ci na praktycznym przykładzie, jak pomogliśmy naszemu klientowi z branży przemysłowej wypromować się w Internecie.


Case study: Top 10 Google w dwa miesiące dla firmy przemysłowej

Nagłówek robi wrażenie? Dodam jeszcze, że obecnie w top 10 Google znajduje się... 57 fraz, z czego 14 zajmuje pierwszą lokatę. Doszło do tego, że klient musi odrzucać mniejsze zlecenia, by móc wyrobić się z tymi najbardziej intratnymi. A wszystko dzięki nowej stronie internetowej i pozycjonowaniu.

To nie jest niepowtarzalny sukces. Podobne wyniki można powtórzyć. Czytaj dalej, a pokażemy Ci, jak krok po kroku osiągnęliśmy takie rezultaty.


Stan początkowy

Klientem jest duża firma z branży przemysłowej kierująca swe usługi do klientów B2B. Głównym przedmiotem działalności firmy jest produkcja kontraktowa suplementów diety. Klient podejmuje się przede wszystkim dużych zleceń i jest nastawiony na projekty długoterminowe.

Głównym problemem klienta była jego praktycznie całkowita nieobecność w Internecie. Nie miał strony internetowej, nie wspominając o jej promocji, nie prowadził profilów w social media. Nie posiadał wizytówki Google, nie było go nawet w żadnym katalogu firm. Przed współpracą z nami firma obsługiwała klientów pozyskanych offline'owymi kanałami, głównie z polecenia.

Firma zapragnęła nadrobić zaległości i wkroczyć ze swoją ofertą na rynki internetowe. Celem miało być docieranie do innych przedsiębiorstw na terenie całej Polski. Jednocześnie istotnym dla klienta było umocnienie swojej pozycji na rynku lokalnym.

Jaką przyjęliśmy strategię promocji? Co zrobiliśmy krok po kroku, by osiągnąć założone cele? O tym przeczytacie w dalszej części artykułu.


Główne założenia

  1. Podstawą naszych działań miało być przygotowanie zoptymalizowanej pod pozycjonowanie oraz przyjaznej użytkownikom witryny. Dzięki temu już na etapie tworzenia strony zadbalibyśmy o kluczowe kwestie techniczne.
  2. Strukturę witryny mieliśmy przygotować na podstawie oferty klienta oraz wyników przeprowadzonej analizy i badania słów kluczowych.
  3. Treści na stronie przygotujemy tak, by podobały się zarówno potencjalnym klientom firmy, jak i robotom wyszukiwarek internetowych.
  4. Założymy wizytówkę Google Moja Firma oraz zadbamy o pozycjonowanie lokalne.

Przebieg projektu

Zaprojektowanie i stworzenie witryny internetowej

Właściwie przygotowana witryna internetowa spełniająca wszystkie najważniejsze wytyczne Google to pierwszy i najważniejszy krok do osiągnięcia sukcesu w Internecie.

Nie jest tajemnicą fakt, że prawidłowe stworzenie strony od zera pozwala na szybsze i łatwiejsze osiągnięcie lepszych wyników pozycjonowania oraz promocji w wyszukiwarkach ogółem.

Jak do tego podeszliśmy?

Plan promocji firmy przemysłowej w sieci
Kompleksowy plan promocji firmy w internecie

Tworząc stronę, skupiliśmy się w pełni na tym, by była przyjazna dla użytkowników i jak najlepiej odpowiadała na ich potrzeby. Przede wszystkim zadbaliśmy o najważniejsze kwestie:


Responsywność

Responsywna strona internetowa wygląda (i działa!) równie dobrze na każdym urządzeniu: komputerze, tablecie i smartfonie. Zamysł był prosty: zadbać o to, by każdy potencjalny klient mógł równie łatwo i szybko dotrzeć do interesującego go produktu lub usługi... i je zamówić.


Prędkość strony

Chyba nic tak nie denerwuje internautów, jak ładująca się w nieskończoność witryna. Szybkość ładowania strony jest szczególnie ważna na urządzeniach mobilnych, na których przesył danych jest z reguły niższy niż na urządzeniach stacjonarnych. Witryna klienta pomyślnie przechodzi wszystkie testy, wliczając w to ten najważniejszy – odwiedziny internautów.


Sprawność techniczna

Dwa słowa, które kryją w sobie wiele istotnych kwestii: poprawność kodu, zgodność z normami WCAG 2.0, poprawne działanie linków, stron oraz wszystkich elementów witryny. No i oczywiście zgodność z wytycznymi Google.


Bezpieczeństwo

Na witrynie wdrożyliśmy protokół SSL. Co to oznacza? Że wszystkie dane zbierane na witrynie są szyfrowane – a tym samym bezpieczniejsze.


Analiza i dobór słów kluczowych

Jeszcze zanim postawiliśmy pierwszy znak kodu strony, dobraliśmy wartościowe frazy kluczowe dla produktów i usług klienta. Zbadaliśmy je pod kątem ich konkurencyjności, liczby wyszukań i trafności.

Następnie powiązaliśmy wybrane frazy kluczowe z odpowiednimi stronami na witrynie klienta. Upewniliśmy się, że żadne inne strony na witrynie nie będą konkurować z nimi na te frazy. Jest to problem znany bliżej jako "kanibalizacja słów kluczowych". W pewnym uproszczeniu można go rozumieć jako konkurencję wewnętrzną. Nam w zupełności wystarcza ta rzeczywista :)

 

Aby dowiedzieć się więcej o tym zagadnieniu, przeczytaj wpis - Analiza i dobór słów kluczowych krok po kroku


Spójność adresów url

Adres pojedynczej strony internetowej może wyświetlać się na 4 sposoby:

  • http://www.domena.pl
  • http://www.domena.pl
  • https://domena.pl
  • https://www.domena.pl

Wybraliśmy jeden (https://domena.pl) i wdrożyliśmy przekierowania z pozostałych wersji. Dzięki temu jakąkolwiek formę adresu url byśmy nie wybrali i tak wylądujemy na głównej wersji strony.

Jakie to ma znaczenie?

Dla ludzi niewielkie. Dla robotów wyszukiwarek bardzo duże. W skrócie: teraz robotom jest o wiele łatwiej poruszać się po witrynie, rozumieć znaczenie i ważność treści oraz oceniać je tak wysoko, jak na to zasługują. Koniecznie zadbajcie o to na swojej stronie!

Z podobnego powodu dodaliśmy przekierowanie z niepotrzebnej wersji strony głównej: https://domena.pl/index.php na zwykłą: https://domena.pl.


Łatwość edycji i optymalizacji

Sporą część czasu poświęciliśmy temu, by maksymalnie uprościć dodawanie/modyfikowanie i usuwanie dowolnej treści czy elementu na witrynie.

Upewniliśmy się, że podczas dodawania nowych stron usług i produktów można optymalizować wszystkie elementy na stronie, które wspomagają pozycjonowanie.

Wreszcie przygotowaliśmy instrukcję dla klienta, w której wyjaśniliśmy krok po kroku, jak przygotować przyjazną seo treść na stronie.

Klient może być największą pomocą w pozycjonowaniu strony... lub największą przeszkodą. My zawsze stawiamy na to pierwsze.


Wsparcie aktywności robotów Google

Każdego dnia roboty Google przeszukują, oceniają i indeksują niewyobrażalną liczbę stron internetowych w sieci. A mimo tego szacuje się, że tylko kilka procent całego Internetu jest znana Google.

Z tego powodu każda witryna otrzymuje pewien czas pracy robotów zwany crawl budgetem. Niestety, najczęściej nie wystarcza on na zbadanie wszystkich stron na witrynie. Efekt? Niektóre wartościowe strony na Twojej witrynie mogą zostać wykryte później... lub wcale. Zamiast tego pająki Google (inna nazwa robotów) mogą marnować czas na przeglądanie mniej ważnych stron.

Co zrobiliśmy? Zadbaliśmy o to, by roboty Google trafiały i indeksowały tylko i wyłącznie na najbardziej wartościowe strony. Strony takie jak: strona główna, strony ofertowe i strony produktów. W końcu zdecydowanie lepiej jest, by potencjalni klienci lądowali na takich stronach, a nie na przykład na stronie informującej o ciasteczkach, polityce prywatności lub, co gorsza, na dawno już nieistniejącej stronie.

Przede wszystkim:

  • dodaliśmy plik mapy witryny, który wskazuje robotom linki do najważniejszych stron na witrynie.
  • dodaliśmy plik robots.txt, w którym ograniczyliśmy dostęp Google do mniej wartościowych stron.
  • Zastosowaliśmy na tych stronach znacznik meta robots o wartości "noindex". Dzięki temu strony te na pewno nie trafią do indeksu Google.

Napisanie i optymalizacja treści

Niektóre kwestie są kluczowe do osiągnięcia sukcesu w Google, inne są w tym mniej lub bardziej pomocne, jeszcze inne są zupełnie bezużyteczne. Dobrze napisane treści z całą pewnością przynależą do tej pierwszej kategorii.

Co tak właściwie oznacza "dobrze napisane"? Najprościej mówiąc, są to treści, które podbiją serca Twoich potencjalnych klientów oraz spełnią bezlitosne wymagania wyszukiwarek internetowych z Google na czele.

Wysokiej jakości treści:

  • dostarczają internautom wszystkich informacji, które są im potrzebne do zdecydowania, czy warto skorzystać z naszych usług.
  • Są trafne. Klient szuka kranu, z którego ma lecieć whisky? Musisz upewnić się, że trafi na stronę, która oferuje właśnie krany, z których leci whisky.
  • Są zrozumiałe: napisane przystępnym językiem i pozbawione technicznego żargonu.
  • Są nasycone wybranymi frazami kluczowymi oraz wyrażeniami i słowami tematycznie z nimi związanymi.
  • Są czytelne: nikt nie lubi ścian tekstu. A na pewno nie klienci.
  • Znajdują się na stronach o równie wysokiej jakości. Nie oszukujmy się – wygląd ma znaczenie. Dlatego upewniliśmy się, że treści serwujemy w atrakcyjny wizualnie sposób.

Dodatkowo wyróżniliśmy na stronach najważniejsze informacje o produkcie. Dzięki temu łatwo i szybko można ocenić, czy produkt spełnia wszystkie nasze oczekiwania. W końcu nikt nie lubi przeszukiwać dłuuuuugiego opisu tylko po to, by gdzieś na jego końcu dowiedzieć się, że to w sumie nie jest to, czego szukamy.


Działania poza stroną

Założyliśmy i zoptymalizowaliśmy wizytówkę Google Moja Firma. Oprócz tego zaprezentowaliśmy firmę w kilku silnych katalogach lokalnych i branżowych. Wreszcie zadbaliśmy o to, by adres siedziby klienta był wyeksponowany w najważniejszych miejscach na witrynie oraz pojawiał się na stronach ofertowych oraz produktowych.

Dzięki temu witryna klienta wyświetla się w Mapach Google na zapytania dotyczące jej produktów i usług. Bonus otrzymują również zapytania w zwykłej wyszukiwarce Google, które wpisują osoby znajdujące się w okolicy firmy klienta.


Promocja online firmy przemysłowej. Efekty

Efekty promocji w sieci strony firmowej z branży przemysłowej
Miejsca w czołówce wyników wyszukiwań to nie jedyny pozytywny skutek promocji strony


Widoczność

Aktualnie witryna klienta wyświetla się w wyszukiwarce Google dla ponad 200 zapytań. Część z nich stanowią zapytania zawierające nazwę firmy. Firma wyświetla się w mapach Google oraz posiada własną wizytówkę Google. Firmę można też znaleźć poprzez katalogi lokalne i branżowe.

Co równie ważne, spora część odwiedzających stronę wpisuje jej adres bezpośrednio w wyszukiwarkę. Świadczy to o sporej popularności marki w Internecie. Wcześniej nie było możliwe znalezienie konkretnych informacji o firmie, jej produktach i usługach. Trudno było znaleźć nawet aktualne dane kontaktowe. Wielu z tych potencjalnych klientów rezygnowało z oferty klienta na rzecz konkurencji tylko dlatego, że była ona widoczna w sieci.

Obecnie, dzięki nowej stronie internetowej, wszyscy Ci ludzie bez problemu odnajdują informacje o firmie i o jej ofercie. Co więcej, witryna wyświetla się również na zapytania o konkretne usługi czy produkty, które firma oferuje.


Pozycje fraz kluczowych

Jak już wspomnieliśmy, ponad 200 fraz kluczowych powoduje pokazanie się witryny klienta. Precyzując – 216.

Spośród nich:

  • 57 fraz znajduje się obecnie w Top 10 Google...
  • ... z czego 34 prezentują się w pierwszej 5 wyników wyszukiwania...
  • ... 25 w pierwszej 3...
  • ... a aż 14 plasuje się na pierwszej pozycji!

11 fraz kluczowych opisujących najważniejsze produkty i usługi klienta osiąga aktualnie następujące wyniki:

  • wszystkie znajdują się w Top 15...
  • ... 8 z nich prezentuje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania...
  • ... 7 znajdziemy na jednej z pierwszych 5 lokat...
  • ... 5 plasuje się w czołówce 3 najlepszych stron...
  • ... a 1 wyświetla się na samym czele stawki.

Na początku współpracy liczba głównych fraz kluczowych wynosiła 5. Już po pierwszym miesiącu 3 frazy znalazły się w Top 10 Google. W dwóch kolejnych miesiącach wszystkie znajdowały się w Top 5 wyników. Najlepszym miesiącem okazał się być czwarty miesiąc współpracy. Pod jego koniec wszystkie 5 fraz zajmowało solidarnie 1 lokatę w Google.

Ruch organiczny z Google

Ruch organiczny na przestrzeni naszej współpracy systematycznie rósł. Po 3 miesiącach osiągnął poziom rzędu 150 użytkowników miesięcznie, po 10 miesiącach 300, a niedawno przekroczył granicę 400.

Mało imponująca liczba? Przypomnę, że case study dotyczy firmy przemysłowej B2B, kierującej usługi produkcji kontraktowej do koncernów, sieci przedsiębiorstw i wielkich firm. Przeciętny projekt realizowany przez klienta jest wart dziesiątki tysięcy złotych. A każda z tych 400 osób odwiedzających witrynę może szukać kontrahenta do realizacji zlecenia takiej właśnie wielkości.

 

Zobacz nasz cennik pozycjonowania!


Zapytania ofertowe

Oczywiście musicie być świadomi tego, że nie każda z tych 400 osób decyduje się skorzystać z oferty firmy klienta. Wyniku 100% konwersji nie udało się jak dotąd jeszcze nikomu osiągnąć.

Odpowiedzmy sobie na najważniejsze pytania: jak przekładają się te wszystkie podane tutaj wyświetlenia, pozycje i kliknięcia na konwersje? Ilu internautów staje się klientami dzięki pozycjonowaniu i ile na tym zarabia nasz klient?

Najlepiej będzie zacytować klienta: "Od czasu, gdy założyliście mi stronę internetową i ją reklamujecie, otrzymuję o wiele więcej zapytań". Aktualnie, moc przerobowa klienta nie jest w stanie sprostać popytowi na jego usługi. Firma skupia się więc wyłącznie na największych projektach i planuje rozbudowę zakładu produkcyjnego.

Niestety, ma to też swoje minusy. Zauważyliśmy, że znacznemu wydłużeniu uległ... czas odpowiedzi na nasze maile. W końcu klient musi skupiać się na nowych projektach :) I wiecie co? To jedyny powód gorszej komunikacji z klientem, który naprawdę nas cieszy!


Rozdział bonusowy

Niemal identyczną strategię zastosowaliśmy w przypadku innego klienta. Ów drugi klient również prowadzi firmę przemysłową. I on również oferuje swe produkty i usługi innym firmom. Również nie posiadał strony internetowej ani nie promował się w sieci przed współpracą z nami. Jedyną różnicą jest branża – firma jest producentem urządzeń chłodniczych: chłodni wentylatorowych mokrych.

Jakie są efekty przygotowania witryny internetowej i jej pozycjonowania w tym przypadku?

  • Widoczność: witryna klienta pojawia się na 177 zapytań w wyszukiwarce Google. Można ją również znaleźć w Mapach Google.
  • Pozycje fraz kluczowych: 32 frazy znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, z czego 18 w Top 5, 12 w Top 3. Na pierwszej pozycji znajduje się aż 7 fraz kluczowych!
  • Ruch organiczny zbliża się do 250 potencjalnych klientów miesięcznie.

Jedna strategia, dwoje zadowolonych klientów. Czy dołączysz do tego grona po jej zastosowaniu? Szczerze mówiąc – nie mogę dać Ci takiej pewności. Powtórzę się: nie ma jedynej słusznej strategii, która sprawdzi się w każdym przypadku. Nawet jeżeli również prowadzisz firmę z branży przemysłowej. Co więc sprawdzi się w Twojej sytuacji?

Najlepiej będzie, jeśli skontaktujesz się z jednym z naszych doradców. Zadzwoń na numer telefonu 662 209 123 lub napisz maila na biuro@famatech.pl. Chętnie doradzimy Ci na darmowej i niezobowiązującej konsultacji, jak skutecznie wypromować Twoją firmę. Kto wie, być może bohaterem następnego case study będzie Twoja firma?

Dodaj komentarz

×

Zostaw numer, omówimy Twój projekt